Gå til innhold
  • Bli medlem

Det burde være forbudt!


REs

Anbefalte innlegg

Annonse

Det burde vært forbudt å ikke ha minst tre par ski stående klar til snøen kommer....

Om ikke du hadde en kommentar om"lakkskosesongen" en gang i tiden?

Jeg foretrekker spaserturer.

Det burde være forbudt med snø.

(PS. Jeg har faktisk tre par ski....hvordan i svarte har jeg klart det.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjarne Heyerdahl Sætrang har opplyst oss om at kanosesongen hans er slutt samtidig som han legger ut linker til sin turblogg.

http://www.fjellforum.no/topic/34062-kanosesongen-er-over/#entry310045

Dette burde være forbudt her på forumet.

Intetanende medlemmer av forumet kan da, i likhet med meg, ende opp med å lese turbloggene hans.

Det har jeg gjort og nå får jeg helt sikkert ikke sove på lang tid. Det er en traumatisk opplevelse å sitte og lese om disse turene for så å titte ut av vinduet bare for å konstatere at det er høst og jeg er henvist til å tilbringe en hel vinter før jeg kan tenke på å få muligheter til å oppleve noe lignende.

Under et legebesøk for en tid siden sa jeg til fastlegen min at det er mye god valium i en fiskestang og et par fjellstøvler. Det eneste negative er at det nok kan være sterkt vanedannende.

Disse turbloggene til Bjarne kan muligens gi sterkere abstinenser enn det som er bra for en stakkars mann.

 

Så da sier jeg bare: 

Gi meg mer ellers holder jeg ikke ut til våren.  :hyper:

Hehe, tenkte noe av det samme da jeg klikket meg inn på bloggen tidligere i dag! Og ikke bare det!!!

Når en først kommer inn på herligheten med supre skildringer, og nydelige bilder blir en jo sittende resten av dagen!

Her måtte unger og kone klare seg selv i nesten 2 timer mens jeg forsvant inn i Bjarnes villmark:)

Så hyggelig at jeg kan bidra med traumatiske opplevelser via FF :D :D

super blogg, med suvverene bilder Bjarne, her har du nok fått en fast leser:)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært forbudt å ikke ha minst tre par ski stående klar til snøen kommer....

 

Skia mine har stått klare ute i hele sommer. Nå regner jeg med at jeg snart får bruk for dem igjen så da gidder jeg ikke rydde de bort ;)

 

Stor hund og truger hørtes jo interessant ut. Syns det kan være spennende nok med en mellomstor hund som stadig tråkker på skia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke for sent med kanoliv her på vestlandet, selv om det er november. Lurer litt på en tur om to uker. Problemet er mest at det blir så tidlig mørkt. Det blir så mange timer rundt bålet, før det er leggetid. Ca fra kl.1700 til 2200. Men ellers ser jeg ingen hindringer hvis ikke frosten kommer da og legger is på vannene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten fortelle at jeg i min ungdom var meget sulten på friluftslivets gleder. Overnattet første gang alene i telt under en høststorm da jeg var 11-12 år gammel. Natt nr 2 fikk jeg selskap av to klassekamerater som fikk dårlig samvittighet for at de trakk seg i siste liten. Den natta blåste det så kraftig at kuppelteltet vårt havarerte og teltstengene knakk. Det bare tente gløden enda mer i tiden fremover. Da jeg var 16 gikk jeg med en kamerat og vandret i Børgefjell nasjonalpark for første gang. Jeg bodde i telt, presenninger, huler i fjellet og under alskens improviserte nødly nesten hver helg året igjennom det meste av ungdomskolen. Ofte sammen med to kamerater som delvis byttet på å være med som selskap.
I "voksen" alder begynte staten v/forsvaret å betale meg for å være ute. Det var fortsatt kos på sine måter men hobbyen endte opp med å bli jobb og ikke noe jeg ville bruke fritida mi på. En del år etter at mitt bidrag til forsvaret begrenset seg til obligatorisk HV-rep hvert 1-4 år begynte jeg så¨smått å føle for å rusle noen turer med hagla på høsten.

Det var under leting på nett i fjor høst etter interessante jaktområder jeg tilfeldig snublet over denne bloggen. Mang en sen kveld og natt ble brukt til å pløye gjennom turrapport etter turrapport mens gløden våknet igjen og etterhvert som lesinga ble mer og mer tvangspreget ble gløden til fyr & flamme. Her var det var bare å begynne å fylle opp utstyrsboden igjen!

Siden har det blitt tur til Femundsmarka (med fiskestang og telt) og Rondane (med hagle og telt) samt flere helgeturer og dagsturer i mer nærliggende områder. Gleder meg alt som en unge til neste sommer da det planlegges en tur nordover for vandring på Saltfjellet i ferien pluss et gjensyn med Femundsmarka om vær og sånt klaffer med ei turnusuke jeg har fri utenom selve ferieukene. :)

Kort sagt en meget inspirerende blogg jeg støtter fullt ut at skamroses på forumet! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen masse skryt jo! Hjertelig takk! Tydelig at bloggen min leverer både informasjon og inspirasjon. Det er moro å få bekreftet og det var jo også tanken da jeg begynte å blogge om turlivet mitt o.a.

 

Stay tuned! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Litt OT, men jeg har altså i går og i dag vært på årets første skiturer. Ikke spesielt langt, men dette år med 2 husky foran. Rimelig dramatisk for det gir betydelig mer power enn 2 x 1 husky. De girer hverandre opp og langsom-giret er nesten fraværende i utfor bakke med lite snø.

 

Hilsen Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei REJOHN!

 

Når "Norge ut av Golfstrømmen" kommer til makten blir det det mer snø, selv på dine trakter!

 

God vinter.

EirikW

"For global oppvarming"

 

Til de som mener Co2 er en stor trussel - pust bare inn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"For global oppvarming"

 

Til de som mener Co2 er en stor trussel - pust bare inn....

Eller slutt å kjøpe Coca Cola. Utrolige mengder Co2 som slippes ut hver gang det åpnes en Cola og det gjør det stadig vekk et eller annet sted i verden. :ermm:

 

Men hva med øl da?

Øl gjelder ikke, for når du drikker øl så er det bare å la være å rape.  :sick:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.