Gå til innhold
  • Bli medlem

Levering med postnord - splittet fra Hva har du kjøpt nå!


Memento mori

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Lars Stenseth skrev:

transportert knirkefritt av PostNord

Da hadde du flaks😂 på Trustpilot har de en score på 0.4 av 10 mulig gitt av 3139 stk.

Posten har 4,7 gitt av 16 stk. 

Er på grensen til artig å lese alle kommentarene postnord får på denne siden og på «boikott postnord?» på face.

Mange er frustrert over at de gjør avtaler og faktisk ikke kommer, så mye av dette er nok skrevet i sinne🔥

3F4313C9-0948-4D67-95A2-A4028CF19004.jpeg

Endret av Memento mori
Ha glemt bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, Memento mori skrev:

Da hadde du flaks😂 på Trustpilot har de en score på 0.4 av 10 mulig gitt av 3139 stk.

Posten har 4,7 gitt av 16 stk. 

Er på grensen til artig å lese alle kommentarene postnord får på denne siden og på «boikott postnord?» på face.

Mange er frustrert over at de gjør avtaler og faktisk ikke kommer, så mye av dette er nok skrevet i sinne🔥

Skjønner ikke all motstanden mot Postnord. For noen år siden så var det endel problemer. Men siste årene så er Postnord mye bedre enn Posten. Her kommer Postnord pakker frem minimum 1 dag tidligere enn med Posten.

 

Mulig at det er store forskjeller alt etter hvor i landet du er..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daniel_hoy skrev:

Skjønner ikke all motstanden mot Postnord. 

Når du bestiller pakker og spesielt mcdekk, går det superraskt til terminal i Norge og så blir det bare tull. Du får faktisk ikke varene du har bestilt i mange tilfeller. De gjør avtaler om å komme, du venter hjemme og de kommer faktisk ikke, eller du ser at bilen kjører forbi. Ikke rart mange blir forbanna! Meg inkludert. Har som prinsipp og ikke kjøpe noe fra firma som bare kan sende med postnord. Amok har en flott XL hengekøye med tarp og kopp til en flott pris. Jeg har penger, men de kan bare levere med postnord og kan ikke sende med annet. Har prøvd å få det med posten og betale ekstra. Tenke å få det levert til min sønn. Men der kom bare en av tre pakker fram og den siste var bare flaks. Ergo ingen bestilling fra meg. 

Det varierer nok fra sted til sted, men her er posten ca 50 ganger bedre basert på pakker jeg har fått og sendt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Memento mori skrev:

Det varierer nok fra sted til sted, men her er posten ca 50 ganger bedre basert på pakker jeg har fått og sendt. 

Må variere fra sted til sted, postnord har fungert helt utmerket for meg (bank i bordet), jeg avstår i alle fall ikke å bestille fordi det er postnord som leverer. De jeg plukker opp selv på post i butikk (mitt foretrukne valg) er absolutt ikke noe problem og kommer like kjapt som posten. De som blir levert, blir levert på døra hos mine foreldre som har fått fullmakt til å skrive under (skriver det som merknad i appen når jeg avtaler levering) men jeg krysser aldri av for at de kan sette igjen pakker uten underskrift. Her om dagen ringte de og hadde levering men da var jeg på jobb, så da kom de dit istedet. Null stress. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte og dekk fra utlandet som skulle leveres med PostNord. Tok så lang tid at jeg kontaktet firmaet som solgte dekkene og de oppga da firma og sporingsnr og sa jeg måtte kontakte de. Dette var da PostNord. For gøy sjekket jeg sporingen og varene hadde lagt lenge på terminalen hos PostNord og det sto de hadde sendt ut SMS for at jeg skulle ta kontakt for levering. Aldri fått noe SMS. Når jeg så kontaktet de og avtalte levering ble jeg spurt om hva tlfnr mitt var, ironisk nok...Fristet å si at det har dere jo, for dere har jo sendt meg SMS. Men var snill og lot være :p

