Gå til innhold
  • Bli medlem

Superlett tynn vindtett jakke til tur


josteink

Anbefalte innlegg

Trengte ny jakke og har prøvd meg på en billigvariant til ca. kr. 130,-

http://www.aliexpress.com/snapshot/6072180231.html

Fikk jakken i hus i dag og den virker helt OK, bare bittelitt kort i ermene, men det kan nok fikses på symaskinen.

Hvordan er denne jakken i forhold til oppgitt str?

Ser følgende kommentar ligger på siden

"The jacket is very nice, but the size description is very much off. Purchased the XXL but not nearly large enough (I'm 192cm and 95kg). It did suit my girlfriend however, shes 162cm/60kg."

http://www.aliexpress.com/store/product/Spring-2014-Outdoor-coat-For-Mens-Waterproof-basic-jackets-Climbing-Skiing-Skin-cycling-fishing-jacket-Free/917742_1779327106.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Walle, det var jeg som la inn den kommentaren om størrelsen. At den er XXL må i tilfelle være relatert til kinesiske dimensjoner. Den var ikke stor, og armene alt for korte. Jakka var merket med XXL så antar det bare er sånn. Ellers så jakka bra ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walle, det var jeg som la inn den kommentaren om størrelsen. At den er XXL må i tilfelle være relatert til kinesiske dimensjoner. Den var ikke stor, og armene alt for korte. Jakka var merket med XXL så antar det bare er sånn. Ellers så jakka bra ut.

Takk for tilbakemeldingen.

Hmm kjører på og prøver en jakke i size XXL da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag köpte just en från dx.com. Ca 100NOK. Den har inte kommit hem ännu, men är lätt och tunn och med huva. Ingen av mina andra vindjackor (alla billiga cykeljackor) har huva. Och det kan vara bra att ha. 100 kr är ju inte hela världen om den skulle vara konstig på något sätt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helly hansen Loke er jo et alternativ, koster vel  800kr på xxl. Kan pakkes i lommen til jakka. Jeg syntes jakka -ser- fin ut. Men liker den ikke i bruk fant jeg ut etter og ha prøvd den. Skogstad carlo jakka jeg har får duge, og funker bedre. Men det er ei heeeelt anna jakke og..   :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helly hansen Loke er jo et alternativ, koster vel  800kr på xxl. Kan pakkes i lommen til jakka. Jeg syntes jakka -ser- fin ut.

 

Men da snakker vi om en jakke som nesten er 3 ganger tyngre enn de andre alternativene som er nevnt i tråden... ;)

 

 

 

Det hørtes så mye bedre ut med 3 ganger så tungt, enn  150-200 g tyngre   8) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inn en Paramo Fuera smock her i dag. Har ikke testet den ennå, men det virker som en veldig fin anorakk. Så den anbefalt i noen andre tråder her på forumet.

Vekten er 315 gram - altså lett men ikke superlett. Vindtett og vannavvisende (ikke helt vanntett). Finnes også som jakke.

http://www.castlebergoutdoors.co.uk/acatalog/Paramo_Fuera_Windproof_Smock.html#a6400_2dX

 

Med frakt, mva og tollklarering ble prisen til slutt ca kr 800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan er denne jakken i forhold til oppgitt str?

Ser følgende kommentar ligger på siden

"The jacket is very nice, but the size description is very much off. Purchased the XXL but not nearly large enough (I'm 192cm and 95kg). It did suit my girlfriend however, shes 162cm/60kg."

http://www.aliexpress.com/store/product/Spring-2014-Outdoor-coat-For-Mens-Waterproof-basic-jackets-Climbing-Skiing-Skin-cycling-fishing-jacket-Free/917742_1779327106.html

 

 

Takk for tilbakemeldingen.

Hmm kjører på og prøver en jakke i size XXL da :)

 

 

 

Da var jakken mottatt og prøvd på.

Som nevnt tidligere i tråden så er størrelsene som beskrevet på siden i linken ovenfor ganske "far off", og jeg vil si at jakken som jeg mottok i str XXL tilsvarer str M.

 

Kvalitetsmessig er førsteinntrykket veldig bra, ingen dårlige sømmer så langt jeg har sett. Og passformen er også bra, selv om armene kunne vær en liten anelse lengre. På meg er de ikke direkte korte, men det hadde vært greit å "hatt litt å gå på."

 

Blir spennede å etterhvert få prøvd denne i litt røffere vær enn hva som foreløpig henger over Oslo. Jeg er spesielt spent på hvor vannavisende den er.

