Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke ryggsekk(er) har du i samlingen din?


Vandrefalken

Anbefalte innlegg

Min type tråd! 😎

En kan aldri få nok sekker... Her er de jeg bruker primært for tur. Et oppsett jeg foreløpig er veldig fornøyd med.

Fjällräven Kajka 65
Standardsekken for de fleste overnattingsturer inntil ~1 uke på vår/sommer/høst

Sekken er for meg nær-perfekt. Noen highlights som gjør dette til favorittsekken:

  • Høy kvalitet, ikke noen "plæstic" følelse eller veldig tynne og lette materialer. Ja, det veier litt ekstra. Det mener jeg det er verdt.
  • Svært komfortabelt bæresystem som kan justeres både i rygghøyde og skulderbredde.
  • Sekken faller ikke sammen når den er tom eller lite pakket, men holder en god form. Mye takket være stengene i front som holder sekken "flat".
  • Sekken er flat i bunn. Dette betyr at den lett kan stå uten støtte så lenge det er noe i bunnen. MYE verdt for meg.
  • Sekken er smalere enn mye annet. Dette gir god bevegelsesfrihet for armene.
  • Hele fronten kan åpnes som en bag. Dette er genialt når leir er satt. Da er det bare å legge sekke ned, åpne opp fronten og plukke ut enkeltting som du behøver, uten å måtte dra ut alt for å få tak i noe. Sekken blir som regel liggende slik i forteltet frem til den skal pakkes sammen igjen.
  • Topplokket
    • Avtagbart - Kan også brukes som en liten dagstur-sekk/bag for seg selv
    • Kan justeres både foran og bak for å tillatte overpakking
    • Har en enkel strikk-løsning på toppen for å feste f.eks. ytterjakke eller andre ting på
  • Sidelommer som ikke bygger ut sekken med mindre du bruker de. God kapasitet i disse i tillegg til at innholdet er enkelt tilgengelig. Jeg bruker de ofte til Real turmat-poser, sjokolader og kart. Underveis når maten spises opp blir lommene mindre, uten at det påvirker hvordan resten av sekken pakkes (alt kan pakkes "likt" hver gang).
  • Gode flaskeholdere på hver side. Enkelt å fiske frem flasken og legge den tilbake uten å ta av seg sekken.
  • Gode sideremmer (to stk. på hver side).
    • Kan fint brukes til å feste liggeunderlag/reinskinn e.l. til siden på sekken.
    • På 65-literen fester jeg teltstenger på utsiden innenfor disse remmene, men på den større utgaven legger jeg de inne ene i sidelommen.
    • Sekken kompletteres veldig ved å legge til to remmer på tvers av fronten på sekken (takk til @Kristian V. som tipset om kamera-remmer fra F-stop til dette) i tillegg. Siden fronten er "flat" er dette en ypperlig plass å feste liggeunderlag, uten å bygge sekken ut i sidene.
  • Egne festemuligheter for vandrestaver/fiskestenger på fronten av sekken.
  • Separert bunn-rom fra hovedrom i sekken (kan åpnes). Her liker jeg å ha telt (uten stenger), Jervenduk og eventuelt noen ekstra turmat-poser. Da kan jeg enkelt ta ut jervenduk eller telt uten å måtte ta ut noe annet, eller gjøre noe annet i sekken særlig vått om telt/duk er vått.

I felt:

IMG_1029.thumb.JPG.cc93bbd86f8bd6212b7fa692a021caf5.JPG

Fjällräven Kajka 85
Standarsekken for overnattingsturer/lengre turer når det skal tas med litt mer.

Nøyaktig de samme fordelene som med Kajka 65, bare litt større når det behøves å pakkes større telt, mer mat e.l.

I felt:

IMG_1082.thumb.JPG.5677f432dae790e1676214ad6649c179.JPG

Savotta Jääkäri M (~30 liter)
Bombesikker liten sekk fra Finland for dagsturer, jakt, tillegg til pulk eller bare til hverdags

Dette er kanskje sekken jeg er mest fornøyd med med tanke på ren kvalitet. ALT på denne sekken virker å være laget med materialer ment for å vare _LENGE_ under tøft bruk.

