Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Annonse
Bjørnar Ø skrev (20 timer siden):

Etter litt prøving og diskusjon med podene, gikk de seirende ut av tursko diskusjon. 

Blått par str 38 og svart par str 41. Prisen er ok, så gjenstår det å se på kvalitet/holdbarhet.

IMG_0787.png

IMG_0786.png

Ingen erfaring med Monsen-produkter, men generelt god erfaring med eVent membran. Og langt bedre enn Gore-tex i sko, selv om datagrunnlaget er litt tynnere.
Har ett par Kayland fjellsko med eVent membran som nærmer seg 20 år, disse holder utrolig nok fortsatt vannet ute.
Disse skoene har veldig stiv såle, noe jeg trur hjelper veldig, da jeg ofte får lekkasje på GTX-sko der stoffet klemmes sammen når sålen flekser. Ikke uvanlig at GTX-joggesko gir seg ila. første sesong for min del.

Kjøpte ett par Topo trailventure WP med eVent i vinter, så det blir spennende å se hvor lenge membranen på disse holder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aico skrev (4 timer siden):

Ingen erfaring med Monsen-produkter, men generelt god erfaring med eVent membran. Og langt bedre enn Gore-tex i sko, selv om datagrunnlaget er litt tynnere.
Har ett par Kayland fjellsko med eVent membran som nærmer seg 20 år, disse holder utrolig nok fortsatt vannet ute.
Disse skoene har veldig stiv såle, noe jeg trur hjelper veldig, da jeg ofte får lekkasje på GTX-sko der stoffet klemmes sammen når sålen flekser. Ikke uvanlig at GTX-joggesko gir seg ila. første sesong for min del.

Kjøpte ett par Topo trailventure WP med eVent i vinter, så det blir spennende å se hvor lenge membranen på disse holder.

Har erfaring med gtx i sko selv, skal ikke ha det neste gang jeg bytter selv.  eVent har jeg såvidt testet selv og ungene har hatt det ifm vintersko. Har fungert bra. Skoene er ikke bedre enn svakeste ledd, son jeg mistenker kan være sålen. Det er gummisåle av ukjent fabrikat. Legger ut en omtale når skoa er brukt en stund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i et ubrukt eksemplar av Guideline LPXe Spin V2, 9'6'', 2-15 gram, 4-delt, på Finn (kr. 1500 + frakt).

Denne stangserien er utgått fra Guidelines sortiment for mange år siden (de lager bare fluestenger nå for tiden), men jeg har hørt mange lovord om den, så det skal bli spennende å se om stanga svarer til forventningene.

IMG_0330.JPG

Endret av staabre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

staabre skrev (6 timer siden):

Fikk tak i et ubrukt eksemplar av Guideline LPXe Spin V2, 9'6'', 2-15 gram, 4-delt, på Finn (kr. 1500 + frakt).

Denne stangserien er utgått fra Guidelines sortiment for mange år siden (de lager bare fluestenger nå for tiden), men jeg har hørt mange lovord om den, så det skal bli spennende å se om stanga svarer til forventningene.

IMG_0330.JPG

Jeg har LPXe i fluestang. Kanskje en av de mest undervurderte fluestengene som var på markedet for 15 år siden. Hvis slukstanga er tilsvarende god, til en slukstang å være, har du gjort et veldig godt kjøp! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først oppgraderte jeg til lettutstyr for å komme meg mer ut på tur, men nå må jeg oppgradere til mer komfort for å tåle å dra på tur med en kranglete kropp 😅

Siste tilskudd: Therm-a-rest mondoking XXL liggeunderlag. 
 

Fantastisk stille å ligge på, og behagelig stoff som jeg tenker blir behagelig i sommer med kun quilt. En natt fungerte utmerket, så får vi se når det blir en uke.. 

8,7 kg til sammen for mine fem store (ryggen krever stol med på tur) lever jeg fint med, så lenge jeg ikke kreperer av flauhet for å drasse med det her monsteret. Må stroppe det fast utenpå, praktisk talt like stor som min 65l sekk 😬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Gunsan said:

Først oppgraderte jeg til lettutstyr for å komme meg mer ut på tur, men nå må jeg oppgradere til mer komfort for å tåle å dra på tur med en kranglete kropp 😅

Siste tilskudd: Therm-a-rest mondoking XXL liggeunderlag. 
 

Fantastisk stille å ligge på, og behagelig stoff som jeg tenker blir behagelig i sommer med kun quilt. En natt fungerte utmerket, så får vi se når det blir en uke.. 

