Gå til innhold
  • Bli medlem

Diskusjon ang. røverkjøp og gode tilbud


zimwalker

Anbefalte innlegg

Kjell Iver skrev (På 19.8.2023 den 14.54):

  

Jeg bestilte en del varer her og glemte å betale med DnB-kortet - og rabattkoden fungerte selv om jeg betalte med Vipps. dnbsuper87 - er kun i dag dette gjelder.. Helt uten ansvar - spent på om jeg får spørsmål på dette...

Mitt inntrykk av fjellsport er at "ordren fanger". Flere ganger har jeg jo opplevd at for eksempel fjellforumrabatten har fungert på allerede nedsatte varer. Alltid fått varen til prisen jeg har bestilt for, men har lagt merke til at de i ettertid går inn å fjerner muligheten for dobbelrabatt på produktet jeg bestilte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
djing0 skrev (1 time siden):

Mitt inntrykk av fjellsport er at "ordren fanger". Flere ganger har jeg jo opplevd at for eksempel fjellforumrabatten har fungert på allerede nedsatte varer. Alltid fått varen til prisen jeg har bestilt for, men har lagt merke til at de i ettertid går inn å fjerner muligheten for dobbelrabatt på produktet jeg bestilte. 

Eneste gangen jeg har hørt at Fjellsport har kansellert (deler av) ordre har vært ved feilprisede varer. Var vel for eksempel en stund at de solgte telt av typen Helsport Lofoten Pro til ca. 700 kr eller deromkring (muligens enda lavere?), og da ble disse varene fjernet fra alle ordre. Forståelig nok, i grunn. Ellers virker de å være mer kundevennlige enn sine konkurrenter på det området ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

djing0 skrev (18 minutter siden):

Kjøpte et Exped Orion UL III på kampanje på helsport til 5900kr (når det var DnB-rabatt) etter mye research. Hadde lyst på Hilleberg Allak eller Fjellreven Abisko Dome, men de ble for dyr. Hentet på posten i går.

I dag dukket det opp et flunkende nytt Dome 3 på en lokal facebookside for kjøp og salg til 5000kr, så nå sitter jeg her med to telt og sliter med å bestemme meg 🙃

Hehe.

Jeg har Fjellreven Abisko Endurance og Exped Orion Extreme 3, men ikke Abisko Dome.

Jeg vil påstå at byggekvaliteten er lik, den er altså helt prima på begge. Men Exped bruker en del smarte løsningen som man egentlig ønsker at andre produsenter skulle tatt i bruk. Stangposen, høyden på teltet, plassering av døråpninger i forhold til lufting og lè, bardunsamlere etc. Så jeg ville prøveoppsatt begge forsiktig i stuen, og så valgt exped teltet ;) 

 

989D2DFA-9164-4262-86A0-7BE0D51B0851.jpeg

IMG_2183.jpeg

IMG_4660.jpeg

IMG_3433.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Henri.L skrev (1 time siden):

Magasinet har tilbud på Crispi Valdres GTX turstøvel.

Før pris : 3799,-

Nå er de : 2795, - 

https://www.magasinet.no/crispi-valdres-gtx-turstovel-til-herre-orange

"Før pris" er mindre relevant når samme produkt selges til samme pris hos flere, eller som her når utsalgs prisen dertil har ligget på samme nivå et par år og den oppgitte førprisen derfor nok må anses som fiktiv (sammenblanding med "veil pris" vil jeg tro)! (se prishistorikken)"
https://www.prisjakt.no/product.php?p=3168540

https://www.prisjakt.no/search?search=Crispi Valdres GTX

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias S skrev (11 timer siden):

Slo selv til på ett «tilbud» på denne posen for en stund siden, men den gikk i retur!

Den er akkurat like dårlig fyllt med dun som Thermarest sin Corus Quilt. MASSE tomme flekker med dun som lager coldspots, uansett hvor bra man fordeler dunet. Det er ikke bare litt, men det «mangler» voldsomt mye dun. Det er sånn at jeg aldri ville trodd det om jeg ikke hadde sett det selv.

Min mye billigere warmpeace viking 600 var mye bedre fyllt med dun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (1 time siden):

  

"Før pris" er mindre relevant når samme produkt selges til samme pris hos flere, eller som her når utsalgs prisen dertil har ligget på samme nivå et par år og den oppgitte førprisen derfor nok må anses som fiktiv (sammenblanding med "veil pris" vil jeg tro)! (se prishistorikken)"
https://www.prisjakt.no/product.php?p=3168540

https://www.prisjakt.no/search?search=Crispi Valdres GTX

Enig.

