Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Hva har du kjøpt nå!

Anbefalte innlegg

• 3 years later...
  • Svar 4,5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fikk meg ny turkompis for tre dager siden Ikke så billig kanskje, må nedbetales over minst 18 år, og det er en stund til han er klar til å være med på tur, men med denne siste har jeg tre turkompiser. Må antagelig investere i større telt snart.

Har endelig fått kjøpt noen bilder av meg selv  

Gammel hytte på 40 m2 uten vann/strøm, nesten to timers gange inn i fjellet fra parkeringa, ved et lite fjellvann fult med fisk, og ikke en nabo i sikte. 😳 #eremitt

Posted Images

TheSleepwalker skrev (7 minutter siden):

Henta en Amok Segl XL på postkontoret forleden dag. Veldig fin pakke for å slenge i sekken og slappe av i. 

Helt enig, har brukt TTTM i lang tid, men jeg foretrekker faktisk segl foran i de fleste tilfeller. digger stroppene AMOK bruker på køyene sine. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man helt ut av det blå får beskjed av en 10-årig at hun vil ut på tur (hipp hurra for villmarkabarna på NRK Super) må det handles inn litt utstyr.

Som gammel kajakkpadler hadde jeg det meste, men manglet sekker. Så det har blitt handlet inn Deuter Fox 40 til arvingene og jeg fikk nettopp levert en Gregory Baltoro 85. Forhåpentligvis er den stor nok til å bære 2 stk telt, og diverse annet turutstyr, som dessverre ikke hører hjemme i UL kategorien :)

Inspirert av kvistbrennertråden, har jeg også mottatt en Bushbox nylig. Har lekt meg litt på terassen og synes den fort kan bli veldig interessant å ha med på tur utover høsten. 
Det er bare til å glede seg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Et Thermarest neoair xlite Extra bred, til erstatning for et SeaToSummit Esther light insulated, som desvære ikke er så varmt som ønsket.

mine sommerstøvler gik desvære til da PU sålen gik i opløsning, og den danske importør af meindl forlanger samme pris som et par nye for at sende støvlen til meindl🤬

så endte ud med et par lundhags bjerg mid, efter at have set tråden her 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarte til min store sorg å knekke en bit av min 12 år gamle trekopp som var god og inndrukket,  og måtte derfor kjøpe ny. Valget falt på denne trekoppen, norrøn fra Eagle Products med navnet mitt på.

(Logg inn for å se skjult innhold)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid et slik i lomma på tur:

. I stedet for lesebriller når jeg skal finlese kartet. Kjøpte et par nye nå etter at jeg "donerte" mitt gamle til en eldre bekjent som også hadde lagt lesebrillene hjemme når hun var på handletur  (innholdsdeklarasjon på varer er ofte med veeeldig liten skrift må vite). :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
zimwalker skrev (1 minutt siden):

Helle Viking, enkel og fin kniv! Bare husk: Niemals mit einem Rat tail tang Messer Holz spalten /

:-)

Haha! Jeg så akkurat den videoen like før jeg gikk inn hit nå. Tenkte at det ikke er så merkelig at kommentarene er slått av der. 😁

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nesten kjøpt STS Alphalight long spoon et dusin ganger, men pga litt rar vinkel mellom skje og skaft har det aldri blitt noe av. 

Naboen og jeg tok en tur til Magasinet i Drammen idag og der kom jeg over denne:

DD73B9D5-B0AB-4F76-9CAC-D374BA10C6AD.thumb.jpeg.efacf1ac8c7758386f1d893f6d50be64.jpeg

Normal vinkel og uten skarpe kanter sørget for at den ble med hjem.  Selges i 2 pk til kr. 99,-

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norrøna heavy duty og Scarpa Terra GTX.

