Maja Tjosaas Skrevet 8. mars 2018 Skrevet 8. mars 2018 På 5.3.2018 den 21.13, AK74 skrev: Tur fra lørdag til mandag. To fjellforumere på tur i Troms😊 Fra Signaldalen til Gappo. Rapport etterhvert. Et fantastisk fjellområde😄 Det hadde vært gøy om vi fikk til et forumtreff i nord snart:) Takk for turen! ☺️❄️ 2
Populært innlegg Øyvind Hellenes Skrevet 9. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 9. mars 2018 Har vore fantastiske forhold i Sunnfjord dei siste to vekene. Stabilt kaldt vêr har gjort at snøen helde seg fersk og fin. Eg har diverre ikkje vore flink nok til å nytte dagane til teltturar, men det håpar eg vil endre seg fram mot påske. På veg opp Steinheia med månen og Tindefjellet i bakgrunnen: Utsikt ned til Jølstravatnet på veg opp til Høgefjellet. Ein kort og relativt ukjend tur som er ein personleg favoritt: Solnedgang på Smådalsnipa i Naustdal: Eikåsnipa med Storehesten og Blegja i bakgrunnen: Nett passert igloen på veg opp Tindefjellet: 22
Populært innlegg a_aa Skrevet 11. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 11. mars 2018 Da var det tid for mars-overnattingen i årets utfordring til meg selv - de to foregående måneder ble gjort med bivybag, så denne gang var det på tide med litt mer luksus - skikkelig telt. Litt tyngre sekk enn de tidligere turene, men ikke mer enn 16 kg likevel. Brukte en time fra Kringsjå over Holefjellet og opp til toppen av Gravdalsfjellet. Der var det kram snø, så det gikk fint å tråkke til en flate for teltet. Har aldri satt opp Exped Orion 3 UL på snø før, men det gikk riktig fint med snøplugger og snøanker/-poser. En annen "debut" var den nye dunjakken (Link) - den var skikkelig god (spesielt når jeg skulle ut av den varme soveposen neste morgenen var den helt super å gli inni som en slags abstinensdemper) Slappet av litt utpå kvelden med en bok og litt mat, tok en siste sjekkrunde ut og la meg til for å sove. Natten forløp rolig utenom et naturlig ærend, og siden det var meldt vindstille omkring 0°C med overskyet vær, forventet jeg en del dugg/rim om morgenen - men teltet var så å si knusktørt da jeg våknet . Hjalp sikkert godt at det var ganske stramt spent opp og de vidåpne ventilasjonsåpningene i endene var nok heller ikke feil. Lagde meg en kopp kaffe før jeg stappet ting og tang i pakkposer, tok ned teltet og stappet ryggsekken full igjen. På tur nedover mot Nipedalen stoppet jeg ved Viggohytten og tok en kopp kaffe - jeg var litt tidlig ute, så det ble ingen vaffel. Måtte dra på litt tempo for å rekke bussen jeg hadde blinket ut fra Nipedalen, og rakk den svett og varm. Hadde egentlig ikke trengt å stresse sånn - jeg ville gjerne unngå et snøvær som var meldt, men da det endelig ankom gjorde det svært lite utav seg, kunne jeg konstatere fra hjemmets lune rede. Nå må jeg begynne å tenke på hvor en trivelig April-overnatting skal finne sted 23
Populært innlegg Freebird Skrevet 11. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 11. mars 2018 Ble et par småtopper i Meland kommune i dag også. Da er jeg endelig ferdig, har nå vært innom alle toppene i kommunen. Neste prosjekt blir alle topper i Bergen kommune med primærfaktor over 100 meter. Gripakletten - 104 moh Storafjellet - 90 moh 12
Populært innlegg Øyvind Hellenes Skrevet 12. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 12. mars 2018 Storehesten Opp og Ned. Forholda er bedre litt lenger inn i landet, men det er noko heilt spesielt med snødekt kystlandskap. 19
Populært innlegg Freebird Skrevet 13. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 13. mars 2018 Ble en fin ettermiddagstur til Beitelen i Arna i Bergen i går. Beitelen - 260 moh 13
Populært innlegg +tshansen Skrevet 13. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 13. mars 2018 Nordhytten og Vikinghytten i dag 😉 Helt magisk føre, fantastisk glid og påskestemning til tusen 👏🏻 15
Populært innlegg a_aa Skrevet 13. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 13. mars 2018 Noen inntrykk fra dagens fine etterjobbsnærtur : 15
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 13. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 13. mars 2018 Dagens afterwork på denne fronten, rett bak huset. 17
+rayun Skrevet 16. mars 2018 Skrevet 16. mars 2018 Ikke jeg, men en hel haug andre og enda fler i morgen. Fantastiske forhold og en liten kald trekk fra nord. De kom fra øst og dro mot vest. Det er ei lita helling opp og ut fra Sjusjøen og her er det både heiarop og musikk som hjelper en sliten kropp opp og fram. God tur til alle Birkebeinere både i dag og i morgen. 7
Populært innlegg Heriks Skrevet 16. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 16. mars 2018 Ute og tusler på ski da, et par timers tur i nærområdet, konkluderer med skummelt dårlig retningssans. Skal ikke så mye mer til enn å gå til en ende av et jorde man ikke har vært på før før man lurer på hvor man er, så greit at det bare er å følge løypa. 15 3