8,7 kg til sammen for mine fem store (ryggen krever stol med på tur) lever jeg fint med, så lenge jeg ikke kreperer av flauhet for å drasse med det her monsteret. Må stroppe det fast utenpå, praktisk talt like stor som min 65l sekk 😬

Har denne selv, du ligger godt men den tar latterlig mye plass. Selv i bilen synes jeg denne blir i overkant stor å ha med seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunsan skrev (2 timer siden):

Først oppgraderte jeg til lettutstyr for å komme meg mer ut på tur, men nå må jeg oppgradere til mer komfort for å tåle å dra på tur med en kranglete kropp 😅

Siste tilskudd: Therm-a-rest mondoking XXL liggeunderlag. 
 

Fantastisk stille å ligge på, og behagelig stoff som jeg tenker blir behagelig i sommer med kun quilt. En natt fungerte utmerket, så får vi se når det blir en uke.. 

8,7 kg til sammen for mine fem store (ryggen krever stol med på tur) lever jeg fint med, så lenge jeg ikke kreperer av flauhet for å drasse med det her monsteret. Må stroppe det fast utenpå, praktisk talt like stor som min 65l sekk 😬

Kan anbefale Sea To Summit Comfort Plus XT og Sea To Summit Comfort Plus insulated, om komfort er viktig og du vil drasse på noe litt mindre.

Jeg bruker disse på kajakktur. Veier ca 1,2 kilo, og tar ikke så stor plass. (Pakkstørrelsen er ganske lik). Ha gjerne ett tynt skumunderlag under selvoppblåsbart, om du vil ha det så mykt at du treffer bakken med hoften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sterkt å sette røverkjøptråden på pause for min del, nå baller det på seg bare.

Grillrist og en hau med sluker fra glommisport
Hengekøye fra speidersport

Samt at den lokale MX sport butikken skal legges ned så derfra ble det en Devold tynn ull t-skjorte (lov å håpe at sommeren byr på høy nok temp til den på tur), en slukboks og en del nye sluker. 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (3 timer siden):

Klarte omsider ikke lenger å _ikke_ kjøpe Lundhags Padje Light 60L sekken.
Lettvektssekken som muligens blir med på Norge på Langs neste år om den står til forventningene!

Knallgod sekk! Gratulerer!

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny fjellraven cap, den eneste model der opfylder alle mine ønsker.

Et msr hubba hubba nx på bud, da det var en demo model, det bliver fint til ture med min lille nevø.

Lidt blandet tørkost fra Adventure food, syntes de smager fint til prisen(59 dkk)

 

p.s. må man/er der interesse for at man lægger turbilleder/små tur rapporter op fra Danmark? Da det er der jeg bor, så bliver de fleste ture jo også herfra. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rune1974 skrev (20 minutter siden):

p.s. må man/er der interesse for at man lægger turbilleder/små tur rapporter op fra Danmark? Da det er der jeg bor, så bliver de fleste ture jo også herfra. 

Gjerne!

Alt av turer er interessante. Jeg og familien bor nær Danmark og vi besøker gjerne Danmark 1-5 ganger i året

Jeg har vært på flere sykkelturer i Danmark. Vil gjerne forsøker fotturer også i Danmark så kanskje dine turrapporter kan være inspirasjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en Garmin Inreach mini 2 på meg. 

Utrolig men sant, så var det kona som mente at jeg skulle kjøpe en. Siden jeg er litt oppe i åra, selv om hode sier jeg er 25 og med en rygg som krangler, så ville hun ha en liten forsikring. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astra Men's Olympus 5 Hike Mid, sko.

Har en 30% kode hos Fjellsport som jeg nesten brukte der nå på disse skoene til 2399,- før rabatt, men så sjekket jeg prisjakt og fant de samme til 1299 på ryddesalg hos Platou. Lønner seg å sjekke ja.

(Lenge siden jeg handlet hos Platou, husker ikke når sist var, men husker at første gang jeg var innom der ble det en Gregory Snow Creek sekk, var vel på slutten av 90-tallet en gang).

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GubbePaaTur skrev (7 timer siden):

Da ble det en Garmin Inreach mini 2 på meg. 

Utrolig men sant, så var det kona som mente at jeg skulle kjøpe en. Siden jeg er litt oppe i åra, selv om hode sier jeg er 25 og med en rygg som krangler, så ville hun ha en liten forsikring. 

Det skal bli interessant å høre din erfaring med denne etterhvert. 

Har hørt og lest mye positivt om Garmin Inreach mini 2. 

Endret av Henri.L
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.