Den er enkel og komfortabel. Ikke noe unødvendig mikk. De gode erfaringene mine med denne sekken gjør at jeg får lyst til å vurdere Jääkäri L eller XL som alternative sekker til overnattingsturer også, men det er enkelte funksjoner jeg nok kommer til å savne fra Kajka-sekkene i så fall.

I felt:

IMG_1900.thumb.jpg.8a92a2a3e88a961673e84d77db3317cf.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig en skikkelig tråd for oss med over-gjennomsnittet stor interesse for sekker :-) 

 

Osprey Xenith 88 - Arbeidshest som sjeldnere er i bruk da ungdommen nå bærer det meste selv og jeg heller prioriterer å pakke lite og lett. Tåler mer enn jeg pleier å pakke på lengre turer. Komfortabel å bære på ryggen og med tilstrekkelig lett egenvekt. 

Osprey Exos 58 - Lett arbeidshest som er god å bære samt kommer med komfortabel mesh som gir god utlufting på ryggen. Den mest brukte dedikerte tursekken jeg har - også egnet til nærturer. 

Eldre MLD Exodus 55 - Svært lett og flott minimalist-sekk med bra design. Ingen fiksfakserier og uten bæreramme, men smidig og god på ryggen allikevel. Bruker en oppblåsbar plate som stuffing mot ryggen. For minimalist-turer med vekt på lett oppakning og lang rekkevidde. 

Exped Torrent 20 - vanntett pendlersekk - robust til daglig bruk på jobb og butikken.

"Vintage" Karrimor Jaguar ca 45 l - Eldre kanvas-sekk tiltenkt som bushcraft-sekk. For nærturer med vekt på hygge. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange sekker. Sikkert liltt for mange men de har nå sitt bruk.

Norrøna Reconpack 125L
Har vært langtursekken en del år nå. Veldig god å bære når det blir tung oppakning. Ulempen er at den er kraftig så dertil høy egenvekt på ca 4,7 kilo. Men neppe en sekk man sliter ut heller. Pluss at man kan lage dagstursekk som fungerer greit av sidelommene. Bærer man 30+ er det klart et av de bedre valgene. Se om den blir solgt etterhvert etter jeg skaffet Unaweep.

Seek Outside Unaweep 6300
Sekk i seg selv er ca 103L. Jeg har i tillegg topplokket og Talon til den. Skal gi ca 120L tilsammen da. Dog har jeg et inntrykk at literne er bittelitt mindre enn på Reconpack.
Rigget slik og med lommer på hoftebelte veier min 1,75 kilo.  Litt mer jobb å justere rygglengde enn klikksystemet på Reconpack men gjør jo det bare en gang. Ellers er justering veldig enkelt. Sekk er og fleksibel med at man kan feste topplokk lenger ned på sekk ved f.eks sykling. Min er i det nye Ultra materialet og er vanntett. Jeg har alikvel brukt seamsealer på den.
KJøpte den for å spare vekt kontra Recon samt et vanntett alternativ til packraft.
Sekk er veldig god å bære. Den mangler nok litt kontra Recon på skikkelig tung last(30+) men jeg har som regel 16-25kg og det fungerer strålende.
jeg har og talon i mesh så jeg kan bytte ut den vanlige ved behov.

Osprey Xenith 88
Også en veldig god sekk. Var supplement på kortere turer når jeg ikke trengte så mye plass som reconpack. Den veier vel 2,4 kilo så vidt jeg husker. mange bra detaljer på sekken.
Osprey er ikke så god med tung last synes jeg nå når det krøp over 22 kilo byttet jeg til Recon før jeg kjøpte Unaweep.

Nanok 50L
En vanntett sekkk jeg kjøpte på restesalg. Primært kjøpt for sykling til og fra jobb i regn, greit å holde skift tørt pluss at jeg hadde plass til litt ekstra ved behov.
Ellers brukt noe på turer i marka i dårlig vær. Sekken er egentlig ikke så god å bære når det blir litt vekt oppi. Men dagstur md packraft fungerer fint.

Diverse andre sekker
Osprey Talon 44 - Dagstursekk. Litt stor som sommeren men fin på vinter. Veier dog ikke mye uansett,.
Osprey Talon 33- Tidligere dagstursekk men den ble slaskete etterhvert og litt hullete. Er på hytta som backup der.
Osprey Talon 11 - brukes til trening som ski og sykkel stort sett. Noen ganger på dagstur da jeg skal ha med lite ting.


