GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

FÄr hÄpe man fÄr se en litt komprimert og redigert utgave ogsÄ.

Skrevet
12 minutes ago, Vandrefalk said:

Ut fra det Monsen fortalte om konseptet klarer jeg ikke helt Ă„ se for meg noen hĂžydepunkt...:shock:

Det er kanskje det som er poenget med et slikt program. Naturopplevelsen og det rolige tempoet er hÞydepunktet i seg selv. Som Monsen selv sier, i de redigerte programmene tar det 5 sekunder Ä fyre opp et bÄl, mens det i virkeligheten kan ta en time dersom veden er vÄt og det er lite brensel Ä finne. Jeg gleder meg til et TV-program uten definerte, redigerte "hÞydepunkter" laget for Ä holde pÄ seernes oppmerksomhet - det blir sÄ spekulativt og lett Ä gjennomskue. Hurra for NRK som tÞr noe slikt som kommersielle kanaler aldri ville vurdert av frykt for Ä miste annonsÞrer.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Miamaria skrev:

Jeg hÄper folk gÄr lei fÞr han kommer hit.

HÄper de legger ut rute i god tid, og holder seg til etablerte T-stier. Frister ikke Ä mÞte pÄ en folkemengde med norske flagg inne pÄ fjellet. 

• Liker 3
  • Hehe 1
Skrevet
16 minutter siden, Jan Erik Hansen skrev:

HÄper de legger ut rute i god tid, og holder seg til etablerte T-stier. Frister ikke Ä mÞte pÄ en folkemengde med norske flagg inne pÄ fjellet. 

FĂžrste jeg gjorde var Ă„ sjekke uka de kommer hit, og da har jeg ferie. FĂžrste tanke da, var "evakuer". :ut:

Blir jeg i omrÄdet skal jeg i hvert fall legge turer i marka til de andre ferieukene, og padling til den uka. :) Men jeg tror vel de tar hÞyde for det meste worst case scenario, forhÄpentligvis, sÄ det ikke blir alt for ille.

• Liker 2
  • Hehe 1
Skrevet
23 minutter siden, BjĂžrn J skrev:

Det er kanskje det som er poenget med et slikt program. Naturopplevelsen og det rolige tempoet er hÞydepunktet i seg selv. Som Monsen selv sier, i de redigerte programmene tar det 5 sekunder Ä fyre opp et bÄl, mens det i virkeligheten kan ta en time dersom veden er vÄt og det er lite brensel Ä finne. Jeg gleder meg til et TV-program uten definerte, redigerte "hÞydepunkter" laget for Ä holde pÄ seernes oppmerksomhet - det blir sÄ spekulativt og lett Ä gjennomskue. Hurra for NRK som tÞr noe slikt som kommersielle kanaler aldri ville vurdert av frykt for Ä miste annonsÞrer.

NÄr jeg nevner at jeg ikke forventer hÞydepunkter er det ut fra at vi her kan forvente et turfÞlge pÄ 100-vis av personer som trÄkker etter sin guru ut i en natur som sikkert har bedre av enkeltmennesker og smÄ grupper enn av denne formen for tur. Ser f.eks. for meg at der alle disse skal gjÞre sitt fornÞdne vil gÄ inn i historien som (bokstavelig talt!) drittplasser!
FÄr flashback til filmen Forrest Gump, der Gump legger ut pÄ en joggetur over det amerikanske kontinent og etter hvert fÄr et haleheng av tilhengere etter seg...

• Liker 2
Skrevet

Monsen inspirerer tusenvis av barn og ungdommer til Ä komme seg ut og bruke naturen. Folk som bruker naturen, blir glad i naturen. Folk som blir glad i naturen, tar vare pÄ naturen. Heia Monsen! At det disse ukene blir et stÞrre trÞkk enn vanlig pÄ Hardangervidda ++ tÄler jeg glatt. Jeg drar bare inn noen uker senere :-D.

