Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

  • 2 pakker med 3M Steri-Strip R1546 (6mm x 10mm, 10 enkelte strips i hver pakke)

 

Slike sterile strips benyttes for å lukke åpne sår mener jeg å ha skjønt, der man ikke har mulighet til å sy igjen et sår selv.

Tja, jeg tenker at hvis man bruker kun halve pakka, så vil jo strips'et ikke lenger være sterilt, men jeg tenker at det duger kanskje også til resten av turen hvis man er varsom med hvordan man tar vare på restene av tapen.

 

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 10x engangspinsett i plast, til sårbehandling (ikke sterile)
  • 100 små pakker med 70% isopropyl alkohol angivelig (for rengjøring av utstyr, og ikke sårbehandling)
  • 2x 30ml pet spray flaske, transparent, til å fylle opp med Pyrisept senere (Pyrisept-flaskene er for store til å ta med på tur i min mening)
  • 1 pakke med sterilt skalpellblad + håndtak i plast
  • 5 par engangshansker latex nitril
  • 2 bokser med 3.5g kjøling gele til kjøling av brannsår
  • 12 x store sikkerhetsnåler i rustfritt stål
  • 1 rull elastisk bandasje (Biltema)
Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fått varsel på prisjakt ble det for noen dager siden en Nitecore HC60

IMG_0319.thumb.JPG.ffa79da8a9e82cc7335c56eb82736772.JPG

Siden mine gamle tursykkelsko var modne for utskifting ble det fra min gode venn "Finn" et par Shimano SH-MT33L

IMG_0318.thumb.JPG.d1904ecfe0815741b1cb65fbb7512999.JPG

Og siden denne vinteren har mye mer snø enn tidligere år, ble det også disse piggdekkene

IMG_0315.thumb.JPG.ecb436d4f15db1788b355d85a2c5f0b1.JPG

Suomi 26x1,90 Mount & Ground Winther med 160 pigger bare for å komme i gang med forberedelser til årets tur.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Pakke med 10x store pappesker hos Biltema (179,-) ("Stor flyttekartong. Mål: 576 x 346 x 407 mm.")
  • Lammeskinn hos Maxbo (149,-) (Alle skinn som ikke er av typen 'hvit' skal være farget visstnok og anbefales ikke til lyse møbler.)
  • Pakke med 2 stk. minimalistisk boksåpner (Biltema) Hm, ser ut til å være noe slags lakk utenpå stålet.
  • 1L 4T alkylatbensin (til kokeapparat) Tror det skal være denne flaska som er uten olje.
  • Liten pakke med noen få chicago skruer i stål og i riktig størrelse kom i postkassa i dag (gratis test vare)

 

 

skinn2.JPGskinn1.JPG

Heh, er litt uklart for meg hvordan denne typen boksåpner fungerer, men jeg tror jeg skal få det til. :D Jeg tok og slipte noen av kantene litt skapere, uten at jeg veit om det hjelper. Det begynte å falle av noe jeg tror er rester av klarlakk fra utenpå stålet. Greit å ikke har for tynn egg, sånn atmetall ikke risikerer å kanskje bli liggende igjen i maten, slik som med knivtupper knekt av fra tynne og spisse kjøkkenkniver, eller tapetkniv. Jeg får sette på en liten bit med tau, slik at disse ikke bare forsvinner så altfor lett.

boksåpner.JPG

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/15/2018 den 9.08, Epletre skrev:

Ser i dag at denne jakka jeg kjøpte til 85 kr nå mer enn noen gang, kanskje er bare tull. :D Salgsoppføringen på eBay er fjernet med indikasjon om at noe er galt eller noe sånt, det er litt uklart. Usikkert på hva som evt. dukker opp. Forrige gang, så betalte jeg med Paypal, men denne gangen ser det ut som at jeg betalte med kredittkort, så nå er jeg usikker på om jeg evt. får penger tilbake, med tanke på hvor tungvint eller umulig eBay sine hjelpesider er. Lurer på om det er selger som har avsluttet kontoen, slik at eBay kanskje tror at varen er blitt sendt avgårde til kunde, jeg har stygg mistanke om at jeg enten ikke vil motta noen pakke, eller at det er noe annet tull jeg mottar i posten. Skal en tro på "tracking info", så er varen sendt rundt allerede. Jeg kan gå på en smell denne gangen, men mer bekymringsverdig vil være, om betaling med kredittkort i motsetning til Paypal (koster mer penger tror jeg) gjør alle kjøp på eBay til en neglbiter opplevelse.

Har selv nettopp avsluttet en sak som dette. ebay= 0 problem! Klagde til selger (som hadde blitt slettet) og fikk pengene dagen etter av ebay. Og da hadde det gått over 3 mnd. Ebay har max 90 dager, men i dette tilfellet så var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten melde at jeg har gått lei av å forsøke finne en turlivsjakke på eBay, er så mye rart og lol når lengden på en jakke i en viss størrelse er oppgitt med et solid slingrinsmonn som f.eks 65-70 cm da gir jeg opp.

