Gå til innhold
  • Bli medlem

Lars Monsen Simskaret UL 1p


ingen87

Anbefalte innlegg

Jeg får stadig reklame for nye telt på Facebook. Denne gang fra Sport Outlet som annonserer at Lars Monsen lanserer et nytt telt. Det er tydeligvis en såpass fersk nyhet, at jeg ikke finner noe som helst på nettet.

Dette skriver Sport Outlet om teltet:

FB_IMG_1681422759704.jpg.845de689b5d0c7d9824c76546032558f.jpg

NYHET! Lars Monsen Simskaret Ultralett 1-persons telt 🌳🏕

Med en totalvekt på bare 950 gram inkludert plugger er Simskaret det perfekte valget for deg som vil pakke lettest mulig! 

Det er kun én teltstang som skal tres på plass, i tillegg er det to korte stenger i fotenden som ikke trenger å demonteres når du pakker ned teltet. Du setter det raskt opp med bare 6 plugger. Myggnettingen sørger for lufting og insektsfri søvn👌🏻

Simskaret får plass i sidelommen eller topplokket!

Pris: kr 1995,-
Vekt: 950 g
Sesonger: Vår/Sommer/Høst
Pakkestørrelse: 14x14x41 cm

FB_IMG_1681422764838.jpg.3d4e07adf8b0becb306c2c3406f8262d.jpg

 

Basert på bildene så ser teltet latterlig lavt ut i fotenden? Materialer har jeg ikke klart å finne ut av, men ut fra prisen oser det ikke kvalitetsmaterialer. 

Endret av ingen87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig lav pris med tanke på vekten.

Men jeg har ingen interesse av det selv. Jeg vil heller bruke det dobbelte på et fantastisk ultralett telt enn å bruke 2000 på noe som er lett, shabby kvalitet og lite komfortabelt.

Det virker forøvrig som at Sport Outlet har fått inn veldig mye forskjellig Lars Monsen greier. Denne er et røverkjøp for de som liker Packraft. https://sportoutlet.no/friluft-&-fritid/friluftsutstyr/product/113882?c=266

 

Det var mye bra der, alt i fra Oter og Oterfjøl med 8 Fluer (99kr) til Packraft Åre til røverpris. Samt masse turmat. Det virker som om Lars Monsen må ha dumpet halve varelageret sitt til Sport Outlet.

Endret av Gabs88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å vite hvor høyt det er ser det temmelig lavt ut.

Men skal man ha ett lett og rimelig telt av denne typen som står med bare 6 plugger bør det kanskje være lavt for å stå bra i vinden?

Pakkvolumet ser svært lite ut.


Mange teltet kun i godvær, eller har med en tarp i tillegg. Da er det kanskje godt nok med ett lite krypinn som bare er stort nok til å ligge i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gud... bevares...outlet kan IKKE telt! Jeg har nett sendt min 2. Reklamasjon på ett såkalt 4 årstid telt. Det første rev vinden i stykker.  Nei, uten å ha prøvd dette "nylanserte " telt,  vil jeg med hånd på hjerte fraråde å kjøpe all den driten outlet selger.  Og det gjelder ikke bare telt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (På 14.4.2023 den 0.19):

Veldig lav pris med tanke på vekten.

Men jeg har ingen interesse av det selv. Jeg vil heller bruke det dobbelte på et fantastisk ultralett telt enn å bruke 2000 på noe som er lett, shabby kvalitet og lite komfortabelt.

Det virker forøvrig som at Sport Outlet har fått inn veldig mye forskjellig Lars Monsen greier. Denne er et røverkjøp for de som liker Packraft. https://sportoutlet.no/friluft-&-fritid/friluftsutstyr/product/113882?c=266

 

Det var mye bra der, alt i fra Oter og Oterfjøl med 8 Fluer (99kr) til Packraft Åre til røverpris. Samt masse turmat. Det virker som om Lars Monsen må ha dumpet halve varelageret sitt til Sport Outlet.

Er vel ingen andre som det passer seg å selge disse kvalitetløse Lars Monsen produkter  (Maten er vel det verste). Har ikke hittil vært bort I noen ting fra Outlet som holder mål av de ting jeg kjøpte. Men de godtar reklamasjon og ofte får du penger tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ellefjell said:

Er vel ingen andre som det passer seg å selge disse kvalitetløse Lars Monsen produkter  (Maten er vel det verste). Har ikke hittil vært bort I noen ting fra Outlet som holder mål av de ting jeg kjøpte. Men de godtar reklamasjon og ofte får du penger tilbake. 

Alt av Monsen er rebranding så noe av det holder mål. Og i dette tilfellet så er packraftene osv av helt ok kvalitet.
 

Det er Kipara packraft med Monsen branding 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellefjell skrev (3 timer siden):

Er vel ingen andre som det passer seg å selge disse kvalitetløse Lars Monsen produkter  (Maten er vel det verste). Har ikke hittil vært bort I noen ting fra Outlet som holder mål av de ting jeg kjøpte. Men de godtar reklamasjon og ofte får du penger tilbake. 

