Populært innlegg +Memento mori Skrevet 24. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 24. mars 2018 Liten tur inn i marka i dag, i tåka. Ga bort et par gode felleski til fruen til jul. Men hun har ikke vært helt fornøyd med de, så jeg ble med som «smører». Testing av flytting av bindinger, slik at det ble både gli og feste. Tilbakemelding etter 20 km på ski var: Fantastiske ski😍😍😍 10
Populært innlegg Omnilite Skrevet 24. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 24. mars 2018 Tjuvstartet påskeferien med en liten tur på langs over Målegge i går. Ikke noe bra fotolys i dag, men fikk besøk av denne lille krabaten som også var ute på tur.. 13 1
Populært innlegg a_aa Skrevet 24. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 24. mars 2018 (endret) Ble en formiddagstur i dag, med meteorologisk lapskaus over Bergen. Varmegrader og regn har tatt knekken på de flotte stiene i snøen - bæreevnen var såpass svekket at man sakk gjennom for hvert tredje skritt, av og til ned til midt på låret. Puuh! Ble skikkelig andpusten og varm, det var deilig å komme til toppen av Damsgårdsfjellet og bli nedkjølt av en kald og kraftig vind. Holdt på å få en Galaxy S8 under broddene Den må ha ramlet ut av lommen på noen, som sikkert gremmes nå . Jeg gremmes over at det ikke er noen navn eller hint om hvem eieren er - må finne en måte å fastslå eierskapet på den uten å "invadere" den, evt sende den til Politiet og håpe at de prioriterer ressurser for å gjøre jobben med å finne frem. Etterskrift: Da har eieren akkurat vært innom her og hentet mobilen sin, får håpe det er liv i den ennå. Forsto at den hadde ligget der ganske lenge ("mistet den i vinter en gang"), så IP68-klassifiseringen har nok fått kjørt seg godt Mobilen hadde IMEI-nummeret (Link) på et klistremerke, og jeg tok kontakt med Telenor og Telia for å høre om de kunne hjelpe meg - Telenor fant ingen spor i sine systemer, mens Telia hadde den registrert. Av personvernhensyn kunne ikke de gi meg eierens kontkatinfo, men de kunne formidle min kontaktinfo til eieren om jeg tillot det? Slik ble det, og dings og eier er nå gjenforent Endret 26. mars 2018 av a_aa La til etterskrift 12
Populært innlegg Vandrefalk Skrevet 25. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 25. mars 2018 (endret) HIT har jeg vært på tur i dag... Ikke til toppen, da, men til dit jeg sto og tok bildet... Endret 25. mars 2018 av Vandrefalk 15
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 25. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 25. mars 2018 Slutten av mars er en fin tid i marka, sola varmer og et lite bål til å koke kaffe/steike pølser er nok for å holde varmen. Mye snø i år mot vanlig. Så bålet blir på toppen i dag, hvertfall en stund. Stedet er ei «skorte» kjent som bålplassen innad i familien. Her har jeg tilbrakt mange timer siste 10 åra. Skarpt føre først på dagen, så bare slush. Når jeg sitter å skriver kollapser bålet etter nesten 5 timer....😂 12
Populært innlegg Terka Skrevet 25. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 25. mars 2018 Isklatring i går og en liten topptur i dag sammen med @Gittiamo. 🌞❄ 13
Haoverla Skrevet 25. mars 2018 Skrevet 25. mars 2018 21 minutter siden, Terka skrev: Isklatring i går og en liten topptur i dag sammen med @Gittiamo. 🌞❄ Hvordan er forholdet på Gaustatoppen nå?
Gittiamo Skrevet 25. mars 2018 Skrevet 25. mars 2018 10 minutter siden, Haoverla skrev: Hvordan er forholdet på Gaustatoppen nå? Hardt og kartongsnø. Men rennene vet jeg ikke noe om. Antar det er ganske likt. 22 m/s i kastene på toppen i dag. 1
Populært innlegg whistler Skrevet 25. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 25. mars 2018 Trillemarka 😍 16
Gjest Mareng Skrevet 26. mars 2018 Skrevet 26. mars 2018 Tur i Bergsdalen, med èn overnatting. Denne gangen fikk jeg prøvd ut Marmot Vapor 4p teltet på en skikkelig vintertur, det har ett innertelt på størrelse med ett palass, med to små fortelt. Tok også med Gode gamle optimus 111C og rikelig med parafin, fikk en heit kveld med 30 grader i teltet 😅 Teltet ble satt opp i mer skjermet område på Lørdag. I løpet av natten hadde et vert vindstille, og lavet ned med 25 cm blytung snø og 2 plussgader. Våknet av at teltet var rimelig nedklemt ja! Pulken er tom, og har snødd ned i løpet av natten 😎 Fordelen med kram nysnø er at kortfellene i mohair glir fantastisk bra og har kanonbra feste! På søndagen våget vi oss inn til Gullhorgabu langs kvistet løype. Kulig ig ishaggel imot hele veien. Etter en pause på hytten var det tilbake langs kvistene i dårlig sikt, men med vinden i ryggen. Hadde vi ikke hatt kvister å gå langs, ville vi aldri forøkt turen, men det var derfor vi valge en kvisteløype å følge denne gangen.
