Gå til innhold
  • Bli medlem

Dynafit Seven Summits pakke - Røverkjøp eller bomkjøp?


Eksilbergenseren

Anbefalte innlegg

En intersportbutikk nær meg har tilbud på denne skipakken med ski, feller og binding. På nett koster 13099 kroner, mens butikken skal ha 5699 kroner.

https://www.intersport.no/dynafit-seven-summits-ski-set-toppturpakke-vintersport-bla/ino.dynafit.321500.001.html

Prisen framstår som merkelig lav, men er det en catch her noe sted? 

Jeg tenker dette kan være en OK inngangsbillett til rando sammen med f.eks et par Dynafit-støvler. 

Er det noen som kjenner denne skien, som kan si noe om dette er et godt tilbud for meg? Er jeg for tung for denne skien? Jeg er 180 cm og 93 kg, så jeg må kanskje opp på 182 lengde? Jeg anser meg selv som relativt habil på ski, men jeg nok litt over toppen, og tenker at komfort er like viktig som toppfart. Har i dag noen hauggamle Dynastar Legend Mythic som er tunge og stive så jeg vil jo tro dette blir noe helt annet (både på godt og vondt).

IMG_3495(1).JPEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eksilbergenseren skrev (2 timer siden):

En intersportbutikk nær meg har tilbud på denne skipakken med ski, feller og binding. På nett koster 13099 kroner, mens butikken skal ha 5699 kroner.

https://www.intersport.no/dynafit-seven-summits-ski-set-toppturpakke-vintersport-bla/ino.dynafit.321500.001.html

Prisen framstår som merkelig lav, men er det en catch her noe sted? 

Jeg tenker dette kan være en OK inngangsbillett til rando sammen med f.eks et par Dynafit-støvler. 

Er det noen som kjenner denne skien, som kan si noe om dette er et godt tilbud for meg? Er jeg for tung for denne skien? Jeg er 180 cm og 93 kg, så jeg må kanskje opp på 182 lengde? Jeg anser meg selv som relativt habil på ski, men jeg nok litt over toppen, og tenker at komfort er like viktig som toppfart. Har i dag noen hauggamle Dynastar Legend Mythic som er tunge og stive så jeg vil jo tro dette blir noe helt annet (både på godt og vondt).

IMG_3495(1).JPEG

Tror ikkje det er noe catch her. Sannsynlegvis fjorårsmodell eller eldre og hvor intersport sitter mye på lager og som de ønsker å kvitte seg med. Var lite info om hvilke støvel og binding det inkludere. Dynafit HOJI og tlt speed? Bra pakke dette, men skia er nok ikke det samme Dynastar Legend nedover :-) Lenge siden jeg hoppet av topptur hypen, så ville sjekka opp skimodellen om det er årets eller hvor mange år tilbake vi snakker. Ser ikke noe problem med å gå for en eldre modell, så lenge det ikke er de store forandringene fra årets etc.

Det store spørsmålet jeg ville stilt meg ved denne pakken er om dynafit støvlene passer dine føtter. Noen årsiden jeg prøvde Dynafit, men det passet dessverre ikke mine føtter :-( Passer støvelene som følger med pakken og skia ikke helt står til smaken, kan du eventuelt kjøpe nye ski neste sesong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dompappen skrev (3 timer siden):

Tror ikkje det er noe catch her. Sannsynlegvis fjorårsmodell eller eldre og hvor intersport sitter mye på lager og som de ønsker å kvitte seg med. Var lite info om hvilke støvel og binding det inkludere. Dynafit HOJI og tlt speed? Bra pakke dette, men skia er nok ikke det samme Dynastar Legend nedover :-) Lenge siden jeg hoppet av topptur hypen, så ville sjekka opp skimodellen om det er årets eller hvor mange år tilbake vi snakker. Ser ikke noe problem med å gå for en eldre modell, så lenge det ikke er de store forandringene fra årets etc.

Det store spørsmålet jeg ville stilt meg ved denne pakken er om dynafit støvlene passer dine føtter. Noen årsiden jeg prøvde Dynafit, men det passet dessverre ikke mine føtter :-( Passer støvelene som følger med pakken og skia ikke helt står til smaken, kan du eventuelt kjøpe nye ski neste sesong.

Det er ikke støvler i pakken. Ski, binding og feller for 5699. 
Fellene heter vist Seven Summits de også, og bindingen tror jeg heter ST Radical. 

Endret av Eksilbergenseren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksilbergenseren skrev (7 timer siden):

Det er ikke støvler i pakken. Ski, binding og feller for 5699. 
Fellene heter vist Seven Summits de også, og bindingen tror jeg heter ST Radical. 

Ok, grei binding det. Da ville jeg brukt tid å på finne en god støvel. God støvel som passer som en hånd i hanske er mye viktigere enn at skia er topp of the line, spesielt til topptur og mye oppover enn nedover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RAS skrev (1 time siden):

Hvor lange er skiene? Du bør helt sikkert har rundt 180-185cm, men t.d. 178 går jo også, servil hvis det er til vårskiløp...

De lengste er 174 og 182. Tror jeg går for 182. 
 

Prøvde litt forskjellige støvler, men ender nok opp med Dynafit Seven Summits der også (nesten pinlig at alt matcher)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Endte du opp med å kjøpe disse? Er du fornøyd? Fant lignende tilbud på tilsvarende skipakke hos Intersport nå. Jeg er 178 cm/80kg og vurderer 174 lengde.

Endret av endreale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! De hadde tilbud lørdag på Intersport Lefstad under Toilldagene i Trondheim. Kr 5200,- for ski, bindinger og feller. Endte tilslutt opp med å gå for et annet tilbud på Intersport Outlet Lade (pakkepris 9k for alle ski med valgfri binding og sko). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.