Populært innlegg SRM Skrevet 19. april 2015 Populært innlegg Skrevet 19. april 2015 Tilbake etter ei natt i Kvitladalen 11
Mr Lynx Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Tilbake etter overnatting på dnt-hytta Fjellhov sammen med datteren på seks år. Hytta ligger fint til ved Igletjønna i Frosta i Nord-Trøndelag. Godt egnet for både dagsturer og overnattingsturer med barn da den ligger kun 3 km fra vei. http://www.fjellforum.no/gallery/image/3416-/ http://www.fjellforum.no/gallery/image/3417-/ http://www.fjellforum.no/gallery/image/3418-lys-reinlav/ 8
Populært innlegg Ståle Sæther Skrevet 19. april 2015 Populært innlegg Skrevet 19. april 2015 En flott ettermiddagstur ble det i dag oppover langs Nidelva. Gikk et bra stykke oppover og padlet meg tilbake med packraft i solskinnet. Ørret på kroken (og i stekepanna) ble det etterhvert også. 12
Populært innlegg RoyN Skrevet 20. april 2015 Populært innlegg Skrevet 20. april 2015 Flott tidspunkt for tur med gapahuk/ tarp før myggsesongen setter inn for fullt! Her fra Østmarka i går. 15
Populært innlegg tklami Skrevet 20. april 2015 Populært innlegg Skrevet 20. april 2015 Årets første telttur ble gjennomført i Østmarka fra fredag til lørdag. Fikk på denne turen testa fluestanga fra packraften for å se hvordan det fungerte. En annen ting jeg lærte var at det er smart å binde båten fast når den ikke er i bruk,kom plutselig et skikkelig vinnkast ut av ingenting og da fløy båten på vann. Var bare å hive seg etter for å få tak i den før den begynte å drive langt avgårde. Fisken var det ingen kjenning med,tidlig på året enda og kaldt i vannet 11
+ost Skrevet 20. april 2015 Skrevet 20. april 2015 Flott tidspunkt for tur med gapahuk/ tarp før myggsesongen setter inn for fullt! Her fra Østmarka i går. Hvor i Østmarka er dette?
RoyN Skrevet 20. april 2015 Skrevet 20. april 2015 I sørenden av Langvann ikke langt fra Grønmo. Var mange som fisket der men vet ikke om de fikk noe.
fjellkaren Skrevet 20. april 2015 Skrevet 20. april 2015 Inn Olledalen i Asker opp Hagahogget til Bergstoppen. Fin utsikt over Semsvannet. Videre innover Bergsåsen til Sandungen. Isen var ikke gått der ennå. 5
fjellrypa Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Nordåsen i Hurdal/Nannestad i går. Fine skiforhold fremdeles. Hurdalsjøen og Eidsvolls landemerke Mistberget i bakgrunnen. 7
Populært innlegg Oddbjørn Skrevet 24. april 2015 Populært innlegg Skrevet 24. april 2015 Skulle nesten trodd det hadde blitt sommer når en ser alle bildene her Klamrer meg fremdeles fast til skisesongen og prøver å få et par turer i uken. Her er noen bilder fra de siste turene. Verjesteinsnuten, Haukelifjell Lyseknuten, Hunnedalen Grubba, Sirdal Røseknuten, Hunnedalen 13
Kjellis Skrevet 26. april 2015 Skrevet 26. april 2015 Knalltur til topps på Nordviksula (Ytre Sula) 1318 moh i Surnadal i dag. Knallføre! Strekker rando-sesongen så langt som mulig 5
TarjeiSkrede Skrevet 26. april 2015 Skrevet 26. april 2015 Kanskje siste skikrampetrekningen for denne sesongen. Skitur, på nypreppede løyper, fra Mylla Dam og opp til Bislingen. Noen veldig få sår i sporene, hvor man måtte gå utenom, ellers fint. Nydelig vær på toppen, satt i en time i lyngen og nøt solen og utsikten. Surret så litt rundt på løypene rundt Bislingen, før jeg returnerte til Mylla Dam. For de i Oslo-området som fortsatt kunne tenke seg en skitur, så er det fortsatt muligheter med andre ord. 5