• Liker 5
  • Takk 1
Skrevet
Akkurat nÄ, tshansen skrev:

Å hva er det som fĂ„r dere til Ă„ tro at han kommer til Ă„ slepe rundt pĂ„ 100 vis av fĂžlgere? 

1. Det er Lars Monsen.
2. Han inviterte til det.
3. Folk elsker Ä gÄ i flokk.
4. Folk elsker Ä komme pÄ tv.
Fortsettelse fĂžlger sikkert fra noen andre...

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, tshansen skrev:

Å hva er det som fĂ„r dere til Ă„ tro at han kommer til Ă„ slepe rundt pĂ„ 100 vis av fĂžlgere? 

Mulig jeg sov litt da han presenterte konseptet under TV-sendingen i kveld, men jeg syntes visserlig han sa at det bare var Ä gÄ inn pÄ NRK`s nettsider og melde seg pÄ som turdeltaker?!

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Vandrefalk said:

Mulig jeg sov litt da han presenterte konseptet under TV-sendingen i kveld, men jeg syntes visserlig han sa at det bare var Ä gÄ inn pÄ NRK`s nettsider og melde seg pÄ som turdeltaker?!

Aha, pÄ den mÄten altsÄ. Sorry NRK og Monsen, der kjente jeg at jeg datt av.

Skrevet

NÄr jeg leste om programmet tenkte jeg i utgangspunktet at dette var noe jeg kunne se pÄ av og til..
Men sÄ var det det at de legger opp til at hvemsomhelst kan gÄ sammen med han, og at dette er noe de legger opp til ved Ä annonsere turtidene. Da meldte jeg meg av.
Randoms kommer til Ä Þdelegge hele potensialet til programmet, ferdig med det. Fullstendig uinteressert i at de skal intervjue folk og lage sendinger ala sommertoget etc. Se masse gjÞker fly rundt utkledd mens de vifter med norske flagg eller utfÞrer andre sprell i hÄp om Ä komme pÄ skjermen.

• Liker 2
Skrevet

Fra margen i lenken til TS;

Vil du ogsÄ ut pÄ tur? Lars Monsen og NRK planlegger Ä vÊre i disse fjellomrÄdene:

• Uke 28: Hardangervidda
  • Uke 29: Jotunheimen
  • Uke 30: VesterĂ„len
  • Uke 31: Indre Troms

Husk, du er selv ansvarlig for Ă„ planlegge og gjennomfĂžre turen.

NRK og Lars Monsen har ingen mulighet for Ă„ hjelpe eller tilrettelegge.

Det betyr at du mÄ undersÞke og ordne alt du trenger av

• Transport og parkering
  • Overnatting
  • Utstyr
  • Informasjon om ruten

Den Norske Turistforening har lokallag over hele landet. De er klare til Ä hjelpe med informasjon og rÄd om hvor du kan gÄ, hva du trenger av utstyr, og andre tips til turen.

Det er nok ikke alle nordmenn som er utstyrt til Ä gjennomfÞre dette, og blandt de som er det er det nok en del som ikke gidder Ä traske fram i det tempoet han vanligvis beveger seg i, sÄ jeg tror nok ikke det blir pÄ samme nivÄ som f.eks Hurtigruten minutt for minutt.

Selv om Monsen absolutt er en inspirasjon for meg, sÄ er det ikke i en slik setting jeg kunne tenke meg Ä mÞte ham, det hadde virkelig vÊrt Ä foretrekke Ä bare tilfeldigvis treffe pÄ ham i skauen og kanskje slÄ av en prat i 10-15 minutter fÞr man gikk videre. Men sÄ er jeg ogsÄ allergisk mot Ä fÄ trynet pÄ TV da...

SÄ biter jeg meg ogsÄ merke i at det stÄr at Monsen og NRK planlegger Ä vÊre i disse omrÄdene, det kan jo skje noe med hvor spesifikk informasjon de vil dele nÄr det nÊrmer seg. Kommer sikkert til Ä se deler av det om det blir liggende pÄ nett.