Populært innlegg +tshansen Skrevet 27. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 27. mars 2018 Er på Dombås å nyter tidenes påskestemning! Blå himmel, sol og greie temperaturer! Det kan se ut som vi får mange slike dager! Ble en «kort» tur til Villmannsbu i dag, er mange år siden jeg var her sist, men det er god påsketradisjon å gå hit opp 😉 det er ganske hardt på toppen og helt sånn sukkersnø som ikke bærer i det hele tatt under! Så spørs hvordan det blir å gå seg noen toppturer 🤔 11
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 27. mars 2018 Påske inne ved grensen til Børgefjell. Bra fiske og dagens fangst er fin feit en på 830 gram (3 gram blod på isen i henhold til fiskeren på 9 år Flott skitur inn til Simskardhytta i dag. Det er jo med skam å melde at ungene gikk i fra meg på ski! Gi de en sekk.. Kvigtinden mitt i mot Dagens mål.. Simskarhytta.. siste besøkende hadde ikke lagt i ovnen men derimot røyket mye tobakk - sigarettrøyken hang igjen. Merkelig. Sjelden man blir eksponert for røyk nå heldigvis.. Og ungene gikk i fra oss nedover igjen til bilen. Vi brukte i underkant av en time ned, og det syns vi er akseptabelt! Ungene stolt nede før oss. 6km på 1 time er bra tempo.. 15
Lars M Skrevet 27. mars 2018 Skrevet 27. mars 2018 827 g. Er det med tallerken, eller er vægten tareret, så tallerkenen ikke tæller med?
Kjell Iver Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Skrevet 27. mars 2018 39 minutter siden, Lars M skrev: 827 g. Er det med tallerken, eller er vægten tareret, så tallerkenen ikke tæller med? Tallerken er ikke med nei.. 1
Eivind.K Skrevet 27. mars 2018 Skrevet 27. mars 2018 Ett par dager med regn og mildvær før minusgradene satte inn har asfaltert stiene i skogen og gjort det mulig å tråkke litt igjen. 7
Populært innlegg Vandrefalk Skrevet 28. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 28. mars 2018 Her; for stor skredfare til toppturer nå... 11
+tshansen Skrevet 28. mars 2018 Skrevet 28. mars 2018 En god runde på tidvis hardt føre i dag! En tur via Fokkstua, videre til Nysetra før vi fortsatte turen til Grønsetra og rente ned igjen til campingen vi bor på 😉 Nysetra var fin i dag litt proviant før man knekker videre på neste mil. I dag fikk jeg blandet to poser med solbertoddy i vannflasken min. Fy flate det var gull. Håper flere har en god påske 🤗 8
+tshansen Skrevet 29. mars 2018 Skrevet 29. mars 2018 I skitrekket en tur i dag! Fått trene litt på sving teknikken. Greit å kjenne litt på hvilke begrensninger som ligger i hodet og hvor godt utstyret egentlig er! 2152BCB7-693F-41CC-AD95-F6AA5B21A766.mov 4
Tessatroll Skrevet 29. mars 2018 Skrevet 29. mars 2018 14 minutter siden, tshansen skrev: I skitrekket en tur i dag! Fått trene litt på sving teknikken. Greit å kjenne litt på hvilke begrensninger som ligger i hodet og hvor godt utstyret egentlig er! 2152BCB7-693F-41CC-AD95-F6AA5B21A766.mov Eg har hatt mange økter i trekket med mine Nansen. Eg synes det er moro! Får skikkeleg skijensle, om en noko slunken stilkarakterar for mitt vedkommende 🙈 1
Populært innlegg Kjellis Skrevet 29. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 29. mars 2018 (endret) Topptur sammen med min søster i dag. Godt å endelig være frisk igjen etter å ha vært sjuk i halvannen måned 😊 Formen har dalt noe, men den kommer seg nok etter hvert 😊 Legger ved noen mobilbilder: Endret 29. mars 2018 av Kjellis 13
Populært innlegg a_aa Skrevet 29. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 29. mars 2018 Tur over vidden, med banejuks i begge ender og lunsj med god utsikt på midten Flott tur! Fant et par fine nesten-lovlige overnattingsplasser, ikke utenkelig at April-ute-overnattingen min kommer på påskens siste natt et sted her 10
Populært innlegg Gittiamo Skrevet 29. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 29. mars 2018 Dagens tur gikk opp til Ulvanosa i Kvinnherad. Må ikke til Jotunheimen i påsken. Er jaggu fint her blant baroner og havutsikt også. 17 km og nesten 1000 høydemeter. Ulvanosa er på 1200 meter. Men i dag lærte jeg meg mer om snø og at snø ikke bare er hjertehjertesmilefjes, men at snø blir isglatt betong når sola ikke varmer mer for dagen. Og betongsnø har jeg lite kontroll på nedover. Men når man har utsikt ut mot havet og knallblå himmel hele dagen, så spiller ikke usamarbeidsvillig snø så stor rolle. Baron @Terka 13
Populært innlegg graham Skrevet 30. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 30. mars 2018 Akutt beslutningsvegring angående påskeplaner for min del endte opp i et relativt sosialt opplegg i et vær man ikke kan klage særlig mye på. Med @Henrik @Elisabethsk @Sig Man @Heriks @tronn og @Mossy 11
Anbefalte innlegg