Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Hilleberg Nammatj GT2

Exped Downmat LW 7

Primus Omnifuel

Primus Omnifuel service/rep kit

 

more 2 come, men har ikke bestemt meg for sovepose,kjele og stekepanne,termos. mulig det løsner litt ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tydelig vår i luften, fælt så folk kjøper inn for tiden.

Mitt lille bidrag: WM Caribou MF sovepose, ligger på posten og venter på meg.

Mange gode tilbud som er ute :)

 

kjøpte bl.a Hilleberg Nammatj 2GT for 4240,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ospery Exos 58 "Large"

 

Siste tingelingen i de 3 store som trengte en utskifting.

 

Exos imponerer faktisk på flere punkter sånn etter oppakking og prøving med noe vekt i.

- Den er større en jeg trodde, faktisk bedre plass i Exos en i den gamle som påstår den er 65liter..

- Stokk stiv ramme med top notch netting-lufting, trodde den var litt slarkete og man kanksje kjente ting stikke i ryggen, men det er jo umulig når den har bakskjold!

-  Masse smarte lommer overalt, også store på hofetebeltet...

- Alle reimer og justeringer som de tunge sekkene har.

 

Så får jeg se om ting holder ved reelt bruk, alt er jo smalt og tynt.

Å om bærekomforten når man plusser på vekt av klær&mat er like god.

 

Exos 58 Large veide inn på 1240gram (+ løst UL regntrekk 116g)

EXT 6500 65l . veide inn på 2600gram (2460g etter noe stripping av reimer og dill)

 

3 store før : 9,87kg

3 store nå : 5,44kg (og det med en sovepose for -5 comfort, 2stk liggeunderlag og regntrekk)

Om jeg vil sove dårlig og små fryse er jeg på 4,18kg, men er ikke verd det.

exos.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle EGENTLIG bare innom og titte litt på Gero Sportsfiske i Lillestrøm mens jeg venta på at bilen skulle få på sommerdekk på dekkhotellet, men der var det jo så knakende god service så jeg kom ut igjen med påfyll av slukboksen så den er klar til årets turer, ny snelle til min lille Beastmaster 5.5', ørretbomber og svivler og gummikuler og gud vet hva. 

 

Flott service i den butikken altså :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil lige kaste mig med

 

3 par Darn Tough sokker

1 leathermann

G3 alpinist feller

Skarejern til rando skia

1 ny manchet til tørdragten

 

Det bliver vel det sidste ski udstyr for sesonen :)

 

At et par fjellstøvler  ikke bliver lige hurtigt umoderne som en Ipad er nok rigtigt, men nogen af os slider dem ut ofter end vi skiter pc ;) Sidste par vanlige fjellstøvler holdt ca. 2 år, så var de slit op, stort hul i  foret og sålen var ikke hvad den havde været. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har druknet to kamera som overlevde etter noen døgn med tørking i stekeovn og på badegulv. Det ene av dem druknet igjen i fiskeblod og vann da det ble liggende i en sådan dam på spruttrekket på kajakktur, men både display og farver var sterkt redusert, dessverre.

 

Derfor kjøpte jeg et nytt "knipsekamera" av typen "alltid med deg og i beredskap" eller mer spesifikt et Canon Ixus 127 med beredskapsveske i skinn til en samlet sum av utrolige 790,- på www.mpx.no Joda, det tilkom kr 89 i frakt, men forrige kamera av samme slag betalte jeg 3600 for, og da fikk jeg 300 kroner i avslag fordi de kun hadde utstillingsmodellen å selge, dessuten fulgte det ingen veske med på kjøpet heller.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste måned er følgende kjøpt.

 

helsport ringstind superlight

Primus nova

Scarpa fjelsko

Bergans alpinist 110

kjelesett

Hagløfs paclite gtx jakke

TNF point five bukse

salamon mellom flecc

kompass

kartmappe

kart

mye real turmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impulskontrollen sviktet (igjen), så jeg endte opp med en gammel Nu-Way parafinovn for hytte/ teltbruk, og en Optimus 22 dobbel bråkebrenner.

Venter også på de 3 håndlagde grønlands/inuit årene som ble bestillt forrige måned for å bruke til kajakken jeg kjøpte i mars.

Impulskontroll er noe dritt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kniv på kajakkdekket.

Fant en artig sak av en kniv,mora bushcraft med integrert tennstål og diamantbryne på en solid plastslire.

Tennstålet skal tåle 3000 tenninger.

En ekstra trygghet at primusen kan fyres opp om alt skulle bli vått i en rundvellt.

Et must er at kniven er god å snu baconet i panna med. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleska til og kjøpte den enkleste teflonstekepanna jeg fant i dag. Trangia 21cm til 149,- på XXL.

I forhold til den forrige panna jeg hadde (større, avrundet stekepanne), sparer jeg både vekt og plass i sekken.

Kjøpte også en boks mark. Det skal isfiskes på fjellet de neste dagene.

 

352128.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primus Power Lighter som jeg fant rimelig hos effektlagret i Danmark. Rimelig så lenge man holder seg under "moms-grensen" på Nkr 200 for samlet bestilling (prisene der er oppgitt uten moms!). NKr 184 ble det med frakt, mot Nkr 299 + frakt her hjemme (hos primusshop.no, samme hos en del andre webshoper så jeg). Bestilte også en såkalt påfyllingsadapter. Denne fant jeg på ebay til 139 med frakt. Pris her hjemme 138 + frakt.  Fikk ideen til påfyllingsadapteren  i følgende review av en tidligere utgave av lighteren. Kort sagt: hvordan utnytte gass-restene i gass-bokser som har for lite igjen til at man tar de med ut på tur igjen; jo med en slikt adapter henter man ut "restene" til sin lighter. Smart...

 

PS til Rune1974: Tror ikke det går å "oplæse" (laste opp) bilder her, går bare å lenke til eksterne bilder via ikonet som heter "image"...etter det jeg kan se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa Capra Evolution Mid  fjellsko fra skittfiske.no. Hadde egentlig tenkt å kjøpte direkte fra Alfa sin netthop, men der så jeg at de var utsolgt(!) for min størrelse (44). Forhandleren jeg fant de hos hadde 1 par igjen på lager -- og til litt lavere pris endog. Skoen ble kåret til beste allrounder av Villmarksliv  i test du kan lese her.  Ellers fikk jeg en liten brevpakke fra Jaktfall i dag som inneholdt 1 stk EKA Swede 88 fin liten foldekniv med skjefte av eik og tilhørende lærslire (levert i fin eske, som seg hør og bør) + en liten Eka knivsliper, testet i Villmarksliv 2011 (iflg butikken). Trengte jeg nå strengt tatt en ny kniv? Nah, men kjekt å ha!.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.