Gå til innhold
  • Bli medlem

Monsen, Monsen og Mattis


David S.

Anbefalte innlegg

zimwalker skrev (1 minutt siden):

Betviles ikke, men jeg tror du kanskje du leste meg litt ut av kontekst her.  Jeg skrev :"At de samtidig klarer å formidle at man kan kose seg på tur uten angst for litt ekstra vekt i sekken er bare kjekt spør du meg (men det gjør du vel neppe)"
Altså, jeg regnet ikke med at du ville spørre meg om det "er bare kjekt", for du hadde jo alt gjort deg opp en mening om dette..

 

Leste det litt feil, beklager 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nå en ting med dårlig humor. Smak og behag, og så videre. Jeg syntes det var greit nok den første gangen, selv om jeg ikke akkurat lo meg fordervet.

Men dette er etter min oppfatning en så pass intern greie, at når de sløser videre med plassen i så korte program, så blir jeg rett og slett litt provosert. Når da har brukt masse plass på det på den første fellesgreia, så kunne de i det minste gjøre det kort, om de absolutt må ha den greia med. De må da ha kulere ting de kunne gi den tiden i ruta til, tenker jeg.

Men kan hende har de ikke det. Det kan være Monsen nå rett og slett er gått tom, og det er den variasjonen han får til…

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miamaria skrev (1 time siden):

Det er nå en ting med dårlig humor. Smak og behag, og så videre. Jeg syntes det var greit nok den første gangen, selv om jeg ikke akkurat lo meg fordervet.

Men dette er etter min oppfatning en så pass intern greie, at når de sløser videre med plassen i så korte program, så blir jeg rett og slett litt provosert. Når da har brukt masse plass på det på den første fellesgreia, så kunne de i det minste gjøre det kort, om de absolutt må ha den greia med. De må da ha kulere ting de kunne gi den tiden i ruta til, tenker jeg.

Men kan hende har de ikke det. Det kan være Monsen nå rett og slett er gått tom, og det er den variasjonen han får til…

 

Her synes jeg du tar feil mann...
Det er vel ikke MMM som klipper og setter sammen programmene som vises på NRK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofasliter skrev (1 minutt siden):

Her synes jeg du tar feil mann...
Det er vel ikke MMM som klipper og setter sammen programmene som vises på NRK?

Det har jeg vel heller ikke sagt kjerring. Jeg kommenterer serien sånn som den er blitt. Men jeg ser jo heller ikke bort fra at de som klipper, gjør det ut fra materialet de har fått fra Monsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofasliter skrev (1 minutt siden):

Her synes jeg du tar feil mann...
Det er vel ikke MMM som klipper og setter sammen programmene som vises på NRK?

Ja jeg tror også det er klippingen og Nrk som bestemmer det meste av hvordan episodene skal bli. Personlig tror jeg også det er NRK som vil at de skal gi gaver, lars ser ikke ut som gavetypen. Ikke akkurat mye tid brukt på å finne gaver heller, noen av dem ser ut til å ha blitt handlet på siste butikk før de drar ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsnoob skrev (6 minutter siden):

Ja jeg tror også det er klippingen og Nrk som bestemmer det meste av hvordan episodene skal bli. Personlig tror jeg også det er NRK som vil at de skal gi gaver, lars ser ikke ut som gavetypen. Ikke akkurat mye tid brukt på å finne gaver heller, noen av dem ser ut til å ha blitt handlet på siste butikk før de drar ut. 

Nuvel, som jeg sier så tror jeg også at de har kulere ting å velge blant, som burde vært prioritert. Men det synes jeg nesten bare gjør saken verre, så jeg håper nesten at det er Monsens egen skyld. For det kunne være fullt forståelig etter så mange år at han går seg litt fast i et spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miamaria skrev (1 minutt siden):

Nuvel, som jeg sier så tror jeg også at de har kulere ting å velge blant, som burde vært prioritert. Men det synes jeg nesten bare gjør saken verre, så jeg håper nesten at det er Monsens egen skyld. For det kunne være fullt forståelig etter så mange år at han går seg litt fast i et spor.