Dessverre tror jeg det er få som leser første post i røverkjøpstråden, kanskje særlig siste punkt:

ehegnar skrev (På 30.1.2009 den 20.58):

Posten skal inneholde:
- Navn på varen og pris (og originalpris)
- Link til varen eller sted og navn på butikk
- Grunnen til at det er et godt kjøp

Det er bra at folk vil tipse om gode kjøp, men jeg har også merket meg at en del av det som postes er egentlig "normalpris" i markedet, bare nedsatt hos en butikk som vanligvis selger varen dyrere. Eller "tilbud" som kun baserer seg på at en butikk annonserer med "(opptil) X % rabatt" mot veiledende/villedende pris på en vare, som ikke alltid er lavere enn det jeg vil kalle markedspris på varen. At den vare er oppgitt med "-30 %" hos en butikk betyr ikke nødvendigvis at det er et bra kjøp, da det avhenger helt av før-prisen hos den aktuelle butikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (21 minutter siden):

Slo selv til på ett «tilbud» på denne posen for en stund siden, men den gikk i retur!

Den er akkurat like dårlig fyllt med dun som Thermarest sin Corus Quilt. MASSE tomme flekker med dun som lager coldspots, uansett hvor bra man fordeler dunet. Det er ikke bare litt, men det «mangler» voldsomt mye dun. Det er sånn at jeg aldri ville trodd det om jeg ikke hadde sett det selv.

Min mye billigere warmpeace viking 600 var mye bedre fyllt med dun.

Enig, returnerte Corus quilt selv, helt tragisk så sparsommelige de hadde vært med dunen.

 

IMG_2186.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos diskusjonen rundt Crispi Valdres og Magasinet.no.. Dette minner meg om den gang jeg kjørte ens ærend til Mo i Rana, for å kjøpe Alfa Bever på opphørssalget til Rana jakt og villmark. I annonseringa av opphørssalget sto det at det var minimum 30 % rabatt på alle varer utenom våpen. Da jeg kom dit var Alfa Bever høyere priset enn veilpris, og det var et dårligere kjøp enn mange andre butikker i området. 

Jeg var ikke spesielt blid på tur hjem til Mosjøen etter denne bomturen! Ikke bare var fjellskoene jeg skulle sikre meg på tilbud, dyrere enn mange andre butikker, men de hadde solgt rifla som jeg hadde holdt av i påvente av våpensøknad (Browning X-bolt)! 😂

Endret av ingen87
  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, aico said:

Ai, dette innlegget kostet meg dyrt. Takker så meget 😕

Ha ha, skjønner deg godt. og beklager bare litt :) 
Jeg endte selv opp med å kjøpe to telt i tillegg til Helleren Extreme Tarp. Tanken på et 3x4m tarp på under 300 gram var for fristende til å la være.
Det har vært en kostbar uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringperm skrev (Akkurat nå):

Ha ha, skjønner deg godt. og beklager bare litt :) 
Jeg endte selv opp med å kjøpe to telt i tillegg til Helleren Extreme Tarp. Tanken på et 3x4m tarp på under 300 gram var for fristende til å la være.
Det har vært en kostbar uke :)

Har en Lavvo 6 som jeg har hatt bare ett års tid, men uten at det har vært med på så alt for mange turer hittil, så gikk det ikke lang tid før jag angret på valget av lavvo over kuppeltelt.

Så meg litt blind på vekt i første runde, men ser jo at på de turene det er aktuelt med såpass stort telt, så trur jeg ikke den ekstra vekten vil plage meg på langt nær så mye som oppsettingsritualet for lavvo og den dårlige plassutnyttelsen ute i sidene.

