+Memento mori Skrevet 23. august 2018 Skrevet 23. august 2018 11 timer siden, Gittiamo skrev: Nå er det på tide og komme i form. Betyr det at SK2018 er avlyst? Jeg er i god gang med SK2015!
Gittiamo Skrevet 23. august 2018 Skrevet 23. august 2018 17 minutter siden, Memento mori skrev: Betyr det at SK2018 er avlyst? Jeg er i god gang med SK2015! SK2018 er avlyst ja. Dumme meg. I 2015 sa jeg «2018 - da jävlar». Lite visste jeg at det var da SK’n satt som et skudd 😂 1
Terka Skrevet 23. august 2018 Skrevet 23. august 2018 (endret) SK..? SportsKlatring, SkiKluss,... SofaKroppen!? 🤔😁 Jeg har ihvertfall SofaKroppen2018 trygt inne. 😜😂 Endret 23. august 2018 av Terka 1 4
Populært innlegg Heriks Skrevet 23. august 2018 Populært innlegg Skrevet 23. august 2018 Kommunetopp i dag også gitt, Nordre Sålekinna. Os i Østerdalen. Funnet kjentfolk også! Trivelig. @graham @Sig Man Nå villmarkstv 17
+Memento mori Skrevet 24. august 2018 Skrevet 24. august 2018 Ny ti på topp tur i ettermiddag, min tur nr 17 av 20 forskjellige. Regnet var ikke langt unna i starten. Mange høner, men bare en Hane -Artig med dyr så tett inntil veien. På grunn av regnet og at jeg har vært på resten av sykkelruta tok jeg en for meg en ny vei. Var veldig usikker på om broa faktisk var der, da den var veldig dårlig for noen år siden. Sørgefoss som grenda og stedet heter var en fin plass ikke langt unna og i «middel of noware» En liten lokal perle😀 Her må det være fint å fiske! Og brua var restaurert! Fra andre siden må du være temmelig lokalkjent for å finne den. Rakk å komme i bilen uten å bli våt i dag også, men hadde ikke kjørt langt før det bøtta ned. 10 på topp - Det er fint å finne nye steder selv om en tror en er lokalkjent🤗 @tonymakkaroni, @kokken81, @TillaCharlotte hit må dere ta turen! 9
+Memento mori Skrevet 25. august 2018 Skrevet 25. august 2018 Tyttebærtur på Holleia i dag med konemor. Flott vær til å begynne med. Lettgått og fint. Hadde merket meg stedet på en 10 på topptur. Mye flotte bær Litt flaks om en kommer hjem tørr eller ikke når det ser slik ut. Var mye som hadde passet til et bål, men område er alt for tørt til det enda. Ble en runde på ca 10 km. 7
Populært innlegg meisal Skrevet 25. august 2018 Populært innlegg Skrevet 25. august 2018 Første gang på Bitihorn (1607 moh). Hyggelig utsikt på alle kanter. Mange snødekte topper/fjell rundt om. 14
+Memento mori Skrevet 26. august 2018 Skrevet 26. august 2018 (endret) Tur inn til Sørsetera i dag, mye folk ute i nordmarka. Vi var på rett side av været i dag også. Edit: var flott på toppen av kleiva nå i kveld når jeg var der! Endret 26. august 2018 av Memento mori La til Bilde 6
Populært innlegg Heriks Skrevet 26. august 2018 Populært innlegg Skrevet 26. august 2018 Ukens 3. kommunetopp i dag, siden jeg liksom var så godt i gang. Så i dag ble det Ursknappen 501 moh. og høyeste topp i Nes (AK). Dårlig utsiktstopp, men fin skogstur. 10
Populært innlegg a_aa Skrevet 26. august 2018 Populært innlegg Skrevet 26. august 2018 (endret) Da jeg utfordret meg selv til å ha minst en uteovernatting i hver måned av 2018, trodde jeg at August var en måned som ville "gå av seg selv". Men neida, trønderferiens tilgang på hus, hytte og feriehus pluss noen sammentreff gjorde at jeg ennå ikke hadde overnattet ute med bare noen få dager igjen av August - da måtte det bli en helgetur nærmest uansett vær for å holde utfordringen levende Turen gikk fra Hausdalen i går ettermiddag, med teltovernatting ved Vetlabrekkvatnet og tur til toppen av Svinningen (842 moh) i morges: Hadde shortsvær da jeg startet fra Hausdal i 17-tiden, men det var regn i luften da jeg begynte å sette opp teltet en time senere. Så fulgte en time slåregn, før jeg kunne gå ut å feste bardunene, og ta en øl i kveldsolen. Byger og sol vekslet utover kvelden, jeg prøvde fiskestanga litt uten hell (trengte jeg egentlig fiskekort der, mon tro?) rundt solnedgang, før jeg til slutt tok kveldsmat i form av ost og vin. Sov som en stein etterpå - har ennå ikke hatt en dårlig natt i dette teltet Neste morgen var det opp kl 8 for å ta turen opp på Svinningen (https://no.wikipedia.org/wiki/Sveningen) - men starten ble utsatt til kl 9 - det var en morgenbyge som måtte få gjøre seg ferdig først... Etterpå ble det fint shortsvær, og turen gikk oppover. Til tross for ganske synlig stier og småvarder, greide jeg