eborge Skrevet 30. desember 2013 Skrevet 30. desember 2013 Kjøpt/fått kaffepose i skinn fra eagle products! Har pose til kaffekjelen fra før og er serdeles førnøyd:) Kanskje ikke gramjegernes førsteønske, men jeg er meget fornøyd! Drodlet inn noen samiske tegninger med svipennen for litt ekstra godstemning:) 1 Siter
tronn Skrevet 31. desember 2013 Skrevet 31. desember 2013 Kjøpte en Ajungilak Tyin Winter til 1350 grunker. Ikke helt det jeg ville ha, men lommeboka mi synes det var helt greit etter julesirkuset. Nå har jeg vel også råd til en Downmat XP 9 LW 2 Siter
Gjest Skrevet 31. desember 2013 Skrevet 31. desember 2013 Fjellheimen light 2 og en Soto muka stove inkl 3 flasker i div str. Samt ett par gamasjer fra Bergans på opphørssalg. Veldig fornøyd Siter
eborge Skrevet 31. desember 2013 Skrevet 31. desember 2013 I dag fikk vi jammen kjøpt enda mere snacks! Regntrekk til sekk 40-50l fra norrøna! Ny turkopp i tre 1,5dl (skal graveres) Magic tool til fluebindinga! Siter
Lars J Skrevet 31. desember 2013 Skrevet 31. desember 2013 Menuett Dehydrator. Nå blir det beef jerky på hver tur... Siter
arcticboots Skrevet 31. desember 2013 Skrevet 31. desember 2013 Patagonia R2 ( om ikke årets modell ) .. liker Patagonia og en fluffy fleecejakke er ok ... http://shopping.yahoo.com/888440671-r2-jacket-for-men-fall-2011-medium-mango/ Siter
utinaturen Skrevet 1. januar 2014 Skrevet 1. januar 2014 Det er farlig å kikke innom her.. Nå har jeg bestilt både ny teltbelysning fra DX, og ny Fjellrevenbukse fra Skittfiske:-) 1 Siter
HegeJohnsen Skrevet 1. januar 2014 Skrevet 1. januar 2014 Snowline brodder. Hater å skli rundt på holka som vi har for tiden, så i går gikk jeg min første tur på disse broddene. Helt supre. Elsker dem allerede! 1 Siter
Blackbrrd Skrevet 3. januar 2014 Skrevet 3. januar 2014 Da har jeg endelig fått bestemt meg for vinteranorakk (jeg mener jakke), det ble Bergans Antarctic Expedition Jacket*. Har en Bergans Microlight Jacket som jeg er veldig fornøyd med, og selv om Norrøna Svalbard Arktis jakken passet bra, så er den relativt stiv og tung i stoffet. Brukte microlight-jakken på en liten skitur rett før nyttår i litt vind (4m/s) og der fungerte bra, men merket at jeg trengte en jakke som var litt lenger og med feste til fuskepels for litt dårligere vær. Får jakken til uka, så da får vi se hvor bra Antarctic-jakken faktisk er. * http://komplettfritid.no/product/bergans-antarctic-expedition-jacket-blackred kr 2400, billigste jeg har sett den til. Siter
Bjørn J Skrevet 3. januar 2014 Skrevet 3. januar 2014 Det ble litt småtterier i dag: Trangia HA stormkjøkken med gassbrenner, blodrød MonkeyMan fluffy fleecejakke, en Tilley T3 hatt (supert turplagg ) og en Aclima ullnettinglongs. Siter
jakro Skrevet 3. januar 2014 Skrevet 3. januar 2014 Vindtett lue til dattera på 14 mnd. Det blåser så fælt i Oppdal i jula og nyttårsferien. Siter
Knesser Skrevet 3. januar 2014 Skrevet 3. januar 2014 Fjellpulken X-country 130 komplett med drag og sele til 4.250,- og Fischer S-bound crown jakt ski til 2.400,- (måtte jo ha et nytt par da mine forrige brakk) Utstyret blir selvfølgelig levert av min lokale dealer, G-Sport Grong! Ps! Kona var helt enig i begge kjøpene Lierne Nasjonalpark neste stopp! 1 Siter
eborge Skrevet 4. januar 2014 Skrevet 4. januar 2014 Nytt sett med flint og stål! Samekniven gjør jo også nytten til formålet, men syntes denne var råtøff! 2 Siter