Populært innlegg elossius Skrevet 17. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 17. mars 2018 Det ble en liten tur på meg også. 10
Populært innlegg Tor-Erik-L-77 Skrevet 17. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 17. mars 2018 Ble en fin lørdagstur i dag i lokalområdet. Skikkelig digg skiføre og påskestemning. Ble en lang rast på løypas høyeste punkt Vindoren med utsikt til skrimfjella og styggemann. 14
Populært innlegg +tshansen Skrevet 17. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 17. mars 2018 I dag ble en aktiv og innholdsrik dag! Fikk oss en god runde på ski, grillings, båt, fiske og hygge! Finnes ikke maken til eventursmaken 😉 13
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 18. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 18. mars 2018 På tur med desse tre i Innerdalen @graham @Elisabethsk 20
Gittiamo Skrevet 18. mars 2018 Skrevet 18. mars 2018 Litt pels mellom beina er aldri feil 😜 En av mine faste følgesvenner gjennom en (heste)mannsalder. Btw så liker elgen seg ved stallen. Som dere kan se. 9
Populært innlegg TarjeiSkrede Skrevet 18. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 18. mars 2018 Ble merkverdig nok til meg å være en skitur idag, hvor jeg gjorde noe skikkelig vilt og dro til Krokskogen istedet for Nordmarka. Der surret jeg rundt på jakt etter utsikt og kom til slutt til toppen av Oppkuven hvor jeg kunne skue snødekte fjell i det fjerne. Fort, bratt og brått ned igjen. 18
Populært innlegg a_aa Skrevet 18. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 18. mars 2018 I dag har jeg surret rundt i nærområdet i nesten 5 timer - hadde egentlig tenkt at turen bare skulle vare halvparten så lenge, siden yr sa at det skulle skye over. Men himmelen forble knallblå, gitt - og da var det så godt å være ute at jeg drøyde hjemturen leeenge. Skulle nok heller tatt en lengre tur, men siden jeg ikke har ski eller truger her i Bergen, er jeg avhengig av oppgåtte stier når det er såpass snørikt som nå. Og stiene var flotte å gå på, 40 cm brede med hardtråkket snø, supert for brodder. Tok kaffe og en Real lunsj (storfegryte) på Olsokfjellet, og kaffe og Vaffel på Viggohytten - og bedagelig solnyting begge steder. Fra Viggohytten kunne jeg se en lyngbrann laaaangt utover mot Marstein, med et helikopter surrende rundt - røyken derfra var vel den tetteste "skyen" jeg så ila hele turen. På hjemturen møtte jeg et følge på 34 personer som skulle gå de tre første fjellene på 7-fjellsturen, de hadde virkelig truffet innertier med værplanleggingen! Jeg brøt av fra rekken etter en stund og begynte på Holefjellet, men knipset et mobilsnap av dem da jeg så de nådde toppen av Damsgårdfjellet, da hadde de "bare" Løvstakken igjen. Å bruke nesten 5 timer på 9 km og 600 høydemeter er nok ikke særlig imponerende, men det er i alle fall trivelig 15
Populært innlegg Elisabethsk Skrevet 18. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 18. mars 2018 9 timer siden, Tessatroll skrev: På tur med desse tre i Innerdalen @graham @Elisabethsk Takk for tur og selskap. 11
Populært innlegg +tshansen Skrevet 19. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 19. mars 2018 Ble en kort luftetur bak huset i dag! Skulle ha meg en tur opp på Storsåta, men ble litt «forhindret» på turen 😂 fant noen busker og trær som hadde vokst over en gammel sti, å der var turen videre spolert! Barnet i meg våknet fullstendig og jeg forstår godt hvorfor mange velger to kniver på tur! Selv om mange kanskje vil hevde at det er en for mye 😇 Helle Lappland og Utvær 10
Populært innlegg Heriks Skrevet 19. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 19. mars 2018 Sånn variasjon har man da slett ikke noe tro på, i alle fall ikke så lenge det fungerer helt fint å sette på seg skia på gårdsplassen. Så det ble tur på Aurstadmåsan i dag også. Triveligere temperatur ute, men litt vind (ble derav stående og se fascinert på snøen som blåste over skaren, beklager for vertikal video syndrom på forhånd) 20180319_165853_1.mp4 14
Populært innlegg Haoverla Skrevet 24. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 24. mars 2018 (endret) Fjellskitur til Bruviknipa og Utegardsnipa på Osterøy rett utenfor Bergen i går. Er et fengsel på den lille øyen man ser der nede på Sørfjorden. På bildet i midten i bakgrunnen ser man det høyeste punktet i Bergen, Gullfjelltoppen 987m. ' Var på hytta på Hardangervidda i forrige uke. Den ligger ca. 1.5 mil fra Gvepseborg på Rjukan Fikk også med meg noen andre turer i forrige uke. Ørnenipa 1333m på Rjukan med flott utsikt mot Gaustatoppen og Rjukan by, Lauvviksnuten ca 1t utenfor Rjukan og en tur på Haukelifjell Endret 24. mars 2018 av Haoverla 13
Anbefalte innlegg