Gå til innhold
Terka

Chair kit / stol - verdt å dra på?

Anbefalte innlegg

Anders Eriksen skrev (10 timer siden):

Jeg har et Thermarest Neoair xthreme large underlag. Vurderer chairkit. Noen som har mer erfaring med Termarest sitt trekker chair 25?

Ser også på Sea to summit sin versjon Air Chair. Men usikker på om denne vil passe med Thermaresten. 

Eg har xtherm og har prøvd både Air Chair og Trekker Chair. Trekker chair best etter mi meining då den er mykje enklare å veksle mellom stol og liggeunderlag. For at eg skal gidde å bruke chair-kit så må det kunne sitte på liggeunderlaget både i sekken og når eg skal sove.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thomas E skrev (9 timer siden):

Jeg synes Trekker-versjonen veier litt mye. Mitt veier 198, men Trekker chair 25 veier 360 gram og da skal du ikke mer enn 130 gram opp før du får en "ordentlig" stol: 

Therm-a-Rest Trekker Chair 25" - 290 g

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 3/23/2020 at 11:54 AM, SnorreL said:

Når Børge Ousland forteller at han alltid bruker Thermarest med Chairkit på sine turer kan sikkert du også gjøre det uten å være bekymret. 

Men igjen, det er vel ikke sponsing med nytt utstyr det skorter på for Børgis om noe skulle bli ødelagt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

Dårlig med spons underveis  feks på vei inn til Nordpolen eller Sydpolen.  🙂 Poenget mitt er at han neppe ville valgt å bruke  chair kit hvis han var bekymret for at underlaget kunne gå i stykker av det på langtur. 

Endret av SnorreL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders Eriksen skrev (På 23.3.2020 den 10.58):

Jeg har et Thermarest Neoair xthreme large underlag. Vurderer chairkit. Noen som har mer erfaring med Termarest sitt trekker chair 25?

Ser også på Sea to summit sin versjon Air Chair. Men usikker på om denne vil passe med Thermaresten.

Kjenner jeg også er bekymret for om liggeunderlaget vil tåle denne belastningen på sikt? 

Har Trekker chair 25, det har en tjommi og, mye brukt. Knallbra komfort i teltet (bruker den absolutt mest der). Ikke merket noe som helst problemer for underlagene (har XLite og Xtherm) - kjør på! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mange gode innspill. Kan se ut som det blir et trekker chair 25, må bare tygge litt til på det. Men har kjent de siste åra at savnet er stort etter å kunne sitte skikkelig, med god støtte for ryggen. Må vel bare innse at jeg begynner å bli en gammel mann. Fyttigrisen så trist:)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SnorreL skrev (På 23.3.2020 den 11.54):

Når Børge Ousland forteller at han alltid bruker Thermarest med Chairkit på sine turer kan sikkert du også gjøre det uten å være bekymret. 

Du har muligens et poeng her:) Men mener å huske at han bruker et anna liggeunderlag. En kort variant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ett exped stolkit til overs, som var for kort til thermaresten min. Klippet vekk hele fotdelen sydde igjen kanten. Funker helt ypperlig.

Tar med stoltrekk bare når ryggen er litt ugrei. Nå for tiden er jeg i «minst mulig ekstra dilldall» modus, og stoltrekket blir da en ekstra ting å styre med. Spesielt i tunelltelt, synes jeg det blir litt kavete å bruke det når man skal inn og ut. I stort kuppeltelt kan stolen være slått opp hele tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.