Skrevet

Jeg tenker at jeg gir det en sjanse, det kan jo bli severdig😊 selv om ikke akkurat jeg tenker meg avgĂ„rde i folkemengder😉

• Liker 2
Skrevet

NRK har jo vÊrt flinke til Ä fÄ med folk pÄ sine sommerprosjekt slik som sommertoget og sommerbÄten. 

Fint at det blir litt mere virkelighet ogsÄ, nÄr en leser om folk som dra pÄ tur selv pÄ de mest brukte plassene, og som syns det er rart at det ikke er tÞrre trÊr der. For det er det alltid pÄ film. 

Men for min del blir det Ä se i reprise pÄ samme mÄte som @Espen Ørud   

Skrevet

Har ingen problem med Ä sjÄ pÄ "randoms" framfor skjermen. Det er ikkje slik at eg avlyser familiemiddagen, eller droppar treningsrunden for Ä sitte benka, men tenkjer at det kan vere morro Ä titte innom. 

I alle fall snodig Ä dÞmme noko nord og ned fÞr ein i det heile har fÄtt heilt grep om konseptet. Ikkje mi greie, men ser likevel at det kan  vere moro for enkelte, og til morrakaffen fÞr jobb kan eg godt ha litt sakte "tur-tv" utan lyd. Eg blir glad av Ä sjÄ glade folk eg :)

• Liker 5
Skrevet

NRK har jo mange fine tur program, og har da tatt "tur - minutt for minutt" fÞr pÄ Besseggen (jeg sÄ bare kortversjonen, men det var da hyggelig nok program). SÄ tenker jeg gir det en sjanse jeg, fint Ä ha noe Ä se pÄ tv til vinteren igjen :) SÄ noterer jeg meg at jeg kanskje ikke skal reise til de utvalgte omrÄdene akkurat den uka dette foregÄr. 

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, Tessatroll skrev:

Har ingen problem med Ä sjÄ pÄ "randoms" framfor skjermen. Det er ikkje slik at eg avlyser familiemiddagen, eller droppar treningsrunden for Ä sitte benka, men tenkjer at det kan vere morro Ä titte innom. 

I alle fall snodig Ä dÞmme noko nord og ned fÞr ein i det heile har fÄtt heilt grep om konseptet. Ikkje mi greie, men ser likevel at det kan  vere moro for enkelte, og til morrakaffen fÞr jobb kan eg godt ha litt sakte "tur-tv" utan lyd. Eg blir glad av Ä sjÄ glade folk eg :)

Akkurat. Ser pÄ det hele pÄ samme mÄte som deg. 

Personlig kommer jeg nok ikke til Ă„ henge meg pĂ„, men koselig for de som vil og gjĂžr det. Om publikum synes dette er en form for turliv de liker, sĂ„ mĂ„ da de fĂ„ lov til Ă„ like det 😀 jeg blir ogsĂ„ glad av Ă„ se glad folk selv om vi har forskjellige interesser. 

• Liker 1
Skrevet

Ut fra det som har kommet pÄ Facebook sÄ langt, sÄ synes folk her i omrÄdet at dette er kjempegÞy, tagger hverandre og vil vÊre med. "Stas!" sier VesterÄlen Turlag. Jeg ser ikke bort fra at dette kan bli en bra greie. Men det kan nok ogsÄ vÊre sjans for at det gÄr heller dÄrlig i mine Þyne. 

Skrevet
6 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Jeg har ikke sett konseptpresentasjonen, men er det slik at han skal ha med seg reportere og filmteam?

Jepp. SĂ„ de kan ikke dra for langt vekk ut i villmarka. Blir nok veldig turistvennlige omrĂ„der. SĂ„ for alle som vil leke gjemsel i naturen sĂ„ gĂ„r det fortsatt fint selv om Monsen er pĂ„ tur med «halve Norge» 😀 som jeg har fortstĂ„tt det vel og merke. 

Ser ingen grunn for bekymringer her. Bare Ă„ holde seg unna om man vil ha fred 😊 antar de fleste er med pĂ„ korte dagsetapper og ikke over lengre distanser. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.