å ta feil i et stikryss - men skjønte det etter 100 m og gikk tilbake. Flott utsikt mot Sydpolen, den ryggen har jeg gått opp et par ganger - den virker seig og uendelig når man går der, men plutselig er man på toppen. Litt sånn var det med Svinningen også Litt dumt at skodden ankom samtidig med meg på toppen, jeg har den beste utsikten til gode - det må nok bli en tur til: Turen ned gikk helt greit, selv med litt skodde øverst - det var vel èn gang jeg måtte opp med telefonen for å få bekreftet at jeg var på stien jeg hadde fulgt oppover. Da jeg kom ned til teltet, tok oppholdsværet som hadde vart hele turen en ende. Tok lunsj i teltet, slappet av og fulgte med på skyene når jeg kunne forvente en ny lang oppholdperiode - nok til å pakke ned leiren og gå ned til bilen. Slo til en gang før kl 15, og det gikk radig og greit Og August-overnattingen er i boks Endret 27. august 2018 av a_aa Fant ut at stedsnavnet "Svenningen" som jeg brukte, er avslått som offisielt stedsnavn. Ser ut som Statens Kartverk bruker "Sveningen" om hele massivet med flere topper, og "Svinningen" om den høyeste av toppene. Korrigerte derfor til "Svinningen" :-) 23
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 29. august 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 29. august 2018 På bærtur. Blåbæra er sur og tyttebæra er ikke moden. Mye krekling og den er stor men ikke noe for meg. Da er det bare å gå ned igjen før regnet kommer. 12
+tshansen Skrevet 30. august 2018 Skrevet 30. august 2018 Jeg er på tur 😂 hatt meg en uke på finnskogen og kjørt TET ruten nord til Blåhøe (Vågå) i all hovedsak på motorsykkeltur, men håper det blir flere innslag av fjellturer etterhvert. 9
Populært innlegg meisal Skrevet 1. september 2018 Populært innlegg Skrevet 1. september 2018 Kjørte fra Oslo til Geilo, og videre til Hardangervidda, for å se meg litt rundt, og vurdere muligheten for andre turer neste år. Parkerte bilen på en grei plass, og overnattet i bilen. Stod opp tidlig kl. 06:00, skrapte bilruter for rim, kjørte tilbake til Geilo, og opp til Prestholtstølan. Gikk opp til Prestholtskaret, og videre til Prestholtskarvet. Enkel og rask tur. Var nesten nede igjen før jeg møtte store mengder folk på vei opp. Ble lei av å si "Hei", men må jo hilse... 11
Populært innlegg Lofoten-Møring Skrevet 1. september 2018 Populært innlegg Skrevet 1. september 2018 Natt til i dag ble det telttur med familien. Første telting for jenta på halvannet år, en av mange for poden på nærmere fire år. Nærme veien for enkelhets skyld men uansett utrolig deilig. Og jentungen sov faktisk.... SUKSESS!!! 10
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 1. september 2018 Populært innlegg Skrevet 1. september 2018 Ti på topptur i dag/natt. Tar en litt lengere vei enn nødvendig. Men det er nattinaturen, så det passer en en overnatting. Små stier, vokser igjen. Lite vann Drømmedrivved av furu. Den ble til ved. Fiskars x7 øks som trenger en ferie hos min far. Den er alltid mye skarpere etter å ha vært der en tur. Litt mat må til. Nye type tørrmat for min del. Ok smak men litt lite. Prøvde meg på et INSTA oppsett, må nok bytte til rød gassboks som @Espen Ørud, blå med tape og skrift om blandingsforhold gjør seg ikke Fikk akkurat plass til teltet, Alternativ 2 var å ligge på en stor stein. Første bål på lenge! Biff, bakt potet med kryddersmør og lange paprika er alltid en vinner (Skogsspesial lært av @kokken81) Mest artige er å ha mye bedre bål enn naboen, der var det mest røyk😂 14 1
Populært innlegg tklami Skrevet 1. september 2018 Populært innlegg Skrevet 1. september 2018 Hadde en liten tur med packraften og noen nye fjellsko som skulle testes opp til området rundt øyuvsbu. Skoene virker etter det jeg fikk labbet å være gode. Ganske skummelt i grunn og bytte modell når en vet hvor ille vonde sko kan være. Hadde fint vær og turen i seg selv var ganske så fin 15
+Espen Ørud Skrevet 2. september 2018 Skrevet 2. september 2018 (endret) Kortreist bærtur med junior i går. Vi var knapt utenfor sentrum av Hammerfest og fylte bærbøttene... Så nå blir det både likør og saft i massevis utover høsten... Endret 2. september 2018 av Espen Ørud 9