Men det skal og sies at fra firmaer(Outnorth.no feks) som bruker PostNord her til lands har jeg aldri hatt problemer med leveringen, og får varsel med en gang pakken er på hentested. Og fordelen er at de leverer pakkene til COOP Prix som er naboen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Heriks skrev:

 variere fra sted til sted

Hadde jeg drevet et firma som taper over en milliard i året (915 mill bare i 1.kvartal i år), hadde jeg værtfall fått på plass en kundeservice som funker. Er jo ett eller annet helt grunnleggende feil med så mange som klager på et firma. Pakker som ikke blir levert, og de i tillegg skal ha betalt for at de har hatt varen på lager. Folk klikker i vinkel på slike ting. 

En liten gjennomgang av de negative tilbakemeldinger de får hadde nok gjort seg for ledelsen i postnord. 

55CAFDC0-22E2-4A90-87ED-ADB78AD3C6F7.thumb.jpeg.b53961b40a43e89363ab9c47a265eed7.jpeg

Mange pakker blir sendt tilbake da de ikke kan leveres.... 

Hjemlevering hører fanden til. Mye enklere for alle parter og hente det i post i butikk, det meste er jo små kolli. 

8262F489-4346-4B46-BE2B-8D84D38B11F9.thumb.jpeg.590267976d85ccb52e746babcf5c2771.jpeg

Burde vært et eget emne med tråder på pakkeleveringer. Både positive og negative.  Så hadde det vært lettere å sett helheten. Firma som sender gratis er ute etter å få laveste mulig pris og vil heller ikke innrømme at det er noe leveringsproblemer da det kan virke negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt trøbbel med mine leveringer fra Postnord! Varer sendt fra Bodø kl 2 igår var klar til henting i Skien idag kl 4. Der i mot DHL, der synes jeg det er mye rart. Tror det var noe tull med tollen, at de hadde lagt ut spenn for meg eller no, men like jævli måtte jeg betale på postkontoret også, altså dobbelt opp med avgifter! Gadd ikke styre noe mer med det, men er nå litt mer skeptisk til DHL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel 1 dårlig erfaring med Post Nord, det var riktignok Olje, men det var fra dekkonline. Det ble sendt med DPD, fra Tyskland. Det var sporing i en uke og varene var ett sted i Tyskland, så stoppet sporingen opp og det tok nesten 4uker før de dukket opp med sporing på terminalen i Drammen. Der ble det stopp i over en uke. Når jeg så ringte så sa de "å-det er noe feil med adressen", jeg leste den opp for de, og de kom på døra med varene dagen etter..

Jeg mistenker deler av problemet kom av at jeg har bokstaven "ø" både i gateadressen og stedsnavnet. Når ting kommer fra utlandet så kan det være et problem. Som regel kan det tilsynelatende se ut som at det er mulig å bruke "ø", men det er umulig å vite om systemene underveis støtter det eller ikke (og det blir et rart tegn). Derfor bruker jeg oftest "o" i stedet for "ø", spesielt om det er fra Kina. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 100 % fulltreff på levering fra PostNord. De leverere alltid til butikken rett utenfor døra i Oslo. 

Men posten derimot har for mange smarte sjeler som prøver å tenke sjæl. Som den geniale greia at jeg faktisk må ta to busser for å komme meg til postutleveringen og samtidig kjørere den ene bussen forbi en postutlevering. Og jeg har en annen postutlevering kun to busstopp unna. Men de påstår hardnakket at den lengst bort er den nærmeste for meg og leverer helst dit. Men det har hendt de har levert til en av de to andre. Men det har kun stått på hentelapp og ikke SMS. Så jeg har da måtte dra til den lengst bort for så å dra til den ene, som er nærmere. Nå sjekker jeg alltid på nett,  SMS og hentelapp før jeg begir meg ut på ekspedisjon for å hente pakker. Bare styr og mas. 

De har også surra bort en konvolutt sendt fra jobb pga manglende informasjon på konvolutten. Den inneholder alt av informasjon. Til og med mitt telefonnummer.  Når jeg har bedt de lete etter den så sier de bare at det har de ikke kapasitet til. 

