Populært innlegg whistler Skrevet 25. september 2018 Populært innlegg Skrevet 25. september 2018 For de av dere som ikke fikk den med seg i dag. Ny serie om unge folk med variabel (forholdsvis lite) turerfaring tar en månedstur. I første episode møtte vi en jovial rogalending som var på månedstur i Pasvik. Ser ut til å kunne bli en fin serie og jeg likte det ærlige formatet. https://tv.nrk.no/serie/helt-alene Andre som fikk med seg første episode og har gjort seg noen tanker? 9 1 Siter
+Miamaria Skrevet 25. september 2018 Skrevet 25. september 2018 Takk for tips, den hørtes kul ut. 1 Siter
Joachim V Skrevet 25. september 2018 Skrevet 25. september 2018 Takk for tips ja, ser nå også det ligger flere episoder på NRK nett TV. Såvidt ferdig med Vinterdrømmen, en vinter i Sylan. Anbefales også NRK nett-TV. 1 Siter
Hege P. Skrevet 25. september 2018 Skrevet 25. september 2018 Nettopp sett de to første episodene, og han i Pasvik. Lars Monsen kunne ikke gjort det bedre! Flott program som jeg kommer til å følge videre! 1 Siter
Kjell Iver Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 11 timer siden, whistler skrev: Andre som fikk med seg første episode og har gjort seg noen tanker? Jeg så det jeg også og jeg syns den var bra. Fri for drama og bare slik NRK kan gjøre det. Syns det var litt merkelig at han la igjen maten under golvet på den hytta første dagen, når han bare skulle padle kano videre.. Burde hengt det i taket om ikke annet.. men det er nå så,, 1 Siter
whistler Skrevet 26. september 2018 Forfatter Skrevet 26. september 2018 9 minutter siden, Kjell Iver skrev: Jeg så det jeg også og jeg syns den var bra. Fri for drama og bare slik NRK kan gjøre det. Syns det var litt merkelig at han la igjen maten under golvet på den hytta første dagen, når han bare skulle padle kano videre.. Burde hengt det i taket om ikke annet.. men det er nå så,, Enig i det. Han var tydeligvis mer redd for at andre turfolk skulle ta det enn mus Siter
Thomas E Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 Takk for tips. NRK har utrolig mye gull for oss som liker serien om friluftsliv. Siter
Gisle Uren Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 Er det noen som kjente igjen kameratypen som var i bruk? Siter
whistler Skrevet 26. september 2018 Forfatter Skrevet 26. september 2018 36 minutter siden, Gisle Uren skrev: Er det noen som kjente igjen kameratypen som var i bruk? Jeg er ganske sikkert på det er Sony, men hvilken modell er jeg usikker på. Siter
+rayun Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 En eller annen Canon. Større og dyrere enn mine i hvertfall. Kanskje en HF G26, eller noe der omkring? 2 Siter
+rayun Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 Ja når @whistler foreslår Sony, så ble jeg i tvil. Men syns den han hadde mistet i vannet lignet veldig på Canon😕 Siter
Phoney Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 (endret) Ganske sikker på at det står Canon på det (34:00) edit; også det nye han får (34:44) Endret 26. september 2018 av Phoney 1 Siter
Martin HJ Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 En utgave av Canon Legria serien er det nok. Kjekt med mer frilufts serier på NrK, skal se mer av dette 1 Siter
Kjell Iver Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 @Willy Nordbø er for øvrig medlem her også. Tøfft at aspirerende friluftsfolk søker info og er medlemmer hos oss før de tar steget videre. Kunne jo vært nyttig å fått høre hvordan de klarte å få finansiert et slikt prosjekt fra NRK. 3 Siter
+Blaser Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 Karma til NRK og hovedpersonen i første serie her! 2 Siter
Kjetil E. Skrevet 26. september 2018 Skrevet 26. september 2018 6 timer siden, Martin HJ skrev: En utgave av Canon Legria serien er det nok. Kjekt med mer frilufts serier på NrK, skal se mer av dette Det er et Canon Legria HF G40 3 Siter