Håper det blir suksess denne gangen, og at jeg kanskje får solgt ett av de for en aldri så liten neve dollar 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

  

TheSleepwalker skrev (1 time siden):

Firemaple FMS-300T til 199,-  hos XXL er vel en veldig god pris. Er vel den nest letteste gassbrennern som er å få tak i. Kjekk for de som bare skal koke et par desiliter vann og kan skjerme brennern mot vind. Stått i mot fristelsen foreløpig 😎

Ser nå at du skriver "nest letteste", og det var jo bra, for noen av oss (du også?) har jo BRS-300T  som veier 25g, så det er vel den letteste da tenker jeg. De ekstra grammene spart med denne koster deg 100 lappen mer enn FMS-300T hos XXL nå, her til kr 289,-:  ultralight.no/utstyr/brennere-kjeler/brs-3000t/
Mulig man finner den enda billigere på Aliexpress og tilsvarende sider.  Jeg betalte 189 i fjor. Perfekt liten backup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, zimwalker said:

  

Ser nå at du skriver "nest letteste", og det var jo bra, for noen av oss (du også?) har jo BRS-300T  som veier 25g, så det er vel den letteste da tenker jeg. De ekstra grammene spart med denne koster deg 100 lappen mer enn FMS-300T hos XXL nå, her til kr 289,-:  ultralight.no/utstyr/brennere-kjeler/brs-3000t/
Mulig man finner den enda billigere på Aliexpress og tilsvarende sider.  Jeg betalte 189 i fjor. Perfekt liten backup.

Lettpakkingen min har tradisjonelt vært å bruke torogryter fremfor ferske råvarer i Trangia 25 på gass 😂 Har dog både triangel, slangebrenner (Moonwalker) og toppbrenner (Amicus) i hus nå. De to sistnevnte har dog bare kokt nudler og lignende foreløpig. Inntrykket mitt fra O store internett er at FMSen er langt bedre enn BRSen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (25 minutter siden):

Inntrykket mitt fra O store internett er at FMSen er langt bedre enn BRSen. 

Betviles ikke. BRS er for meg bare backup for "å varme litt vann" om primærbrenneren feiler når det er gass det går i. Trangia 27 er førstevalget her for gass om jeg skal noe mer enn å koke kaffevann. Men har mye annet å velge i - for alle typer drivstoff til turbruk :-)

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

On 9/18/2023 at 7:45 PM, TheSleepwalker said:

Firemaple FMS-300T til 199,-  hos XXL er vel en veldig god pris. Er vel den nest letteste gassbrennern som er å få tak i. Kjekk for de som bare skal koke et par desiliter vann og kan skjerme brennern mot vind. Stått i mot fristelsen foreløpig 😎

 

Rettelse: Har sneket seg et eksemplar inn i boden 😅

  • Liker 2
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
1 hour ago, jaknudsen said:

Jeg hadde ikke så store problemer med å finne frem hit 😊 https://www.kuzmin.se/prshop/en/5-xc-

Tror jeg hadde holdt meg unna den butikken. Adressen de oppgir på hjemmesiden sin går til et privathus i et boligfelt, for mye russisk på siden og tekst som ser veldig uproff ut. Setter en femmer på at du aldri får varene derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TorbjørnJ skrev (På 11.11.2023 den 23.45):

Tror jeg hadde holdt meg unna den butikken. Adressen de oppgir på hjemmesiden sin går til et privathus i et boligfelt, for mye russisk på siden og tekst som ser veldig uproff ut. Setter en femmer på at du aldri får varene derfra.

Kuzmin sendte ut varer for en 10-13 år siden i hvert fall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som fikk 25% rabattkupong fra xxl? Jeg fikk 25% på valgfrie jaktstøvler men når jeg legger inn kupongen mangler det 200 for å få totalt 950kr rabatt. Ikke det at det er så mye penger men det er litt dårlig markedsføring. Det er nærmere ca 19-20% rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellræv skrev (46 minutter siden):

Flere enn meg som fikk 25% rabattkupong fra xxl? Jeg fikk 25% på valgfrie jaktstøvler men når jeg legger inn kupongen mangler det 200 for å få totalt 950kr rabatt. Ikke det at det er så mye penger men det er litt dårlig markedsføring. Det er nærmere ca 19-20% rabatt.

Kunne vært fint å hatt teksten på rabattkupongen og det nøyaktige tilbudet/kjøpet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, fjellræv said:

Flere enn meg som fikk 25% rabattkupong fra xxl? Jeg fikk 25% på valgfrie jaktstøvler men når jeg legger inn kupongen mangler det 200 for å få totalt 950kr rabatt. Ikke det at det er så mye penger men det er litt dårlig markedsføring. Det er nærmere ca 19-20% rabatt.

Tipper alle spam-liste-kundeklubb-medlemmer fikk det samme UNIKE tilbudet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.