tronn Skrevet 4. januar 2014 Skrevet 4. januar 2014 Da var Exped Downmat XP 9 LW i hus. Prøveligget på gulvet allerede, og jeg er forelska! Og schnozzlebagen funker som en drøm. Jeg har ikke like hastverk med innkjøp av hengekøye nå, men det kommer vel det også. Har også handla: Fiskars X7 turøks Trangia kaffekanne 0.9l Billige karabinkroker fra Clas O. Bergans Breheimen 2 Dermibukse(på outlet) Nå burde jeg være klar for vintern. Trenger bare mengder med snø, så bli dette bra! 4 Siter
koffar2 Skrevet 4. januar 2014 Skrevet 4. januar 2014 Rett før jul kom min nye sovepose fra Zpacks i posten (slo til på et førjuls salg) Posen er i strl. Long/Wide, er ratet til -7C og veier nette 580g 3 Siter
REs Skrevet 4. januar 2014 Skrevet 4. januar 2014 Mottok nettopp boken Norske isbreer og prisen ble ikke mer enn kr. 88,- frakt inkludert. Boken ser fin ut og det skal bli interessant å lese den. Siter
Ullsokk Skrevet 4. januar 2014 Skrevet 4. januar 2014 SPOT gen3 Lifesystems vindsekker (2-4 og 4-6 pers) Ryggsekk Silva kompass div småtterier fra Oslo Sportslager. Nytt "fjellski-kit" til 6-åringen. Breie ski, skikkelige skinnstøvler i str 35, bindinger. Endelig! Skikkelige gode varme skinnstøvler til barn er ikke lenger å oppdrive, fant tilfeldigvis et par Alfa Hot Kid i str 35 liggende som en rest på ei hylle. Jubel! 3 Siter
Hege P. Skrevet 5. januar 2014 Skrevet 5. januar 2014 Bestilt dette til min Jervenduk king size: http://www.jerven.no/telt-endestykker/telt-endestykker#variation=382719 Spent på hvordan det fungerer. 1 Siter
Stig Erik Olsen Skrevet 6. januar 2014 Skrevet 6. januar 2014 Kjøpte Helsport Storsylen 2+ for 2,998kr fra Komplettfritid Ble sendt i dag tidlig og skal prøves til helgen Siter
Humle Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Skrevet 6. januar 2014 GSI Outdoors Glacier Stainless tea kettle (1 liter) 268kr inkl. frakt fra CDon.no Trengte en bålkjele med stort lokk å lage grøt/fruktsuppe/gryterett i Og denne her er perfekt for meg. Finnes også i ett eller annet lettere materiale for gramjegerne,,,men de har vel ikke med seg så store kjeler uansett Siter
Humle Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Skrevet 6. januar 2014 Opinel #8 lommekniv :-)' Mistet min gamle så måtte ha en ny. Billig og god lommekniv til under hundrelappen som veier nesten ingenting. Siter
Hege P. Skrevet 6. januar 2014 Skrevet 6. januar 2014 Boka Norge på langs, med Lars Monsen og Trond Strømdahl: http://www.platekompaniet.no/Bok.aspx/BOK/Lars_Monsen/Norge_p_langs_-_ett_r_p_vandring_i_villmarka/?id=9788292708279 Boka til "Villmarksjenta" var glimrende, og ga meg lyst til å skaffe meg boka til Trond og Lars også. Siter
+rune1974 Skrevet 7. januar 2014 Skrevet 7. januar 2014 En ny gränsfors villmarks økse, så er klar til weekenden, hvor der skal steges bøffer over bålet Siter
borgern Skrevet 8. januar 2014 Skrevet 8. januar 2014 Nytt liggeunderlag. Ville ha et skumunderlag i tillegg til de opblåsbare jeg har. På en del kortere turer er det kjekt med slike som tåler juling og kan brukes ute og inne. KJøpte Ajungilak EVA Lux 190x60x1.8. Vanlig EVA og Bamse er 1,4 i tykkelse. Litt volum på det men veier ikke mer enn vanlig Bamse alikevel. Var halv pris og litt til på det på skittfiske så det kostet rett over 400 pluss frakt. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.