Buksa virker super solid men kanskje i overkant varm for sommerdager, men det viste jeg vel egentlig igrunn så det blir en god høst,vinter vår bukse. Skoa satt virkelig godt på beina med og uten kjekke ullsokker å er i helskinn med vibram såle! Buksa er testet så nå er det skoa som skal få gått seg litt inn. Buksa 1400kr sko 1600kr å begge kjøpt på addnature.no som tilslutt fikk levert ut skoa😁

D3D9DD58-2802-4BB7-84C2-D5C683462E26.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Huff ja.... det har blitt en del siden sist.

Helsport Patagonia 3 extrem (fordi jeg ikke kunne la tilbudet gå fra meg...5000,- )

Norrøna Recon 125 L (fordi tilbudet var så bra....2400,-)

Warmpeace Viking 900

Packraft m/ årer og vest

Hodelykt, oppladbar

Crispi ankelhøye sko

Amok Draumr m/fjøl

Gerber Strong-arm coyote kniv

Stanley Prep and cook set

For å nevne noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aslak Smeland skrev (18 minutter siden):

Huff ja.... det har blitt en del siden sist.

Helsport Patagonia 3 extrem (fordi jeg ikke kunne la tilbudet gå fra meg...5000,- )

Norrøna Recon 125 L (fordi tilbudet var så bra....2400,-)

Warmpeace Viking 900

Packraft m/ årer og vest

Hodelykt, oppladbar

Crispi ankelhøye sko

Amok Draumr m/fjøl

Gerber Strong-arm coyote kniv

Stanley Prep and cook set

For å nevne noe.

Hvor greide du å få en recon til den prisen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk litt fort i svingene når jeg skulle bestille ny

:oops:

En pakke havregryn lagt ved som referanse til størrelse...

Får se om det er mulig å tilpasse den slik at den kan brukes, for slik den er nå har jo øsehodet større diameter enn noen av isborrene mine...

image.png.efdc96e4b911e36121d1fa8aa6103b00.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Bjørn J
      Kjøpte en Ulvang Rav ullgenser siden den var på tilbud på XXL. Super genser av god kvalitet, og en svært smart hals-løsning. Ulla er fra New Zealand og Australia, det var jeg klar over. Svært få ullplagg som selges i Norge bruker norsk ull.
      Men det jeg ikke visste, er at Ulvang også produserer en ullgenser der ulla kommer fra norske sauer, Dala- og Rygjasau. Genseren heter Vegard Half Zip, og ser omtrent ut som den vanlige Rav-genseren, men er litt tykkere og kraftigere.
      Hadde jeg visst dette tidligere hadde jeg kjøpt den genseren selv om den koster en tusenlapp mer. Det er litt meningsløst å transportere ull fra andre siden av jordkloden når vi har ull i verdensklasse her hjemme. Det meste av norsk ull blir eksportert, og bøndene får nesten ikke betalt for ulla.
      Vi kjøper uvasket, men sortert i beste kvalitet, ull på vår lokale ullstasjon, og jeg er litt sjokkert over hvor rimelig vi får den.
      Jeg gir min støtte til det som står på Ulvang sine nettsider:  Velger du norsk ull støtter du bærekraftig produksjon og en lokal verdikjede, med et redusert klimafotavtrykk.
    • Av Memento mori
      Da hadde du flaks😂 på 
       har de en score på 0.4 av 10 mulig gitt av 3139 stk. Posten har 4,7 gitt av 16 stk. 
      Er på grensen til artig å lese alle kommentarene postnord får på denne siden og på «boikott postnord?» på face.
      Mange er frustrert over at de gjør avtaler og faktisk ikke kommer, så mye av dette er nok skrevet i sinne🔥

• Av Memento mori
      Jeg pleier å legge nye telt i et kar med vann et par timer. Da trutner trådene som det er sydd med. Gå også over alle knuter på barduner og pluggfester. På noen Helsporttelt bør du knytte om festen til plugger. Slik det kommer er de lett å miste. 
      Litt siliconspray på glidelåser for bedre funksjon. 
      En flaske med impringnering på sømmer og litt på taket kan også være lurt på mange telt.  
      Pleier også å sette rephylsa innpå repleddet og ha tape på hver side. 
      Lykke til med nytt telt😀
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.