Vet ikke om du bare vil kverulere eller ikke forstår. uansett, har sagt nok om dette temaet nå. Jeg er skuffet, andre er skuffet, noen er glad, andre mindre glad. Monsen går videre, filmer det han vil og så er det nrk som viser det de vil at vi skal se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsnoob skrev (10 minutter siden):

Vet ikke om du bare vil kverulere eller ikke forstår. uansett, har sagt nok om dette temaet nå. Jeg er skuffet, andre er skuffet, noen er glad, andre mindre glad. Monsen går videre, filmer det han vil og så er det nrk som viser det de vil at vi skal se. 

Jeg bare presiserer at jeg ikke legger skylden på verken den ene eller den andre, ettersom noen ser ut til å ha oppfattet det sånn. Det er i så fall en misforståelse jeg ikke vil ha på meg, når bare antydningen gjør at folk hopper til her med en gang så tør jeg ikke tenke på represaliene hvis jeg regelrett beskylder Monsen for å ha gått tom for variasjon. 🤣 

Endret av Miamaria
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybruker skrev (33 minutter siden):

Apropos gaver. Jeg glemmer aldri følelsen når turkompisen min dro frem 2 øl og en liten spekeskinke av sekken etter en uke eller hva det var. DET var en gave man virkelig setter pris på. 

Det aller beste ølet er det andre har bært!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg Monsen sine program har sunket en del  i verdi for min del. Man skal jo ikke klage på naturprogram, for det har jo blitt en kraftig mangelvare på fjernsyn i disse reality tider. Men denne seile/padle etappen kunne vært gjort fra Aker brygge og utover Oslofjorden for min del. Jeg fikk liten  form for innlevelse og følelse av naturen rundt Monsen i sin seile/padlesparke- etappe. Jeg vet ikke om dette bare gjelder meg, men å oppleve naturen fra havet slo ikke ann for meg. Allt var bedre før; da han kastet sine 8 hunder nedover en isbre , og ikke minst så en "svart ulv på grensa til Finland".

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del likte serien godt, med unntak av siste etappe som bar preg av dårlig tid og transportetappe. 

Da årets serie startet med en mer "sakte variant", med mer bål og leirliv, hadde jeg gledet meg til å se mer fiske og teltliv på fjellet. Men pga for tunge sekker, og dårlig tid ble nok dessverre ødeleggende for både oss og dem. 

Syns det kanskje er litt hardt å kritisere dem for å ha feilberegnet både tid, vær og vekt. Det har vi vel alle gjort.

Får bare håpe at dem gir seg selv bedre tid neste gang, slik at vi kan kose oss med litt sakteTV :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg så mye kritikk og surmagede kommentarer her! Vær nå venner og ikke kjekle sånn.

Ja, episodene var litt for korte og få. Deal with it! Det hjelper ikke en døyt å klage her, send heller mail til NRK, kan jo hende de tar det til etterretning hvis 10 sure fjellforumere klager :)

Sånn, da har jeg kritisert kritikken!


Ungene mine har kost seg med fem nye Monsen-episoder, til og med MAST om å se det ferdig. Og jeg også :)

  • Liker 5
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt korte episoder, ja. Men disse folka har heller ikke et profesjonelt tv-team med seg på slep. De filmer alt selv og må deretter ha batterier, vilje og lysten til å filme. Det skal godt gjøres å få med "alt" som skjer på film. De spontane og personlige øyeblikkene forsvinner i en kunstig og overfladisk, smått tilgjort skole-tv akting preg med fokus på typisk "tv-tabloid" klipping. Jeg ser for meg en helt annen atmosfære med skikkelig "gutta-stemning" rundt bålet når kameraet er skrudd av. Men det er helt greit det. Inntrykket jeg fikk av serien er at turen i seg selv var første prioritert denne gang. Filmingen kom i annen rekke. (Kanskje).

Deilig å se at også de mest erfarende kan gjøre feil. Det tenker jeg er helt menneskelig. 

Fjellfilmeren skrev (39 minutter siden):

Men over til noe annet - er det bare jeg som ser at gutta krutt fremdeles pakker som om de var i militæret? 😅

Jeg savner mer ultralett utstyr. Det kunne spart knærne litt.

Hehe. Jeg tenkte det samme. Men gammel vane er vond å vende - som det kanskje heter. Jeg bor 500 meter fra "Lars Monsen Store". Tilfeldigvis så jeg at de hadde blåst opp en identisk gummibåt med mye av det samme utstyret jeg så i serien til utstilling. Snikreklame på NRK? ^^ I så fall har dem drevet med produktplassering. Uvitende eller vitende. 😜 

Helt grei serie. Middels på skalaen. Helt OK. Terningkast fire. 😜



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imp skrev (10 timer siden):

Huffameg så mye kritikk og surmagede kommentarer her! Vær nå venner og ikke kjekle sånn.