Populært innlegg Mørkeblå Skrevet 27. april 2015 Populært innlegg Skrevet 27. april 2015 Møysaltur 25-26 April 13
Oddbjørn Skrevet 28. april 2015 Skrevet 28. april 2015 Gikk opp rødekors sida i Hunnedalen i går. Fantastisk bra føre til å være så sent i sesongen 4
Tor Dalseth Skrevet 1. mai 2015 Skrevet 1. mai 2015 Løpeturen til Østremsetra i dag, ble det litt mer action enn normalt, da en illsint/vårkåt Tiur nektet å slippe meg forbi, og hoppet til slutt opp på meg, flott fugl, men litt for nærgående 8
Lar5 Skrevet 2. mai 2015 Skrevet 2. mai 2015 Vært innom alt for mange sportsbutikker, brukte noen kroner.. Men fisk ble det på min første gjeddefiske tur noensinne:) Artig. 5
HegeJohnsen Skrevet 3. mai 2015 Skrevet 3. mai 2015 Er en tur i barndommens rike pga konfirmasjon i familien, så i går gikk jeg en times tur på kyststien. Utrolig grønt her nede sammenlignet med bartebyen!! 3
Populært innlegg aamodt Skrevet 3. mai 2015 Populært innlegg Skrevet 3. mai 2015 Var på dagstur til Preikestolen i går : 13
REs Skrevet 3. mai 2015 Skrevet 3. mai 2015 I dag måtte jeg bare ut. Langhelg med fantastisk turvær uten tur går ikke an! Det var faktisk "konemor" som spurte om jeg hadde vert på Husafjellet på Veraland. Det hadde jeg ikke,men jeg har vert på Hesthammaren eller Kjølleknuten en gang med noen speidere, men ikke på Husafjellet. Hun hadde lest en reportasje i avisen om hvor fint det var å gå på tur der og det ville hun prøve. Det var bare å parkere på Veraland og så var vi ute i tuerterenget. Siden min kone skjelden eller aldri vil være med meg ut på tur så slo jeg til. Vi kjørte til Veraland bare for å konstatere at vi ikke var alene som hadde lest avisen. Det var umulig å finne en parkeringsplass så vi dro like godt videre, opp på Seldslsheia der man parkerer for å gå til Bynuten eller Selvikstakken. Konemor har vert på Bynuten en gang før og jeg tør ikke foreslå det en gang til. Men det ble en nesten fire timers rundtur i området og det var i hvert fall tur nok for henne. Jeg kom over et bjørketre som hadde gitt etter for naturens krefter, men utrolig nok var det fremdeles liv i noen greiner. 4
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 4. mai 2015 Populært innlegg Skrevet 4. mai 2015 Gikk opp Fannaråki på rando på lørdag, og ble en tur opp til en ruin av en gammel sætra i Sunndalen på søndag. Ei helg med mye fint vær! Populært på Dyrhausryggen Opp mot Fannaråki Nedsnødde hytter på toppen Litt gråvær i Sunndalen Men det ble fint etter hvert! Utsikt fra Litlfalesetra. Snøvasskjerdingan 22
Populært innlegg Friluftsnoob Skrevet 4. mai 2015 Populært innlegg Skrevet 4. mai 2015 Sist fredag/lørdag var jeg på rottungen i nordmarka. Ikke en eksotisk tur som til hardangervidda, men i en travel hverdag er det fint å kunne slappe av i skogen ved et vann. Fisken viste ikke mye liv, men det gjorde ikke myggen heller Var kaldt om natta, og på morgenkvisten kom det litt snø. Men turen ga så absolutt mersmak 13
Populært innlegg Batch86 Skrevet 4. mai 2015 Populært innlegg Skrevet 4. mai 2015 Liten tur ut i Østmarka i helga. Få med seg årets orrespill, like magisk som alltid og med god mat og drikke ble dette en skikkelig fin helg. Fikk også testet ny sekk for anledningen, Fjellreven kajka 85, tror dette kan bli et fint bekjentskap:) 10