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge ut en liste jeg også 😜

Sekker som er i aktivt bruk, de 5 øverste har vært brukt flere ganger så langt i 2023. Denali sekkene venter på lengre turer i barmarkssesong.

  1. Blue Ice Khume 30 L       https://www.wildsnow.com/30084/blue-ice-kume-30-review/
  2. Salewa  Apex Wall 32 L   https://www.norsk-klatring.no/klatreutstyr/klatresekker/test-av-salewa-apex-wall-32
  3. Blue Ice Khume 38  L      https://www.ecrinscollective.com/post/blue-ice-kume-38l-review
  4. Salewa Apex Guide 45 L https://www.ukclimbing.com/gear/rucksacks/medium/mountain_packs_around_40_litres-12631#salewa_apex_guide_45
  5. Blu Ice Yeti 50 L              http://www.alpinist.com/doc/web18w/ms-blue-ice-yeti-backpack
  6. Gegrory Denali  75 L      https://mountainsforeverybody.com/gregory-denali-75-review
  7. Gegrory Denali 100 L    https://www.thealpinestart.com/2015/04/13/field-tested-review-gregory-denali-100-pack/

Blue Ice Khume sekkene står klar med skredutstyr til toppturer, 30-literen brukes oftest, men noen ganger er den for liten og da benyttes 38 literen. Salewa Apex Guide og Blue Ice Yeti står klar med diverse isklatreutstyr for klatring / lokal craging vinterstid (annen bruk i barmarkssesong). Salewa Apex wall brukes til alt av ulike dagsturer, klatreturer, trugeturer, bæring av matavarer når jeg går til butikk ++

Diverse gamle sekker er også delvis i bruk. F.eks en slitt og hullete Dakine Heli pro 18 L som er funker fjell når nistepakker og drikke skal settes igjen i varmestua på et skisenter, og en delvis ødelagt Norrøna integral 45 l som står fyllt opp med vanndunker for motbakketrening i barmarkssesongen.

 

 

Endret av Terka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere, men to som brukes til fjellturer.

 

Osprey Talon 33L

 

web__0166_talon_33_s21_side_ceramic_blue

Og Osprey UNLTD 64 Antigravity

 

web_product_image_template-aj_0008_unltd

 

web_product_image_template-aj_0012_unltd

 

Meget fornøyd med begge to, men UNLTD er selvfølgelig i en klasse for seg selv.. Både prismessig og komfortmessig...... Alle som prøver den skryter jo umiddelbart av at det er den mest komfortable ryggsekken de har prøvd i sitt liv, så jeg tok kjangsen, bestilte, og jeg er dønn enig. Og så fantastisk god lufting i ryggen har jeg ikke funnet i noen andre ryggsekker.

 

Megafornøyd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OSPREY:

Katari 7.

Digg "trimmesekk)

Tallon 11 og 22

Hatt disse i mange år. Hadde en 18 l. også, men droppa den da jeg kjøpte 22. 

Kestrel 38.

Liker denne. Men noen år før jeg så/la merke til stroppene på siden, da kan jeg feste truger der, og likevel komme til sekken. Før bunta jeg dem og brukte stroppa dem i front. Upraktisk. Lange dagsturer med primusmiddag og køye. Perfekt.

Aether 75 og 100.

Kjøpt i fjor. Hadde en LowAlpine 85-10 og en 60 l. Osprey, men bytta til disse. 75 brukes i hovedsak til dagsturer med packraft, da jeg får båt og nødvendig utstyr oppi. Den er også grei turer med to netter. Blir det tre må jeg ha 100 l. 

Bonus:

Tallon 6 hoftetaske. Til raskegåturer og ski. (Misliker drikkebelte)

Bonus 2:

Transporter 40 og 95.

....