Ja, episodene var litt for korte og få. Deal with it! Det hjelper ikke en døyt å klage her, send heller mail til NRK, kan jo hende de tar det til etterretning hvis 10 sure fjellforumere klager :)

Sånn, da har jeg kritisert kritikken!


Ungene mine har kost seg med fem nye Monsen-episoder, til og med MAST om å se det ferdig. Og jeg også :)

Noen er kanskje mer opptatt av hva man ser på enn andre :P 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (16 timer siden):

Men denne seile/padle etappen kunne vært gjort fra Aker brygge og utover Oslofjorden for min del. Jeg fikk liten  form for innlevelse og følelse av naturen rundt Monsen i sin seile/padlesparke- etappe. Jeg vet ikke om dette bare gjelder meg, men å oppleve naturen fra havet slo ikke ann for meg.

Nå gikk første delen i et område jeg padler i hele tiden, men jeg kjente meg likevel ikke spesielt godt igjen. Det til tross for at de til og med passerte rett gjennom utsikten min. Så jeg synes heller ikke akkurat at naturen her ble formidlet så bra. Jeg ferdes jo mye på havet selv, men det er en helt annen opplevelse langs land her i kajakk enn det jeg fikk se i dette programmet.

Men i de farkostene som disse brukte, så holder man seg nok lenger ut fra land for å få mest mulig hjelp av vinden. Så jeg tenker at det sikkert er godt formidlet hvordan det er å dra på tur med sånne (men har ikke prøvd, så vet ikke sikkert), og det er det sikkert mange seere som er interessert i. Jeg synes sånn sett at det er fint at de prioriterer det fremfor mest mulig flott natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det noen som vet vilka datoer de gick Nordlandsturen? Jag trodde i min enfald att ting som blir lagt ut i 2021 oftest blir laget i 2020, men jeg inser att de förmodligen gick turen i 2019 siden de aldrig nevner covid-19. Også E6 ved Bolna ser ut som den gjorde sommern 2019, och ikke i 2020. 

Det er mest av personligt intresse, jeg gick turen Börgefjell - Bolna motsatt retning ungefär samma dagar som MMM var ute på sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på siste episoden i sesong 2. Greit nok, men jeg savner begrunnelse for +40 kg sekker. Ser ikke bort fra at de bevisst gjorde det slik, men det vises ingen diskusjon eller forklaring på hvorfor. Bra de i det minste viste frem konsekvensene av slike bører.

NRK. Sukk. De tenker fortsatt fjernsyn og sendetider. Hvorfor? De er en statskanal alle betaler for og er ikke styrt av sponsorer. Hva om de laget en kjapp versjon for televisjon og en lang for strømming?

Vel, vel, tilbake til Homemade Wanderlust.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

La oss endelig håpe at Monsen ikke hadde hovedansvar for klippingen mot slutten. Man forlater vel ikke en turkompis i fjellet med skada bein og tung sekk, og ber ham sende en SMS når nede i bygda. SMS i fjellheimen!? Får håpe for Monsenes skyld, at de fulgte Mattis ned til følgebilen( den som plukka opp utstyret de letta seg for nedstrøms Saltfjellet). Rimer mest med tanke på dårlig tid og innholdsløs avslutning gjennom Børgefjell.

Noen som har hørt fra Mattis forresten?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knaper skrev (På 6.4.2021 den 20.29):

Er det noen som vet vilka datoer de gick Nordlandsturen? Jag trodde i min enfald att ting som blir lagt ut i 2021 oftest blir laget i 2020, men jeg inser att de förmodligen gick turen i 2019 siden de aldrig nevner covid-19. Også E6 ved Bolna ser ut som den gjorde sommern 2019, och ikke i 2020. 

Det er mest av personligt intresse, jeg gick turen Börgefjell - Bolna motsatt retning ungefär samma dagar som MMM var ute på sin. 

Jeg var på foredrag med Monsen og Mattis i mars 2020. De hadde gått turen i 2019 som du sier. de viste klipp fra turene og kom også med svar på div spørsmål vi stilte. ting som ikke kom frem i tv serien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.