Gå til innhold
  • Bli medlem

utvidere/forlengere eller hva nå det heter, til sovepose


Anbefalte innlegg

Annonse
Gemajohn skrev (42 minutter siden):

Det var en slik jeg skulle hatt ja. Hvordan i alle dager skal jeg få sjekka om dette passer mon tro. Er en Mammut Kompakt Down (3 season) pose jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diger Jotne skrev (26 minutter siden):

Det var en slik jeg skulle hatt ja. Hvordan i alle dager skal jeg få sjekka om dette passer mon tro. Er en Mammut Kompakt Down (3 season) pose jeg har. 

Bergans oppgir:

Glidelås:Left / Right YKK no. 5

Lengde 175 cm

Jeg finner ikke spesifikasjon på glidelåsen til Mammuten i et raskt nettsøk, men det er ikke usannsynlig at det er YKK i alle fall. Dersom 175 cm lengde er i nærheten er det kanskje verdt et forsøk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajungilak hadde for flere år siden "extender"  i både sommer og vinterutgave, men de er forlengst ute av salg.

Helsport hadde inntil nylig ( i fjor?) både en Expand Summer og Expand Winter.
Se www.fjellforum.no/topic/35469-alternativ-til-sovepose/?do=findComment&comment=323010
Disse passet til mine Ajungilak/Mammut poser (Kompakt summer, Kompakt 3-season og Tyin Winter). Mulig noen butikker fortsatt har de?

Har en Expander fra Bergans, www.bergans.com/no/turutstyr/soveposer-og-liggeunderlag/tilbehor/expander-dark-grey
Men denne passer kun til min Bergans pose, ikke til Ajungilak/Mammut og ikke til Moutain Hardwear posene mine.

Warmpeace har en til sine poser. Mener å huske at noen sa at denne også matcher Ajungilak/Mammut poser/glidelåsen. Ikke prøvd denne selv! Kommer i to lengder.
www.hektapatur.no/vare-merker/warmpeace/warmpeace-extender-til-sovepose

Mountain Equpment har også en. Ikke prøvd selv. 
https://www.mountain-equipment.co.uk/collections/helium-sleeping-bags/products/helium-expansion-baffle

Western Mountaineering har en 3-sesongs- og sommerutgave. Ikke prøvd denne heller
www.ultralightoutdoorgear.co.uk/equipment-c3/sleeping-bags-c21/accessories-c121/western-mountaineering-sleeping-bag-expander-p928

Endret av zimwalker
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diger Jotne skrev (1 time siden):

I følge Warmpeace sin hjemmeside så skal deres extender fungere til alle soveposer med ykk glidlås. Blir kanskje til å prøve en slik en.

Takk for hjelp alle sammen.

Del erfaringen dersom du prøver Warmpace sin med dine Ajungilak poser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
zimwalker skrev (På 22.4.2020 den 16.52):

Ajungilak hadde for flere år siden "extender"  i både sommer og vinterutgave, men de er forlengst ute av salg.

Helsport hadde inntil nylig ( i fjor?) både en Expand Summer og Expand Winter.
Se www.fjellforum.no/topic/35469-alternativ-til-sovepose/?do=findComment&comment=323010
Disse passet til mine Ajungilak/Mammut poser (Kompakt summer, Kompakt 3-season og Tyin Winter). Mulig noen butikker fortsatt har de?

Har en Expander fra Bergans, www.bergans.com/no/turutstyr/soveposer-og-liggeunderlag/tilbehor/expander-dark-grey
Men denne passer kun til min Bergans pose, ikke til Ajungilak/Mammut og ikke til Moutain Hardwear posene mine.

Warmpeace har en til sine poser. Mener å huske at noen sa at denne også matcher Ajungilak/Mammut poser/glidelåsen. Ikke prøvd denne selv! Kommer i to lengder.
www.hektapatur.no/vare-merker/warmpeace/warmpeace-extender-til-sovepose

Mountain Equpment har også en. Ikke prøvd selv. 
https://www.mountain-equipment.co.uk/collections/helium-sleeping-bags/products/helium-expansion-baffle

Western Mountaineering har en 3-sesongs- og sommerutgave. Ikke prøvd denne heller
www.ultralightoutdoorgear.co.uk/equipment-c3/sleeping-bags-c21/accessories-c121/western-mountaineering-sleeping-bag-expander-p928

Kan informere om at ett eksemplar av "hva de nå heter" :

Western Mountaineering Bag Expander Three Season
fjellogfriluft.no/produkt/friluftsliv/western-mountaineering-bag-expander-three-season/

Passer til mine Mountain Hardwear poser (Ratio 15 Azul Regular og Ratio 32 Sherwood Regular).
Så da utsetter jeg foreløpig kjøp av WamPeace Viking 600 (90cm bredde) som jeg hadde tenkt på nå.

PS: Har hørt noe rykter som at sovposer fort kan bli litt trang dersom man har hjemmekontoret for nær kjøleskapet, men det velger jeg å tro er bare tull.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (1 time siden):

Kan informere om at ett eksemplar av "hva de nå heter" :

Western Mountaineering Bag Expander Three Season
fjellogfriluft.no/produkt/friluftsliv/western-mountaineering-bag-expander-three-season/

Passer til mine Mountain Hardwear poser (Ratio 15 Azul Regular og Ratio 32 Sherwood Regular).
Så da utsetter jeg foreløpig kjøp av WamPeace Viking 600 (90cm bredde) som jeg hadde tenkt på nå.

PS: Har hørt noe rykter som at sovposer fort kan bli litt trang dersom man har hjemmekontoret for nær kjøleskapet, men det velger jeg å tro er bare tull.

Feil 404 siden/produktet finnes ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindgjenger skrev (3 timer siden):

Mulig de er utsolgt eller noe? Finner fortsatt sommerutgaven:

https://fjellogfriluft.no/produkt/friluftsliv/western-mountaineering-bag-expander-summer/


Ja da er de nok utsolgt. Sjekket ikke linken fjør jeg postet. Fant ikke denne i Norge da jeg søkte norske butikker i fjor. Kan nok lønne seg å sende en mail om dere er interessert, for man vet jo aldri, de kan jo hatt denne på lager noen måneder uten noen etterspørsel, og mulig da at de (Fjellogfriluft, egentlig Klatresiden) ikke automatisk tar den inn igjen.

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.