Jeg har større tro på PostNord enn posten. Jeg kjenner jeg blir gretten bare jeg hører navnet Posten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, whistler skrev:

Dessverre er det sånn at vi har skyld i det selv. Frakt skal ikke koste noe. Da får søppelleverandører som Postnord fotfeste. 

Det stemmer til dels. Aller helst kan vi takke myndighetene som konkurranseutsatte en næring som allerede hadde pressede marginer. 

Frakt av varer har aldri vært stor butikk i Norge, og når det svenske/danske statseide postnord (hvodan kunne de få godkjent et slikt navn!) kom inn ble det enda verre for gode gamle Posten. 

Jeg er noe usikker på om denne konkurransen er bra for oss kunder - i lengden. Det kan fort hende at vi om noen år sitter der med kun en leverandør, og da vil vi kunne se andre priser/tjenester,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Det stemmer til dels. Aller helst kan vi takke myndighetene som konkurranseutsatte en næring som allerede hadde pressede marginer. 

Frakt av varer har aldri vært stor butikk i Norge, og når det svenske/danske statseide postnord (hvodan kunne de få godkjent et slikt navn!) kom inn ble det enda verre for gode gamle Posten. 

Jeg er noe usikker på om denne konkurransen er bra for oss kunder - i lengden. Det kan fort hende at vi om noen år sitter der med kun en leverandør, og da vil vi kunne se andre priser/tjenester,,

Du har nok rett i at markedet i Norge i utgangspunktet er for lite for to aktører med nasjonal distribusjon, men jeg er redd prisnivået ville vært helt på jordet med kun Posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Jeg er noe usikker på om denne konkurransen er bra for oss kunder - i lengden.

Hele transportsektoren sliter. Dagens lovverk går mye på den aktuelle sjafør. Når det er et firma som har sjaføren, et som eier lastebilen, et som eier tralla og et som har varene, blir det veldig komplisert. I tillegg blir det lastet om på grensa slik at de har en pall fra EU, slik at kabotasje med sjafører på luselønn kan brukes.

På ADR er det et helt annet regelverk og helt andre priser. 

Gamle dårlig lastebiler, uten kjettinger, uten kompetanse alt for å få ned prisen. Det går på arbeidernes vilkår til slutt. Utenlandske trailere på kryss og tvers når det kommer snø.

Det blir til at i de store byene, blir det penger og tjene, men leveringer til mindre steder blir lidende. Dobbelkjøring er ikke spesielt bra for miljøet heller. 

Så det jeg kan gjøre som privatperson er og ikke velge slike firma som transport. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne være interessant å se fordelingen tilfreds/utilfreds med postnord fordelt på by/tett sted og bygda.

Her leverer Postnord en gang i veken - på tirsdager - ifølge dem selv. I realiteten venter man gjerne 1-3 veker hvis pakken kommer, det sker også at pakken blir borte for altid. Underleverandøren kommer den dag i uken det passer dem, og har ikke fået en leveringsdag av postnord, men har en avtale om å levere til laveste kostnad innen x antall dager... (forklart av underleverandøren selv)

 For et halvt år siden brukte jeg 2 arbeidsdager hjemme for å vente på samme sending (som ikke kom nogen av dagene) postnord kunne ikke se noget problem i det. Leverandøren jeg bestilte fra kompenserte meg dog med 1500,-.

Blir pakken sendt til et udleveringssted i nermeste tettsted går det relativt hurtig og er relativt pålidelig. Men da har jeg over en time i transport for at hente pakken.

Posten levere på døren i løpet av 2-4 dager.

