Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Hva har du kjøpt eller solgt brukt nå?

Anbefalte innlegg

Jeg har solgt Isbjørn sovepose, Meindl skistøvler og har en avtale om salg av kajakk. Har diverse liggende ute også, og noe som er sortert til loppis og leveres der neste uke. 2 stk Helsport Alta ble gitt bort forrige uke til noen som trengte dem langt mer enn meg. 

Og så har jeg kjøpt nye ski og støvler på Finn, ingen av delene brukt i noen grad, men det teller vel litt likevel. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har kjøpt brukt telt her på forumet. Akkurat det teltet jeg hadde sett meg ut å vente på til jeg fant det på et eller annet salg. Da (Logg inn for å se skjult innhold) dukket opp i kjøp og salg for litt siden ble jeg lett fortvilet, for nå har jeg ikke noen ekstra penger før om 1,5 måned. Jeg sendte likevel en interessert-men-har-ikke-råd-akkurat-nå-melding til selger, som likevel tilbød meg teltet mot senere betaling. For et f

Jeg tenkte det kunne være interessant å se hva og hvor mye som blir kjøpt brukt. Det er selvfølgelig stas med nytt utstyr og dette skal ikke være noe konkurrerende tråd til «hva har du kjøpt nå?». Men det kan være mange grunner til å kjøpe brukt. En av de viktigste i mine øye er gjenbruk, altså miljøgevinsten. Del gjerne hva du har skaffet deg på Finn, Fjellforum osv. og hvorfor. Det er jo også noe man kan skryte av. I det siste fikk jeg tak i en god del fiskeutstyr på Finn som var lite bru

Vært litt på utkikk etter ett sterkt selvstående som skal overta mitt tidligere solo telt, Nordmarka 2. Svært fornøyd med dette også men lysten for å teste noe nytt samt fordelene med selvstående har vært fristende lenge. Valget falt på Hilleberg soulo🙂 vekten ser jeg havner på det samme som Nordmarka teltet, men i gjengjeld har jeg ett telt som er klart for det meste. Mister litt bredde i innerteltet men det gjør ingenting da den ekstra høyden teller mye mer. Ofte ett pes å må gjøre alt li

Posted Images

• 1 month later...

...og nå også en Fjällräven Nordic Heater lue, også til en hyggelig pris. Så lovende ut for en frysepinn. 

Men nå må jeg slutte å surfe på finn, tror jeg. Men skal snart legge ut Arcteryx Bora 80 for salg. 

Endret av varmtvann
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Da har Kvitebjørn flytta ut. Det gikk kjapt, annonsen lå bare et par timer på finn.no.

Da er blir spørsmålet hva den evt. skal erstattes med. Tanken er en litt mindre kajakk som jeg evt kan "leke" litt mer med og jr. kan vokse inn i.

Kvitebjørn i forgrunnen, Blåhvalen (i midten) beholdes som turkajakk.

image.png.cd71bb00bdf9b202759bf062749e00c6.png

Endret av Terka
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Solgt mitt helsport Nordmarka 2  Og Svalbard 3 extreme. Erstattet disse med ett brukt 2017 reinsfjell 2 pro. Prøveoppsatt i stuen og ser veldig bra ut. Spent på liggelengde med soveposen på, kan bli sånn akkurat. Vekten er på 3,4kg inkl alt, langt over oppgitt vekt på nett(2,95). Litt skuffende men det er fortsatt mye lettere enn mitt Svalbard og det er dette behovet det skal dekke. Turer med jentungen, komfortturer og rolige vinterturet. Planen var ett nytt tunelltelt Mtp fortelt og pulk men kuppel har Sine fordeler ellers. 

B9A77D3B-45CE-4F01-807B-4FC64A53E2BC.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johanks skrev (12 timer siden):

Solgt mitt helsport Nordmarka 2  Og Svalbard 3 extreme. Erstattet disse med ett brukt 2017 reinsfjell 2 pro. Prøveoppsatt i stuen og ser veldig bra ut. Spent på liggelengde med soveposen på, kan bli sånn akkurat. Vekten er på 3,4kg inkl alt, langt over oppgitt vekt på nett(2,95). Litt skuffende men det er fortsatt mye lettere enn mitt Svalbard og det er dette behovet det skal dekke. Turer med jentungen, komfortturer og rolige vinterturet. Planen var ett nytt tunelltelt Mtp fortelt og pulk men kuppel har Sine fordeler ellers. 

B9A77D3B-45CE-4F01-807B-4FC64A53E2BC.jpeg

Dette teltet står oppgitt med en vekt på 3.44kg hos Helsport.no, så vekten er innenfor. Noen nettbutikker oppgir andre tall enn produsentene, derfor lønner det seg å besøke produsentens nettsider for å lese deres detaljer om det aktuelle produktet. Dessverre, så kan mål og vekt være noe annet enn produsentenes oppgitte detaljer også.  

Jeg har et Reinsfjell Pro 3, 2017-modell, og det veier 100g mindre enn oppgitt vekt hos produsenten. (Oppgitt vekt var den samme i 2017 som nå)

Mitt Ringstind Pro 2, 2017-modell, veiet mer enn oppgitt vekt hos produsenten. 

Målene på mitt Hilleberg Soulo virker å være mindre enn skissene tilsier. Det er forvirrende at man ikke kan stole på produsentene og nettbutikkenes spesifikke detaljer. 

Uansett, du har fått deg et solid og flott telt. Du kan snu din skuffelse til lettelse når det gjelder vekt. 

Endret av Gjest
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Bjørnar Mo skrev (11 timer siden):

(Logg inn for å se skjult innhold)

(Logg inn for å se skjult innhold)

Kjekt å ha men tror jeg står over 🙄

Skulle gjerne handlet de 105 nye settene. billig pr stk hvis man regner ut fra 15k, så blir det 143,- stk. Nypris ligger på alt fra 700-1000,-

Kunne fint donert en del av de til slike gratis utlånssteder(Frivilligsentralen o.lign), og solgt noen billig på Finn.no uten å tape penger :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.