Populært innlegg anderskristensen Skrevet 2. september 2018 Populært innlegg Skrevet 2. september 2018 Idag tok eg med kvalpen min på fyrste litt lengre tur. Urd er ein elleve veker gamal tispekvalp. Full i energi og nokså moden fysiologisk, som dei fleste alaskahuskiar. Eg hadde med ho, mora Frøya og onkelen Aslan. Vi starta fra Høvringen høgfjellshotell nederst i Rondane og målet var å komme så langt den med dei korteste beina orka. Og ho orka. Ho gav seg faktisk ikkje før ho hadde fått vafler på smuksjøseter. Enda gjekk med oppom Haukeberget, ein liten topp på vegen. Etter ein liten halvtime på auget for URD og ein kopp kaffe på meg gjekk vi tilbake til bilen på Høvringen. Eg blir stadig vekk imponert over kapasiteten til desse dyra. 12-13 km er ein vaksen distanse for ein sånn liten krabat. 10
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 2. september 2018 Populært innlegg Skrevet 2. september 2018 (endret) Da ble 10 på topp - tur nr 18 av 20 i boks. Lang seig dag for min del ned tung sekk som en test. Pershusfjellet på langs er en av det flotteste turene jeg vet om i Nordmarka. Har en del bilder også. Det er heldigvis vernet. Så ned på plassen jeg lå i natt. Endret 2. september 2018 av Memento mori Ble noe feil med bilder 16
Populært innlegg Megalep Skrevet 2. september 2018 Populært innlegg Skrevet 2. september 2018 Det ble solo-husmorferie på Lifjell for meg i helga. Ingen turvenner kunne bli med, og med det været kunne jeg ikke la muligheten gå fra meg. Så var jeg da også langt fra aleine på fjellet, nattinaturen bidro nok med flere teltere enn vanlig. Starta fra Jønnbu midt på dagen fredag, gikk opp Krinto og så over Gleksefjellet og ned i Oksladalen, opp til Mjeltetjørna og så sørover til Sautjørna hvor natta ble tilbragt. Ned til Holmen og opp på Jøronnatten lørdagen, tilbake igjen og over Nybufjellet til nattas leir ved Kloppsteintjørna, nydelig leirplass. Ned i skaret ved Falketind, forbi setra Nyhus, krysse bekken i Okslagjuvet og Anebudalen ned til parkeringsplassen. Fikk haik med en trivelig sørlending som jeg traff på Jøronnatten og fikk sitte på helt hjem til Porsgrunn. En super tur, med egg og bacon til frokost, rypekakling på kveldene, sol og vindstille og en og en halv bok lest på Kindle’n (det er sjelden vare for en småbarnsmor). Ny-teltet sto også til forventningene. Det eneste kjipe er at jeg må ha fått i meg noe sauemøkk-befengt vann, for nå har ettermiddag og kveld blitt tilbragt på ramma og det høres ut som jeg bare tisser... takk og pris for vannklosett i sivilisasjonen! 17
Populært innlegg tolsen87 Skrevet 2. september 2018 Populært innlegg Skrevet 2. september 2018 (endret) Hadde min førte tur til Blefjell, overnatting ved Nordstulvatn, fantastisk fin plass, med meg på turn så hadde jeg med meg både nytt telt og liggeunderlag. Starta dagen i dag kl 05, med litt bål kos og frokost før turn gikk opp til Storeble. Endret 2. september 2018 av tolsen87 15
Populært innlegg Terka Skrevet 2. september 2018 Populært innlegg Skrevet 2. september 2018 (endret) Tur over Uranostraversen i går og til innsteget for Pionerruta opp til Falketind i dag. Summen av vått fjell etter regn i natt, tett tåke oppover Falketind og verkende kne gjorde at jeg tok valget om å snu. Noen turer er helt ok å spare til man har med godfølelsen. 😊 Sløving, lunch, og venting ved innsteget til Pionerruta i håp om at tåka over oss skulle lette slik værvarselet sa. Dert gjorde den definitivt ikke. 😜 Endret 2. september 2018 av Terka 21
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 4. september 2018 Forfatter Populært innlegg Skrevet 4. september 2018 Jeg sondere og speider etter nye fjell til den lokale fjelltrimmen for 2019. Mye skal klaffe før man kan merke og sette opp bok og boks på et nytt fjell. Utsikten var flott men mye vått og bløtt i terrenget på denne navnløse knausen på 282. 11
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 5. september 2018 Populært innlegg Skrevet 5. september 2018 Da ble det en ettermiddagstur på Hensmoen for å ta tur nr 19 av 20 for min del. Tok en alternativ rute for å bli bedre kjent i område. Havnet inni en trasé for Villmann NightRun. Valgte å stå over «10 Burpee’s» vet ikke hva det er, men høres ut som å spy😂 10
Gittiamo Skrevet 5. september 2018 Skrevet 5. september 2018 37 minutter siden, Memento mori skrev: Havnet inni en trasé for Villmann NightRun. Valgte å stå over «10 Burpee’s» vet ikke hva det er, men høres ut som å spy😂 Jepp stemmer ganske så godt den tanken der 😂 2 1
Anbefalte innlegg