Alt til sitt bruk. Ville ikke vært noen foruten. (Trenger ikke koffert eller andre sekker)

(Er litt utro, har en liten BjørnBorg veske til hverdags av og til)

Endret av DenGladeVandrer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tasmanian Tiger - Essential Pack MKII, 9L:
Perfekt til små eller lange dagsturer der man bare trenger å ha med niste, drikkeflaske, jakke/genser og litt ekstra småting, som feks fiskeutstyr.
Denne sekken har ingen ekstra lommer, så her må man bare stable i høyden og evt feste på utsiden.
IMG_3937.jpg.90e32a6188a4b77b95c4bc50dd44185a.jpg

 

5.11 Tactical - Rush12, 24L:
Litt større dagstursekk, om man skal ha med mer utstyr/klær og feks koke/steike mat på tur. Mange fine lommer, både utvendig og innvendig på/i sekken.
Brukes også som fotosekk med fotoinnlegg (Shallow Small eller Slope Medium ICU) fra F-stop.
20220515_173608.jpg.5bb48afb1dab9863753c196e842a7ec1.jpg


Fjällraven - Abisko Friluft, 45l:
Til overnattingsturer på vår, sommer og høst der man ikke trenger å ha med så veldig mye klær osv. Funker bra med vekt opp til 15kg, til nød 20kg.
Fin som dagstursekk også, om man må pakke med ekstra varme klær, skift osv.
IMG_3485.jpg.6e578b7bebc8c9b4f4850f0f18f10855.jpg


Fjällräven - Kajka, 85l:
Langtursekken, brukes på lengere turer der man må ha med seg mer utstyr, eller kortere vinterturer der man skal ha med utstyr med mye volum.
Kajka har blitt godt beskrevet av @sneakyowl lenger oppe i tråden, og det støttes fullt ut!
Er meget fornøyd med denne sekken. Funker bra mellom 20-28kg vekt, har ikke hatt den tyngere enn dette.
IMG_4140.jpg.c3118dac2066ea7185e98a6f243ef6da.jpg


Fjällräven - Kajka, 65l:
Helt ny sekk som ikke har vært på tur enda. Er såpass fornøyd med Kajka 85l, at jeg kjøpte denne også, som skal dekke behovet mellom 85l og 45l-sekkene. Skal testes på både korte og lange turer denne sesongen, da denne har bedre bæresystem enn Abisko Friluft. Har kjøpt litt utstyr som har mindre i volum enn tidligere, som telt og liggeunderlag, og da blir kanskje 85l for stor, så da skal 65l benyttes, selv på langturer. Satser på at denne kan fungere fint med vekt på rundt 15-25kg.
Kajka 65l ser allerede ut til å bli en favoritt fremover, så den blir gøy å teste ut! :)
20221128_195558.thumb.jpg.3f3087700ce0833d272bed368bf2935d.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg har 4 stk Bergans.

En 12L med drikkeblære til raske toppturer sommer.

30L til alle andre toppturer.

Glittertind 70L som var min første tursekk, kjøpt for ca. 10-12 år siden på tilbud til 800kr på XXL, og minner om dagens Trollhetta. Skjønner ikke at folk får plass til telt og utstyr i en 70L, så den ble oppgradert til Alpinist 130L som har suveren bærekomfort og som du slipper å pakke. Bare slippe alt oppi, og så har du fortsatt masser av plass 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvarets "Ludvik sekk" (M53, bomull). (ikke brukt på maaange år)

Bergans sekk, ca 35-40L, knall oransje nylon, blå alu ramme, tilsvarende fasong som "Ludvik sekken". (ikke brukt på maaange år)

Bergans Viking(?)  første store langtursekk., pakkramme sekk, ca 80-90L. (gitt bort for maaange års siden)

Gregrory Snow Creek 95L. med ekstra hoftebelte str, L om vinteren, M resten av året. Lenge min faste vinter- og langtur sekk. Har den fortsatt.

Bergans Combat 35L

Bergans Viking II, m/rulletopp, 110L (gittbort)

Gregory Palisade 80L (på "utlån")

Gregory Whitney 103L

Gregory Baltoro 75L

Gregory Z55

Norrøna Recon Pack Syncroflex 125L

Norrøna Para Ranger 120L

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min samling af rygsække er: (i kronologisk røkkefølge, efter hukommelsen 🙄)

1. Fjällräven 8E Gyro (rammerygsæk på 80 liter) anvendt fra 1983 - 2001)

2. Bergans ?? (rammerygsæk på 50 liter, anvendt for lidt 1985 - 1991)

(3. North Face Badlands 60 liter anatomisk rygsæk, solgt.)

