Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke dyr kan ha gått her?


Anbefalte innlegg

Annonse

Takk for bekreftelse @Marius Engelsen 😀 Jeg har som sagt sett mange harespor før, men aldri så store, fascinert! Prøvde Google meg til noen dyr som kunne ha likt ganglag uten hell. Det så ikke umiddelbart ut som om sporene var glidd så mye ut at de skulle bli så store. Men om enkelte kan ha så store poter og sporene i tillegg er litt forstørret, er det jo logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Bokhylla said:

Takk for bekreftelse @Marius Engelsen 😀 Jeg har som sagt sett mange harespor før, men aldri så store, fascinert! Prøvde Google meg til noen dyr som kunne ha likt ganglag uten hell. Det så ikke umiddelbart ut som om sporene var glidd så mye ut at de skulle bli så store. Men om enkelte kan ha så store poter og sporene i tillegg er litt forstørret, er det jo logisk.

For min del ser det ut som en stor hare men så ha snøen smeltet rundt slik at de ser større ut. Min tanke er at det største sporet kanskje er ukesvis gammelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke utenkelig @Gabs88 😀Som oftest er sporene da litt mer «utydelig» syns jeg, mens det her var veldig tydelig avgrensingen på poteputer etc. Alltid gøy med snø, da man plutselig ser hvor mange dyr som beveger seg rundt oss uten at vi nødvendigvis ser selve dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Bokhylla said:

Ja ikke utenkelig @Gabs88 😀Som oftest er sporene da litt mer «utydelig» syns jeg, mens det her var veldig tydelig avgrensingen på poteputer etc.

Kun på de små sporene, de store har jo tydeligvis smeltet en del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par spor fulgte en sti ned mot hytta. Gikk rundt hytta og ut i hagen.Sporihagen.thumb.jpg.fa8b0017bb04009ad7f379123d5a4f27.jpg

Potene er "store" har klør.

Spormedhanske.thumb.jpg.cec49bf67beced7cdd6c218ab62313c0.jpg

Tross at det ikke er klassiske harespor mistenker jeg den svære haren som kvilte bak garasjen i forrige uke.

 

Endret av guffen2015
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, guffen2015 said:

Tross at det ikke er klassiske harespor mistenker jeg den svære haren som hvilte bak garasjen i forrige uke.

 

Skal stemme det ja, de mer klassiske haresporene finner man når haren får være i fred og hoppe rundt for seg selv.

 

Men hvis den blir skremt og springer fortere så ser det slik ut som i bildet ditt.

 

Du kan prøve å følge sporene litt så tror jeg du skal finne klassiske harespor innen kort tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.