+Kristian V. Skrevet 27. september 2018 Skrevet 27. september 2018 Har sett alle 4 episodene. En bra serie og ser fram til sesong 2. Håper det er noe vi kan få mer av enn kun et par sesonger. Og når vi snakker om slike serier, så kunne jeg gjerne fått mer av "Alene", som gikk på Tv2 Zebra. Siter
Johanks Skrevet 27. september 2018 Skrevet 27. september 2018 Takk for tips, denne serien skal sjekkes ut! Siter
Anders Eriksen Skrevet 27. september 2018 Skrevet 27. september 2018 Likte den fra Pasvik veldig godt. Kjente meg godt igjen og fikk akutt Pasvik-abstinenser. Tror jeg må ta med familien på padletur dit til sommeren👍 Får aldri nok av de skogene der... Skulle ønske jeg også kunne laget den type program for NRK. Spørs om så mange hadde orket å sett det😂 Hadde nok blitt en horde med illsinte lisensbetalere da💀 3 Siter
2_o'Clock_Man Skrevet 27. september 2018 Skrevet 27. september 2018 (endret) Jeg er spent på en serie på DVD med den britiske forfatteren, fotografen og eventyreren Levison Wood jeg har i bestilling. Han har gjort reiser til fots langs Nilen, i Himalaya, gjennom Mellom-Amerika fra Mexico til Colombia og (hovedsakelig til fots), fra Russland til Iran. Håper det ikke bare blir en Rainman II. For å holde meg til trådens emne: Jeg synes livlige Thor Håkon i sin utforskning av egne og Oslos grenser i ep. 4 var svært underholdende å se. Endret 27. september 2018 av 2_o'Clock_Man 1 Siter
Hege P. Skrevet 27. september 2018 Skrevet 27. september 2018 Måtte smile litt av hun i episode 3 da hun trodde hun hadde brent hull i lokket til kaffekjelen da hun sulle bruke stormkjøkkenet. Flotte episoder alle fire. Likte at han i episode 4 brukte hengekøye og tarp. 1 Siter
+Memento mori Skrevet 27. september 2018 Skrevet 27. september 2018 (endret) Fin serie, men jeg må være et ufølsom menneske! Pleier hverken være sur ☹️eller grine 😭på tur 🤣😂 Må si jeg er imponert over NRK og en del av de serien de legger ut, de er flinke til å klippe og lage en tråd igjennom hele programmet. Hvordan har de fått til en del av filmingen blant annet med drone når de går? Er det en fotograf med som vi ikke ser? Endret 27. september 2018 av Memento mori Siter
unirune Skrevet 27. september 2018 Skrevet 27. september 2018 15 minutter siden, Memento mori skrev: Hvordan har de fått til en del av filmingen blant annet med drone når de går? Er det en fotograf med som vi ikke ser? Står i rulleteksten at dronefoto er av Jens Kvernmo (som supplerte med ekstra kamera i første episode). Lurer jo litt på i hvor stor grad han var alene hele måneden. Var jo dronefoto på de fleste forflytningene. 1 Siter
+Memento mori Skrevet 27. september 2018 Skrevet 27. september 2018 12 minutter siden, unirune skrev: Lurer jo litt på i hvor stor grad han var alene hele måneden Er veldig skeptisk etter serien hvor Line reiser (alene) jorda rundt uten penger, hvor det faktisk var med en stor sterk fotograf. Verden vil bedras.... Siter
Truant76 Skrevet 27. september 2018 Skrevet 27. september 2018 3 minutter siden, Memento mori skrev: Er veldig skeptisk etter serien hvor Line reiser (alene) jorda rundt uten penger, hvor det faktisk var med en stor sterk fotograf. Verden vil bedras.... Selv lurte jeg litt på den røykpakken han fant, pent plassert ved en vedsekk med en lighter oppå, og samme merke som han selv "hadde" røykt. Hadde han den med selv og barer pyntet på virkeligheten? Dronefoto kan vel strengt tatt avtales over en walkie talkie el. slik at han kan ta dronen opp når det passer uten at de har kontakt utover det, ruten var jo relativt planlagt. En annen ting er jo, om NRK står ansvarlig på noe vis, å sende en uerfaren person inn i bjørneland alene i en måned. Potensielt mange faktorer inne i bildet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.