4. Osprey Exos 58, 2012 til nu. Har været med over 2500 km, og er slidt. Bærer bedst under <14 kilo

5. Gossamer Gear Murmur, hyperlite rygsæk på 275 gram . Max 6,8 kilo. Sommerture i godvejr.

6. Golite Jam 50 liter, aldrig anvendt på tur.

7. Gossamer Gear Mariposa 69 liter (incl. lommer).

8. Osprey Exos 48.

 

 

034.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ryggsekker, men veksler melom to

Bergans Vengetind 45L
God sekk som jeg har brukt på korte dagsturer med en primus og opp til to barn.

Bergans Trollhetta95L
Primær sekk fra 2018 til 2021. Sekken er god, men litt smal og lang.
Burde nok solgt den, for jeg bruker den ikke lenger, men ikke tror jeg at jeg får så mye for den, og poden er snart stor nok til å trenge såpass diger sekk, så.. Da lagrer vi på den.

116968.webp?imageId=116968&width=960&hei

Klattermusen Grip 60L
Kjøpte denne og bæresystemet er bare helt fantastisk, Bruker den mesteparten av året til helgeturer og kortere overnattinger.
klattermusen-grip-3-0-backpack-40l-raven

Klattermusen Tor 100L
Brukes på vinterturer og langturer med mye oppakking. Bæresystemet som jeg ble kjent med via lillebroren Grip gjorde at jeg holdt utkikk leeenge på FInn eter en slik.
Den er helt fantastisk både i byggkvalitet, justeringsmulighet og bærekomfort.  Det skal sies at jeg bærer som regel nærmere 15-17kg i denne. Til det så er den bare perfekt.
klattermusen_tor_100l_________1666427442

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
ingen87 skrev (På 11.2.2023 den 1.01):

 

809938.jpg.1fe94e8e4e0d149a5768c5c0df792e6f.jpgLowepro Hatchback 22L. Fotosekk.  Halve sekken er dedikert til kamera og objektiver. Kurant sekk, men har ikke brukt den etter  overgang til speilløst systemkamera. Denne sekken blir overkill, og lommene som er tilpasset kamera og objektiv blir rett og slett for romslige. Kom gjerne med tips til sekker/vesker som egner seg til små systemkamera!

lowe-pro-photo-hatchback-22l.jpg.686ad9139d129330f45c20fbe4e5f13d.jpg

 

Dette har vært min favoritt kamerasekk til hverdagsbruk og reise, der jeg ikke hadde med så mye fotoutstyr. Har hatt både den og neste versjon. Dessverre lett å bli svett på ryggen og litt svake skulderreimer, hvor bl.a. "skummet" i skulderreimene vred seg etterhvert.

Brukte den mest til små systemkameraer, så som Fujifilm og Leica M, selv om den også passet min Nikon D750. Kan jo tilpasse med skillevegger og så får du både mobillader, diverse laderkabler (kamera, mobil, klokke, laptop/ipad (MacBook 12" passet i frontlommen;-) ) og ekstra batteri eller et objektiv nede i kameradelen. Hadde sjeldent med meg ekstra objektiver i den, så den plassen ble brukt til annet jeg ikke trengte å hurtig(ere) tilgang til enn via toppen. Synes at dedikerte kamerasekker har for lite fokus på annet enn kamerautstyr. Og om de har det er de enten for små eller for store...;-)  

-iau

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg bruker og trenger er:

- Dynafit 28 liter topptursekk. Superlett liten sak spesialdesignet for toppturer på ski/ski-mountaineering.

- Acapulka Randonnee 38 liter sekk. Kraftig sekk til pulktrekking.

- Bergans Helium 55 liter.

- Lowe Alpine Expedition 75:95 liter. Storsekken min.

 

De jeg har til overs er:

- Bergans 18 liter dagstursekk. Ca 15 år gammel.

- Norrøna Falketind 45 liter. Ca 15 år gammel. Dette er også en knallsekk. Egentlig bedre på ryggen enn Bergans Helium 55 liter, men de overlapper hverandre såpass at det er Helium som er litt strørre og 400 gram lettere som blir brukt mest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
On 2/27/2023 at 9:50 AM, frankdrebin said:

Jeg har flere ryggsekker, men veksler melom to

Bergans Vengetind 45L
God sekk som jeg har brukt på korte dagsturer med en primus og opp til to barn.