Har funnet joggesko (New Balance) og neoprenstøvler (Heldre) som har holdt bra. Bortsett fra det har jeg stort sett blitt skuffet. Kjøpte ei fleecejakke der en gang, som også var helt grei (kosta 50,- så forventningene var deretter).

 

Kan jeg spørre hvilket telt du kjøpte/reklamerte på @Ellefjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen87 skrev (3 timer siden):

Har funnet joggesko (New Balance) og neoprenstøvler (Heldre) som har holdt bra. Bortsett fra det har jeg stort sett blitt skuffet. Kjøpte ei fleecejakke der en gang, som også var helt grei (kosta 50,- så forventningene var deretter).

 

Kan jeg spørre hvilket telt du kjøpte/reklamerte på @Ellefjell

Var ett som var 3 pers telt kjempelett...og ett 3 pers telt med stormmatter. Må gå og se hva de het. Hadde en lang diskusjon med kundeservice ang førstnevnte. Så blir en ny runde med vintertelt nå. Så spennende hva de tilby nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellefjell skrev (15 minutter siden):

Var ett som var 3 pers telt kjempelett...og ett 3 pers telt med stormmatter. Må gå og se hva de het. Hadde en lang diskusjon med kundeservice ang førstnevnte. Så blir en ny runde med vintertelt nå. Så spennende hva de tilby nå.

Heldre Vidde Ultralett 3 camp rev i sterk vind. Og vintertelt heter Blåtind 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen87 skrev (På 22.4.2023 den 23.14):

Vurderte Heldre Blåtind selv for et lite år siden, men valgte å stole på magefølelsen om å spare penger til et dyrere telt. Virker som det var et klokt valg. Derfor jeg lurte 😅

Ja, tror også at du har gjort rett. Nå har jeg meldt fra til outlet og han skal sende mine tilbakemeldinger til produsenten (som vanlig). Sa at jeg ikke ønsker å høre at dette teltet er blitt solgt til 1000 vis av folk og ikke fått NOE kritikk. Men regner med at nettopp det kommer til å skje...spennende. Kan godt tenke meg å få penger tilbake istedet for et gavekort som MÅ brukes til neste drittprodukt. Beklager ordvalg, men er rimelig pisst når det gjelder Heldre telt og utstyr.

Endret av Ellefjell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT !!  Det er ikke alt hos Sport Outlet som er dårlig. For de som ser etter lett regntøy så har de OR Helium II jacket og rain pants. Dette er minimalistisk regntøy så her er mye dill skrelt vekk. Jakka koster 1250,- og gir mye beskyttelse ift vekt. Kanskje ikke det jeg ville valgt for det tøffeste terreng/tur som mye bush og fjellklatring, men helt greit for vanlig turbruk, eller sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rayun skrev (1 time siden):

OT !!  Det er ikke alt hos Sport Outlet som er dårlig. For de som ser etter lett regntøy så har de OR Helium II jacket og rain pants. Dette er minimalistisk regntøy så her er mye dill skrelt vekk. Jakka koster 1250,- og gir mye beskyttelse ift vekt. Kanskje ikke det jeg ville valgt for det tøffeste terreng/tur som mye bush og fjellklatring, men helt greit for vanlig turbruk, eller sykkel.

Hei, ja, har denne jakka selv - helt greit som du sier...beklager min krasse utsagn...jeg kjenner ikke til ALT dem selger heller...men mye er av dårlig kvalitet av de ting jeg har prøvd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk bivy telt dette, men bra pris for vekten. 
Blir likt som Nordisk lofoten, helsport sin versjon, Bergans sin versjon. Alle har vell samme problemene :) Kondensasjon og lav fotende som kan gi bløt sovepose.

Imponert at det er under kiloen for prisen og solid innerduk. Sto at det var 20D denier og som er ganske bra tykkelse.

Posen på bildet er vell for pluggene :P Jeg har et dilemma for tiden hvor jeg vil ha et lett telt, men vil ha veldig liten "footprint". 

Så på den her; 
https://www.decathlon.fr/p/tente-tarp-de-trekking-1-place-mt900-minimal-editions-undyed/_/R-p-343262?mc=8771195 men hvis jeg kan få det teltet der til samme vekt uten gå staver så.. Nesten likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Simen95 said:

Typisk bivy telt dette, men bra pris for vekten. 
Blir likt som Nordisk lofoten, helsport sin versjon, Bergans sin versjon. Alle har vell samme problemene :) Kondensasjon og lav fotende som kan gi bløt sovepose.

Imponert at det er under kiloen for prisen og solid innerduk. Sto at det var 20D denier og som er ganske bra tykkelse.

Posen på bildet er vell for pluggene :P Jeg har et dilemma for tiden hvor jeg vil ha et lett telt, men vil ha veldig liten "footprint". 

