REs Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Jada, stemmer det. En flott plass og fine områder å jakte sjøørreten har jeg funnet ut. Selv har jeg vokst opp med familiehytte på Tjøm, sør for Vigeland, øst for Audna Her tok jeg en gang en piggvar med kniv. Jeg hadde fortøyd båten ved en liten brygge like bak butikken / bensinstasjonen. (Den som sikkert er stengt nå.) Jeg skulle bare innom butikkebn et raskt ærende etter en dykkertur, og i det jeg skulle gå i land så jeg noe flatt og grått på bunnehn. Ca 1m dypt. Da var det bare å feste maska, ta frem kniven og gli ned i vannet. En piggvar på 65 x 65 cm. Vekt ukjent, men vi hadde to gode middager på den. 3
Lar5 Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Hadde en koietur lørdag til søndag. 4km gåing i skispor, snaut 1 i løssnø med truger og tung sekk på ryggen. Glad det ikke var motsatt;p Mye snø oppunder gjetholen/gitvola, lengst nord i løten. Gjorde vel ikke så mye anna enn og fyre med ved, prate tull og eta mat. Hehe:) Så spor av en jerv som måtte ha passert tidlig om morgenen på vei hjem. 3
Haakon Skrevet 7. april 2015 Skrevet 7. april 2015 Det er nydelige forhoild i Nordmarka nå: , masse snø og Skiforeningen prepper mange steder. Fantastisk!
Populært innlegg Dag G - Evje Skrevet 8. april 2015 Populært innlegg Skrevet 8. april 2015 Påska er over men finværet fortsetter og vi som kan, drar stadig på tur. Fånefjell 747 moh i Bygland ble dagens mål. 550 høydemetere opp fra Byglandsfjorden Bratt som f... oppover Siste 50 høydemeteren slaket det ut og snøen lå fast og dyp. Godt å ligge i solsteiken på toppen å sløve. Det ble t-skjorta for meg hele dagen. Bålet måtte selfølgelig fyres opp, om ikke annet enn for pølsene. Sparte litt tørrfuru til nestemann Siste del av nedstigninga fulgte den idylliske gamle postvegen i Setesdal. 13
Hege P. Skrevet 8. april 2015 Skrevet 8. april 2015 Bare en ettermiddagsbålkaffetur nedi lia noen kilometer hjemmefra. Sånn for å lufte bikkjene og dele noen varme ostesmørbrød med dem og sånt. En skvett lommelerkefor oppi kaffen også helt OK. 6
+Bjarne H.S. Skrevet 9. april 2015 Pålogget Skrevet 9. april 2015 I går ble det en virkelig nærtur på jobb (5 min å gå). Fiskekonkurranse i valgfaget jeg underviser. Én ørret på 28 elever i Skeisvatnet i Haugesund 9
Dag G - Evje Skrevet 9. april 2015 Skrevet 9. april 2015 Bare en ettermiddagsbålkaffetur nedi lia noen kilometer hjemmefra. Sånn for å lufte bikkjene og dele noen varme ostesmørbrød med dem og sånt. En skvett lommelerkefor oppi kaffen også helt OK. venner4.jpg Tøft å fyre bål i skauen nå HegeP- Her borte hos oss har det ikke vært nedbør siden snøen gikk. Ikke så langt til deg. Knusktørrt !!
Hege P. Skrevet 9. april 2015 Skrevet 9. april 2015 Det var ikke tørt der jeg fyrte den dagen. Det framgår nok ikke så godt av bildet, men underlaget og området rundt var dyp, våt mose. Det finnes også en bekk like i nærheten, og grundig slukking ble som vanlig utført før jeg forlot stedet. Men ja, dette ble nok siste tur med bål i skogen, det blir tørrere og tørrere. Nå er det jo snart generelt bålforbud i skogsmark også (15. april). Reserveløsningen blir min utmerkete lille Svea 123R.