Kjellis Skrevet 5. mai 2015 Skrevet 5. mai 2015 Søndag gjorde jeg den mest nervepirrende turen på ski hittil. Gikk opp østrenna på Stabben i Aure kommune og sto på ski ned igjen. Renna har over 40 grader helling og er det bratteste jeg har opplevd med ski på beina til dags dato. Skikjøringen min var ikke av den mest lekne og ledige typen, men jeg kom meg ned. Kan vel legge til at jeg var en del nervøs på nedkjøringen. Et steinsprang der tre steiner kom susende forbi oss på tur opp la heller ikke noen demper på spenningen. Følelsene og gledesrusen etter å ha kommet ned er verdt all nervøsiteten. Jeg skal tilbake! http://youtu.be/wFh5OolWS1 Bilde fra nettet, renna ses til venstre på fjellet 8
Populært innlegg TarjeiSkrede Skrevet 5. mai 2015 Populært innlegg Skrevet 5. mai 2015 I helgen (1.mai - 3. mai) ble det årets første overnattingstur i Oslomarka. Pakket sekken og satte kursen for Østmarka, hvor det nå er helt bart med bare noen få snøflekker igjen. Planen var å surre meg gjennom Østmarka, overnatte i fjellduken og ta med meg noen kjentmannsposter på veien. Kom meg litt senere avgårde enn ønsket og sto først klar ved Krokhol i halv seks tiden (ikke om morgenen nei). Fra golfbanen gikk turen opp til det høyeste punktet i Ski kommune, Tømmerås (313moh) og så videre over til Fjell. Ett ensomt tordenvær buldret over meg når jeg gikk over Fjellfugleleiken. Ved Fjell hadde jeg kunne klippe av to kjentmannsposter allerede, trollsteinen / bjørneskallen og jettegryta ved Fjell. Ved en fin halvøy rett før trekkflåten på Svartoren fant jeg en flott sted for kvelden, hvor jeg kunne sitte og nyte månen som speilet seg i vannet. Det var noe hoing som kom i retningen fra Skjelbreia, men ellers var det stille. Krøp til køys inne i fjellduken mens froskene eller paddene kvekket fra vannet. Lørdag gikk turen fra Svartoren, etter en rolig morgen, videre på kryss over Østmarka over Bysetermåsan, Kjerringhøgda, Øvresaga og Børtervann til Bøvelstad. Forundret over hvor bart det er her i motsetning til Nordmarka. Ved Bøvelstad lot jeg sekken bli igjen for å finne posten ved Kåterudmåsan, en myr som ble brukt som slipplass under krigen. Himmelen slipper noe regn over meg rett før jeg returnerer til Bøvelstad. Så går vandringen gjennom naturreservatet til Tonevann hvor kveldsfargen på himmelen sier stopp for dagen. Kvelden benyttes ikke til noe annet enn å nyte stemningen ved vannet. Hadde tenkt å gå til Skullerudstua, men nådde ikke så langt som jeg veldig optimistisk tenkte på lørdag, så hjemturen gikk om Vangen og Sandbakken istedet. En fin tur i Østmarkas bare skog. Les hele turrapporten her: http://tarjeiskrede.blogspot.no/2015/05/kjentmannsmerket-trollsteinen.html. Kveldsstemning ved Svartoren. Morgenstund i fjellduken ved Svartoren lørdag. Utsikt mot et bart og skogkledt Østmarka fra tårnet på Kjerringhøgda. Kåterudmåsan, ble brukt som slipplass under krigen. Nyter stillheten og kvelden ved Tonevann, samt en god kopp med varm te. Kveldsstemning ved Tonevann. 15
Populært innlegg tronn Skrevet 5. mai 2015 Populært innlegg Skrevet 5. mai 2015 Sesongens første fottur med sekk fra Bogstadvannet til Tryvannstårnet i regnvær. Fortsatt bra klisterføre opp siste 100 høydemetrene 14
Anbefalte innlegg