Så på den her; 
https://www.decathlon.fr/p/tente-tarp-de-trekking-1-place-mt900-minimal-editions-undyed/_/R-p-343262?mc=8771195 men hvis jeg kan få det teltet der til samme vekt uten gå staver så.. Nesten likt.

Om du vil ha et telt med god plass og lite footprint er Tarptent Rainbow veldig bra. Det kan presses inn på overraskende små plasser mellom busker og trær, som var en av grunnene til at jeg kjøpte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (1 time siden):

Om du vil ha et telt med god plass og lite footprint er Tarptent Rainbow veldig bra. Det kan presses inn på overraskende små plasser mellom busker og trær, som var en av grunnene til at jeg kjøpte det. 

Ja den er fin, er på utkikk etter noe ala det der! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
4 hours ago, jumbo visma said:

Noen som vet om det er plass til en 100l sekk her? Må ha et telt innen to uker som huser sekken så setter stor pris på svar. Takk 

 

Det høres veldig trangt ut. Dette teltet er ikke romslig og en 100l sekk er stor

 

I denne vektklassen ville jeg ha tenkt på xmid da. Jeg fikk mitt på 3 dager. Men selvfølgelig dyrere

Endret av Gabs88
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Jacobsen skrev (På 4.5.2023 den 16.47):

Før kunne man innimellom finne solide merkevarer på Sport Outlet, som Fjällräven, Berghaus og Scarpa.

Nå er det kun kopivarer fra Huldre, Vikafjell etc. 

Men de fører et kvalitetsmerke til veldig gode priser; Outdoor Research. Har flere OR-plagg selv, og er veldig godt fornøyd. 

Har goretex jakke derfra QR plagg...dette er alt andre en tett...kjøpt nytt i sommer, prøvd på en regnskuer på Enaresjøen...glem det! Jævla dårlig kvalitet på ALT jeg har testet hos Sport outlet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rayun skrev (På 24.4.2023 den 19.53):

OT !!  Det er ikke alt hos Sport Outlet som er dårlig. For de som ser etter lett regntøy så har de OR Helium II jacket og rain pants. Dette er minimalistisk regntøy så her er mye dill skrelt vekk. Jakka koster 1250,- og gir mye beskyttelse ift vekt. Kanskje ikke det jeg ville valgt for det tøffeste terreng/tur som mye bush og fjellklatring, men helt greit for vanlig turbruk, eller sykkel.


Hm, jeg var innom min lokale Sport Outlet for ikke lenge siden, for å prøve denne jakka (etter å ha lest innlegget ditt). Stemmer det at den har kun 1 lomme? Det var ihvertfall kun 1 på den jeg prøvde. Jeg fikk dessuten inntrykk av at glidelåsen var svært dårlig? (Jeg er generelt ikke fan av spinkle små glidelåser; har dårlige erfaringer med sånt.) 

Spør bare for sikkerhets skyld her, i tilfelle førsteinntrykket mitt var feil. Mulig jeg gir jakka en sjanse. Har bruk for en ny jakke til ferien min, særlig mtp alt regnet som er meldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer @kbruaz, kun en brystlomme som fungerer som oppbevaringslomme når jakka pakkes sammen. Dette er nok ikke jakka jeg ville valgt om bruken er  tenkt som daglig regnjakke. Det er nok mer tenkt for brukere som har jakka oftere i sekken, enn på seg. Jakka er minimalistisk i alle henseende og alt unødvendig er skrelt vekk. Glidelås i front er YKK og husker jeg ikke mye feil tikker den inn på drøyt 180g.

PS!  Jakka har ikke steget i pris som mye annet og har kostet 1250,- kr i noen år nå.

Endret av rayun
tillegs opplysning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rayun skrev (13 timer siden):

Ja det stemmer @kbruaz, kun en brystlomme som fungerer som oppbevaringslomme når jakka pakkes sammen. Dette er nok ikke jakka jeg ville valgt om bruken er  tenkt som daglig regnjakke. Det er nok mer tenkt for brukere som har jakka oftere i sekken, enn på seg. Jakka er minimalistisk i alle henseende og alt unødvendig er skrelt vekk. Glidelås i front er YKK og husker jeg ikke mye feil tikker den inn på drøyt 180g.

PS!  Jakka har ikke steget i pris som mye annet og har kostet 1250,- kr i noen år nå.

 

Så glidelåsen er bra? Jeg hadde det veldig travelt da jeg var innom butikken, hadde bare noen få ledige minutter før jobb, så jeg fikk ikke testet glidelåsen skikkelig. Men det virket ved første øyekast som den var veldig dårlig. Den gled på en måte "ut av sporet" med en gang, om du skjønner. 

At det kun er 1 lomme skal jeg vel alltids kunne leve med, så lenge glidelåsen(e) er bra. Jeg forventer jo ikke allverden til den prisen. Men greit å ha en lett jakke som er veldig komprimerbar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.