Endret av RAS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lite dårlige erfaringer med Post Nord de siste par årene, men det er nok mest fordi jeg ytterst sjelden bruker dem. Kun hvis jeg absolutt må, det måtte jeg nå nylig - og da gikk det faktisk bra. Samtidig som Posten klarte å vente en uke før de sendte meg melding om at pakken lå her på postkontoret. (Og det skulle liksom være andre gang, som om den første noen gang ble levert.) Så det er nok litt varierende her, begge gjør feil og idiotiske ting. Tror vel de er sånn høvelig like, nå som posten har en uke som standard på levering. De var kjappere her før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt det at man selv kan velge utleveringssted uansett hvor man handler når det sendes med postnord (ut fra min erfaring i alle fall), slik at man kan plukke opp pakker rett ved jobb f. eks. Noen butikker som benytter posten tilbyr også dette, men det er få (igjen, ut fra min erfaring). Har for øvrig bare hatt bra erfaringer med begge to de siste årene. Foretrekker å hente ut pakker som er sendt med postnord, da man rett og slett bare stiller seg i kassekøen og får hjelp av den som sitter i kassen. Med posten er det vanligvis en egen disk, og man må ofte vente på at butikkens kunder får hjelp før de har tid til å hjelpe deg. Ikke noe problem i de fleste tilfeller, men har flere ganger opplevd å stå ganske lenge før jeg har fått hjelp. Andre ganger kommer det derimot noen veldig fort, og man får da hjelp raskere enn om man hadde måtte stilt seg i kassekøen 🙂 

Et lite tillegg til diskusjonen om hvorvidt det er plass til to aktører: Leste for et år eller to tilbake en avisartikkel (løst fra hukommelsen) hvor noen fra Posten fortalte at de gjorde det dårlig økonomisk på grunn av at det er så mange pakker som sendes. En utrolig stor del av disse pakkene er varer bestilt fra Asia, og som Posten ikke får betalt for, i og med at de sendes med gratis frakt fra Asia (som norske myndigheter sikkert ikke våger prøve å gjøre noe med, siden det virker som de har gitt opp fortolling/mva av det meste derfra). Det er jo Posten som må ta det tapet som følge av at vi nordmenn bestiller så mye med gratis frakt fra Asia, og den svekkelsen av Posten gjør jo at Postnord står sterkere enn de ellers ville gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Atlas skrev:

Foretrekker å hente ut pakker som er sendt med postnord, da man rett og slett bare stiller seg i kassekøen og får hjelp av den som sitter i kassen. Med posten er det vanligvis en egen disk, og man må ofte vente på at butikkens kunder får hjelp før de har tid til å hjelpe deg. 

Tydeligvis forskjellig rundt om. Jeg hater Post Nord, fordi jeg da må stille meg i vanlig kassekø og vente på folk som har handlet alt mulig. (Virker som alle har handlet hele butikken hver gang jeg må hente en pakke der.) Posten har egen kasse, så der må jeg kun vente på folk som har samme ærend, det er dessuten kølappsystem så jeg kan få gjort andre ting når jeg venter om køen er lang. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kan konkludere med at både Posten og PostNord har store forbedringspotensial 😝 

Jeg har ofte hentet ut varene selv i butikk etter å ha handlet de på nett først. Men det forutsetter at butikk/lager er i nærheten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miamaria skrev:

Jeg hater Post Nord, fordi jeg da må stille meg i vanlig kassekø

Det må da være utleveringsstedet som har valgt dette?
Der jeg henter mine pakker (Coop Mega), er det samme skranke for Post og Postnord.

Posten velger noen ganger et tilfeldig utleveringssted, i stedet for mitt vanlige...
Postnord har jeg opplevd som svært trege.

Generelt så foretrekker jeg Posten, da de jevnt over leverer til rett tid (og sted)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, sofasliter skrev:

Det må da være utleveringsstedet som har valgt dette?

Sikkert, men det er samme sak på de stedene jeg vet om. Så har jeg forresten heller ennå ikke tilgitt dem for å velge utleveringsstedet halvannen mil unna, når jeg bor 3 km fra et annet. Men nå har de jo mulighet til å endre på utleveringssted så det hadde vel vært mindre problematisk nå.

Men det er jo interessant å høre at det fins steder som har samme skranke, da burde jo det gå an her også. (Mange stiller seg i feil kø.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.