Bergans Trollhetta95L
Primær sekk fra 2018 til 2021. Sekken er god, men litt smal og lang.
Burde nok solgt den, for jeg bruker den ikke lenger, men ikke tror jeg at jeg får så mye for den, og poden er snart stor nok til å trenge såpass diger sekk, så.. Da lagrer vi på den.

116968.webp?imageId=116968&width=960&hei

Klattermusen Grip 60L
Kjøpte denne og bæresystemet er bare helt fantastisk, Bruker den mesteparten av året til helgeturer og kortere overnattinger.
klattermusen-grip-3-0-backpack-40l-raven

Klattermusen Tor 100L
Brukes på vinterturer og langturer med mye oppakking. Bæresystemet som jeg ble kjent med via lillebroren Grip gjorde at jeg holdt utkikk leeenge på FInn eter en slik.
Den er helt fantastisk både i byggkvalitet, justeringsmulighet og bærekomfort.  Det skal sies at jeg bærer som regel nærmere 15-17kg i denne. Til det så er den bare perfekt.
klattermusen_tor_100l_________1666427442

 

Nei fy, de sekkene der ser ekstremt klamme ut. Ryggen må jo bli helt kliss våt etter en lang tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (14 timer siden):

 

Nei fy, de sekkene der ser ekstremt klamme ut. Ryggen må jo bli helt kliss våt etter en lang tur.

Nei, vil ikke si det. Sekkene er gromme og funker fint. Sammenlignet med ultralett-sekker med meshrygg taper det meste, men jeg befinner meg ikke i den kategorien, så. Det går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tenkte jeg over her forleden. Før brydde jeg meg mye hvor godt ventilert en sekk er i ryggen. Det var hovedgrunnen til at jeg hadde en Osprey Stratos 36 som har fenomenal ventilering i ryggen.

Med tid så har jeg helt glemt dette "kravet" og bryr meg egentlig ikke i det hele tatt om det lenger. Svett blir man uansett i aktivitet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, frankdrebin said:

Nei, vil ikke si det. Sekkene er gromme og funker fint. Sammenlignet med ultralett-sekker med meshrygg taper det meste, men jeg befinner meg ikke i den kategorien, så. Det går bra. 

 

1 hour ago, TheSleepwalker said:

Storsekk er vel kjent som det varmeste plagget man kan ta på seg 😁

 

image.thumb.png.2ad4b5337115413822308970d933a860.png

image.thumb.png.18c518dc3bf3d48f399cc888a2e0ba0b.png

 

image.thumb.png.6abee74a1e2679869e9a382d68e338d1.png

 

Osprey har litt mer ventilasjon i sine sekker, netting direkte bak ryggen gjør at luften kan sirkulere fritt.  Den første er Aether, som er langt fra det beste eksempelet. Nederste to bildene er den nye toppmodellen Antigravity 64 som, så vidt jeg vet er det beste man finner mtp lufting.

 

image.thumb.png.c06642d2b180ffe87b15649327224e39.png

Eller Aether Plus 70L. Og dette er jo langt i fra "Ultralett sekker", for min del er selve grunnen til at jeg velger bort "Ultralett" sekkene at jeg heller vil ha god lufting og stabilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, sneakyowl said:

Dette tenkte jeg over her forleden. Før brydde jeg meg mye hvor godt ventilert en sekk er i ryggen. Det var hovedgrunnen til at jeg hadde en Osprey Stratos 36 som har fenomenal ventilering i ryggen.

Med tid så har jeg helt glemt dette "kravet" og bryr meg egentlig ikke i det hele tatt om det lenger. Svett blir man uansett i aktivitet :)

Hva prioriterer du da i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (2 timer siden):

Hva prioriterer du da i stedet?

Veldig mye annet. Bærekomfort ved tyngre bør, slitestyrke, at sekken kan stå oppreist uten støtte, lokk som kan senkes/heves i alle ender og en sekk som ikke er totalt pløse om den ikke er fullstappet - For å nevne noe 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.