Har jeg flaks de neste få dagene, så kan jeg sitte igjen med en tøff Fjällreven jakke, til bruktpris vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk og denne i posten i dag. Brenselfalske for rødsprit til min caldera cone. Har alltid brukt ei lita flaske og et målebeger. Søler ofte på fingrene slik at maten ikke smaker godt. Denne flaska vil forhåpentligvis bedre det. Håper den holder tett.

https://www.survivalresources.com/twin-neck-alcohol-fuel-bottle.html

 

flaske.jpg

Endret av cosinus
La til link
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Shun skrev:

Arc'teryx Bora Mid GTX w fjellstøvler til halv pris på outlet på fjellsport.

Greit å ha mindre-enn-normen-føtter, og feil farge er greit til halv pris. Selv om jeg synes den blå utgaven av fjellstøvlene er finere enn den lilla.

Bora-Mid-GTX-Hiking-Boot-W-Raku-Lupine.j

Ojda. Min størrelsen igjen også. Hmmm 🤔 Enig med at det er kjekt med små labber 😀 

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Gittiamo skrev:

Ojda. Min størrelsen igjen også. Hmmm 🤔 Enig med at det er kjekt med små labber 😀 

Jeg stakk innom en fysisk butikk og prøvde støvlene på først. De var så gode å ha på at jeg bestilte dem på flekken.
Likevel; intet kjøpepress herfra, assa! :-D

Endret av Shun
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shun skrev:

Arc'teryx Bora Mid GTX w fjellstøvler til halv pris på outlet på fjellsport.

Greit å ha mindre-enn-normen-føtter, og feil farge er greit til halv pris. Selv om jeg synes den blå utgaven av fjellstøvlene er finere enn den lilla.

Bora-Mid-GTX-Hiking-Boot-W-Raku-Lupine.j

Veldig gode støvler. Jeg er veldig bitter for at jeg kjøpte dem en str for liten....

  • Liker 1
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Sea To Summit "map case", liten. Skal være sånn cirka lik A4 format av hva jeg kan skjønne. Billigste jeg kunne finne etter å ha lett i over en uke nå. (£11.66 + frakt £3.99 = £15.65) Ikke så verst. Fra: 'Ultralight Outdoor Gear'. Jeg fant en til tilsvarende ca 110,- kr, men frakt kun innad i EU og ikke norge.

Edit: Æh, trodde først at denne var PVC fri, men nå er jeg usikker. Ok, 90% PVC, dæven. :( Trodde jeg så i en butikk at denne var PVC fri, men det er kanskje en nyere modell som er PVC fri. Håper denne kan rulles sammen uten at denne går i stykker etterhvert.

seato.JPG

 

 

Forresten, jeg mottok i dag en sånn billig boonie hatt i grønn fra Kina, men jeg ser nå at kvaliteten er ulik den første som angivelig skal være laget i Tyskland (den med vaskelappen laget av papir..). Stoffet på den grønne hatten er merkbar tynn på toppen og rundt på siden av hodet, i motsetning til den andre i camo som virker mer tykk og er sydd i to lag på siden. Den i camo har også en svak helning forover sett fra siden, og har en litt mindre brem, i motsetning til den grønne som er rund og regulær. Den i camo har ingen trykknapp på hver side, ulik den grønne. På vaskelappen på innsiden av den grønne, stod det nederst "Do not remove this label!" :D

 

hatter.JPG

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg i dag en 11km lang spasertur opp til Alna Senter i Oslo og tilbake. :)

  • Biltema monteringshansker str. 9 (Style 401) (kalde på toppen og mellom knokene ved -5 grader C) Sitter godt på alle fingre når man trekker til langt oppetter håndleddet.
  • Clas Ohlson Fryseposer 15 x 2L med sklilås (Eller hva man kan kalle disse mer avanserte "zip loc" posene.)
  • Clas Ohlson Fryseposer 15 x 5L med sklilås
  • Sølvrefleks teiprull, 24 mm x 10m (Biltema)
  • Grønn presenning, 1,60 x 1,85 m (Biltema) 90g/m2, det er festepunkt i hvert hjørne, samt et ekstra festepunkt mellom hvert hjørne, åtte festepunkt totalt.

Jeg vil foretrekke å bruke disse "taktiske" grønne hanskene jeg kjøpte tidligere framfor monteringshanskene (eller hva det heter). Det første paret med hansker som jeg plukket ut, viste seg å være to venstrehender, men jeg oppdaget dette heldigvis før jeg forlot Alna Senter.

Endret av Epletre
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.