Populært innlegg Martin HJ Skrevet 10. april 2015 Populært innlegg Skrevet 10. april 2015 I disse dager er vi på dagsturer på de beste plassene i "bakgården" min langs blankskurte svaberg på let etter vårsprek fisk, særlig da Sjøørret som står i fokus - men Skrubbe er også veldig på hugget i April måned langs land. Adrian fikk endelig landet årets første blanke helt på egen hånd, samt en tjukkas av en Skrubbe som snuste på kilosgrensa til stor jubel fra en snart seks år gammel sportsfisker April er en herlig vårmåned! 10
elgen Skrevet 10. april 2015 Skrevet 10. april 2015 hei Dagens skitur med hundene på ca.15 km er unnagjort i Ålsfjellet. Må nå gå i kjørte løyper eller ferske scooterspor, da snøen begynner å bli råtten. Det er værst for hundene. Men påsketuren på Hardangervidda da: Gikk fra Dyranut noen km ned forbi Stigstuv og teltet der. Forlot kvisteløypen og fulgte vassdraget inn gjennom Skyttarbudalen og teltet noe før Rauhellern. Tilbake delvis på må få og kviste løype mot Stigstuv og teltet ca. 700 m fra den første plass. Alt dette var i bra vær. Siste dagen gil tilbake til Dyranut i noe mer skyet og usiktbart vær. Noe av turen fulgte vi en arbeidsløype til tungt anleggsmateriell, som var kjørt. Den unngikk bratte stigninger og nedkjøringer, hvilket passet meg fint med pulk på slep. det ble faktisk forholdvis kalt flere nette med ca. -14. Hilsen Elgen Hilsen 8
Populært innlegg +Bjarne H.S. Skrevet 11. april 2015 Pålogget Populært innlegg Skrevet 11. april 2015 Et døgn ved Etnefjorden med svært høy turkomfort er unnagjort. Var fint i Etne i går kveld! 11
Lindap Skrevet 11. april 2015 Skrevet 11. april 2015 Overnattet på Kråkholmen i Oslofjorden i natt. 1
afe Skrevet 11. april 2015 Skrevet 11. april 2015 hei Dagens skitur med hundene på ca.15 km er unnagjort i Ålsfjellet. Må nå gå i kjørte løyper eller ferske scooterspor, da snøen begynner å bli råtten. Du skremte meg litt no. Men heldigvis var det ikkje antydning til råtten snø i dag, så eg fekk meg ein rask tur på Reineskarvet før disen vart for tett. Det var 23. turen denne sesongen, så det ligg godt an til ny pers.
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 11. april 2015 Forfatter Populært innlegg Skrevet 11. april 2015 Noen dager med ski på en mer soft-is aktig snø ved Røros er over. Kaldt om nettene - men usedvanlig varmt om dagene (tror jeg) - med opp mot 8- 10 varmegrader. Ungene begynner virkelig å få sansen for skigåing men de ønsker helst at det skal gå nedover hele tiden - på Røros er det ikke de bratteste bakkene og egentlg ikke så lett å motivere - spesielt ho minste. Så når skigåingen ikke er så spennende lengre er det ikke annen råd enn å hive seg bakpå brettet. Når vinden blåser kan det fort bli kjølig - så noen behagelige og passende dunjakker kan jo være gode å tre over hodet. 11
Lars J Skrevet 11. april 2015 Skrevet 11. april 2015 Trolsk stemning rundt Sognsvann i dag. Gikk Bislett-Sognsvann-Høgåsen med bikkja og tok T-banen hjem igjen. 5
SteinarL Skrevet 12. april 2015 Skrevet 12. april 2015 Dagens tur gikk til Helgeland Kraftlags nye kraftstasjon i Forslandsdalen, Leirfjord. Anlegget åpnes august 2015 og blir et smykke i naturen. Det lokale kraftlaget har lagt stor vekt på å ta vare på naturen, og samtidig gjort dalen tilgjengelig for et større publikum. 4
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 13. april 2015 Populært innlegg Skrevet 13. april 2015 Ein liten bålfyrtur Laurdag og ein tur på Helgehornet Søndag. Snøbyger frå sørvest. 10
Populært innlegg +Bjarne H.S. Skrevet 13. april 2015 Pålogget Populært innlegg Skrevet 13. april 2015 Har hatt første kanotur med overnatting sist døgn. Vigdarvatnet i Sveio er ikke et dårlig alternativ i mitt distrikt da. 13
Tessatroll Skrevet 13. april 2015 Skrevet 13. april 2015 Ein ettermiddagskitur til Melshornet, for å teste nye fjellskisko. Dei gamle Skarvet var utslitt, og eg har no kjøpt dei hakket meire kjørevennlege Crispi Stetind. Etter test er dei kåra til vinnarar. 7
aleks Skrevet 16. april 2015 Skrevet 16. april 2015 Pause i fjellsida. Tatt første helgen i påsken. Er fra Rossdalen, Skarvheimen. 8
Populært innlegg +Bjarne H.S. Skrevet 18. april 2015 Pålogget Populært innlegg Skrevet 18. april 2015 Ny, fin kanotur i Sunnhordland! Stemningsfull aprilkveld og -natt ved bålet. 17
HegeJohnsen Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Ikke i dag, men i går: En runde rundt hyttefeltet. I påska var det umulig å gå mer enn 50 meter pga det hersens kneet, men det går heldigvis sakte fremover med rehabiliteringen, så nå kan jeg gå opp mot en time i lett terreng uten st smertene tar rotta på meg. Ikke så mye som minner om vår her på fjellet enda, annet enn at snøen er borte fra veien. Gårsdagens tur gikk i tett snødrev og vind. 6
Tor Dalseth Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Dagens 4 timers kajakktur i Ålesundsområdet i kanonvær 6
+Bjarne H.S. Skrevet 19. april 2015 Pålogget Skrevet 19. april 2015 Lenger sør fristet det også å være på vannet i dag, på ferskvann vel og merke. Fisk ble det også. 5
fjellrypa Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Vettakollen i dag før jobb. Supervær! Bildet er fra mandag, enda finere i dag. 7
Anbefalte innlegg