Gå til innhold
  • Bli medlem

Monsens turmat


Lurifax

Anbefalte innlegg

Kom tilfeldigvis over denne siden, som viser at Lars Monsen nå har satt navnet sitt på er nytt produkt av turmat: https://sportoutlet.no/blog/monsens-turmat

Veldig rimelig sammenlignet med Real osv., men det er muligens intro-/black friday-priser.

Er det noen som har prøvd noe av utvalget, og kan si noe om hvordan det står seg sammenligning med f.eks. Real?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke kjøtt i noen av dem, derav prisen ble jeg fortalt. Samarbeid mellom Sportoutlet og ham. Har prøvd Chilligryta (synes den var salt), Bolognese (helt greit, men ikke noe mer) og Tikka Masala (faktisk så mye chilli at det smakte lite annet, betydelig sterkere en chilligryta). Potetmos og tomatsuppe .. nei. Da tar jeg heller bare med vanlige poser fra butikken. Har en Baligryte jeg ikke har prøvd, ikke sett jegergryta her. Syntes samtlige klede litt mer vann enn til merket på posen, men målte ikke så den kan være min feil. Sammenligne med Real? Tja, bare spist "Thai Red Curry" derfra som er vegetar, men den var å foretrekke fremfor de jeg har prøvd. Største ankepunktet i min bok var likevel at det var mye luft i posene, de tar mer plass enn nødvendig. Fint at noen presser prisen på turmat, følte de mettet like godt som andre varianter fra flere produsenter, både med og uten kjøtt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel uttalt offentlig at han aldri igjen skal velge frysetørket mat (tror han var på villspor).

Dette er dessverre bare en måte å mekle navnet.

Jeg føler at halvparten av gangene så treffer han utrolig bra med turutstyr, og andre halvparten er skivebom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er fin, i skrivende stund 2pk for 35,- på ander siden av grensen. Det skal være 7dl vann til en pose, så pakken er raus. Kan ha litt grillkrydder i vannet for mer smak, eller som jeg pleier gjøre: Koke/trekke pølsebiter i vannet som skal i mosen.

ProdX2_091.jpg.4515327d98793599417004969ad28d36.jpg

 

 

wildo-ose-1-liter-oransje-6050e5f9a0bd4.jpg.31f037286d450a09c87bc24d90b089c4.jpg

Denne skåla/øsa fra Wildo på 1l er fin. Mos i skåla og blande vann i til rett konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladmelding: Monsen Carbonara inneholder "5,4% tørket bacon".

Snål markedsføring. Monsen brukes for alt han er verdt og vel så det, mens det at dette ser ut som en drøm for vegetarianere ikke nevnes.

Ser for meg en konstant diskusjon Monsens portrett om hvorfor jeg ikke har med fiskestang... så neppe noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurifax skrev (20 timer siden):

Kom tilfeldigvis over denne siden, som viser at Lars Monsen nå har satt navnet sitt på er nytt produkt av turmat: https://sportoutlet.no/blog/monsens-turmat

Veldig rimelig sammenlignet med Real osv., men det er muligens intro-/black friday-priser.

Er det noen som har prøvd noe av utvalget, og kan si noe om hvordan det står seg sammenligning med f.eks. Real?

Billig.

Men jegergryte, uten spor av kjøtt? https://sportoutlet.no/product/111648?c=23183

Kanskje en grunn til den lave prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B5871EB5-26E1-4D52-A1CB-09897C833431_4_5005_c.jpeg.ee9f5cd2f9a0dd2f3a7dad2f878ce60b.jpeg

For meg har denne vært populær. Kjøper den på Mega for 9,90. Oppskriften lanserer den som rett i koppen havregrøt, men for meg var det en skuffelse. Å tømme denne posen i en skål og tømme kokende vann over for så å la den svelle i 2 minutter, som oppskriften sier, laget ikke noe god grøt.  Men hvis man gir den ett oppkok, og lar den putre i ett minutt blir den en nydelig grøt som i alle fall jeg liker. Man må bruke en desiliter mer vann på denne måten, men vann har aldri vært en mangelvare på tur.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haugoy skrev (På 27.11.2021 den 10.44):

Han har vel uttalt offentlig at han aldri igjen skal velge frysetørket mat (tror han var på villspor).

Dette er dessverre bare en måte å mekle navnet.

Jeg føler at halvparten av gangene så treffer han utrolig bra med turutstyr, og andre halvparten er skivebom.

Etter hva jeg har skjønt, så er det i mindre grad Monsen som utvikler produktene, slik det promoteres. Salgseventyret startet med et samarbeid med Komplett Fritid i Bodø, der de satte sammen ryggsekker med ymse innhold han valgte ut. Senere gikk Løvold og annen pengesterk familiebedrift inn og sponset mer. Daglig leder i Monsen Gear, Løvold, var og primus motor i Komplett Fritid. Og begge bedrifter har samme kontoradresse. Lars Monsen Gear AS har valgt å ikke selge produkter gjennom de store kjedene, men tyter ut på siden som her med ny turmat. Slik var det og med packraftene, der Kipara lot LMG dra nytte av produksjonslinja fra Kina. 

Bransjen er tøff. De jobber nok hardt for å holde Monsen-navnet varmt, men det glipper kraftig noen steder. Vil tro at han selv ,til tider, føler seg presset at forretningsfolka bak. Ikke sikkert at NRK kan være "reklamekanal" for sponsorene hans, når ting begynner å gå opp for folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten all mat smaker godt nok når man er på tur og virkelig er sulten.  Det viktigste for meg er at man kan lage mat  på en lettvinn måte. Om maten man spiser på tur blir litt ensidig i forhold til inntak av vitaminer, mineraler osv, betyr lite de ukene man er på tur. Når turen er over spiser vi sunnere mat og mat som smaker bedre. 

Det er nettopp denne enkle turmaten som gjør den gode maten god ellers i hverdagen, og denne totale kontrasten fra hverdag til tur(ikke bare maten, men hele totalen) er det som gjør turen til tur. Jeg elsker disse kontrastene.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (9 timer siden):

Nesten all mat smaker godt nok når man er på tur og virkelig er sulten.  Det viktigste for meg er at man kan lage mat  på en lettvinn måte. Om maten man spiser på tur blir litt ensidig i forhold til inntak av vitaminer, mineraler osv, betyr lite de ukene man er på tur. Når turen er over spiser vi sunnere mat og mat som smaker bedre. 

Det er nettopp denne enkle turmaten som gjør den gode maten god ellers i hverdagen, og denne totale kontrasten fra hverdag til tur(ikke bare maten, men hele totalen) er det som gjør turen til tur. Jeg elsker disse kontrastene.

 

Sant, nå er det langtifra alt fra real som er like godt også. Så hvis jeg kan finne ett par av de Monsen pakkene som er etanes til den prisen kan jeg lett se bortfra at det er uten kjøtt til halve prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.