 

 

Det som ikke var så positivt, er at på nettsidene så er jakkene uten noe Brand / Navnemerking, mens jakken jeg mottok har ett stort trykk på brystet der det står "Jack Wolfskin", samt at det henger både lapp og den kom i pose som sier det er ett Jack Wolfskin produkt. Det skal dog sies at på det ene bildet på nettsiden så kan man se poteavtrykket som den originale Jack Wolfskin bruker i logoen sin, men denne var ikke jeg kjent med før jeg kjøpte denne jakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helly hansen Loke er jo et alternativ, koster vel  800kr på xxl. Kan pakkes i lommen til jakka. Jeg syntes jakka -ser- fin ut. Men liker den ikke i bruk fant jeg ut etter og ha prøvd den. Skogstad carlo jakka jeg har får duge, og funker bedre. Men det er ei heeeelt anna jakke og..   :)

 

 

 

Men da snakker vi om en jakke som nesten er 3 ganger tyngre enn de andre alternativene som er nevnt i tråden... ;)

 

 

 

Det hørtes så mye bedre ut med 3 ganger så tungt, enn  150-200 g tyngre   8) 

 

 

Sto ikke at pris var et spørsmål. Dessuten så jeg bergans var nevnt :P Da tenkte jeg at ei jakke til  800kr var innafor  :D

Loke jakken koster 499,- på XXL, tror jeg skal ta en titt på den :P

 

Helly Hansen.no koster den 999,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inn en Paramo Fuera smock her i dag. Har ikke testet den ennå, men det virker som en veldig fin anorakk. Så den anbefalt i noen andre tråder her på forumet.

Vekten er 315 gram - altså lett men ikke superlett. Vindtett og vannavvisende (ikke helt vanntett). Finnes også som jakke.

http://www.castlebergoutdoors.co.uk/acatalog/Paramo_Fuera_Windproof_Smock.html#a6400_2dX

 

Med frakt, mva og tollklarering ble prisen til slutt ca kr 800.

:thumbsup: for Parámo. Jeg har en Velez Adventure Light selv som jeg virkelig liker, selv om den ikke er så lett og er en smule på den varme siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått varer til nettprisen også i butikk hos XXL, uten diskusjon eller sure miner - ulik praksis kanskje?

Jeg også. Mange ganger opplevd at de har høyere pris i butikken. Da spør jeg bare om prisen har gått opp samme dag, for jeg mente jeg sjekket på nettet at prisen var sånn og sånn. Får alltid nettprisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

I butikken tar de 799 for jakken...    Jævla lureri hele XXL....

 

Litt sent svar, men jeg vil forsvare XXL med å si at nettbutikken er en frittstående butikk, uavhengig av de fysiske butikkene, med egen logistikk og de bestemmer prisene selv. Men siden XXL har "prisløfte" vil du få varen i butikken til den prisen som er i nettbutikken. De konkurrerer med seg selv, på en måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jackan jag skrev om tidigare har nu kommit fram. God passform tack vare uppbyggnaden som är mer avancerad än jag trodde med tanke på det löjligt låga priset.

Kvaliteten är si och så; Dom har använt lite för lite trådspänning när dom sytt den, så det finns viss risk att någon söm slits med tiden. Men det är ju enkelt att sy om.

 

Mycket lätt och kompakt och kommer att komma väl till pass på vinterns toppturer.

Jag har vägt den också: 114 gram. Inte SÅ lätt, alltså, men den har reglerbar huv och drag-snodd nedtill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent svar, men jeg vil forsvare XXL med å si at nettbutikken er en frittstående butikk, uavhengig av de fysiske butikkene, med egen logistikk og de bestemmer prisene selv. Men siden XXL har "prisløfte" vil du få varen i butikken til den prisen som er i nettbutikken. De konkurrerer med seg selv, på en måte.

 

:) Jeg er vel egentlig klar over det, men ved de tilfellene jeg har opplyst om at man kan få den billigere på xxl.no, så har jeg fått beskjed om at prisløftet ikke gjaldt nettbutikker, også xxl.no - alle tilfellene har skjedd på xxl sin butikk på Alnabru i Oslo.  

 

Og siden et bilde ofte sier mere enn 1000 ord, så kan kanskje følgende bilder være med på å forklare slengkommentaren min ;)

 

Dette bildet ble tatt for noen uker siden (mangler vel kanskje ett 1 tall fremfor 999 ? - men litt morsomt endog)

XXL%2Btilbud.jpg

 

 

Disse bildene har jeg delt tidligere på forumet. Viser tilbudsprisen i første bildet og baksiden av prislappen/den ordinære prisen i andre bilde.

 

IMG_2232.jpg

 

IMG_2231.jpg

 

 

IMG_2234.jpg

 

IMG_2235.jpg

 

 

Jeg hadde tenkt å kjøpe disse jakkene til ungene siden madamen sa de var på tilbud, det ble ikke kjøp den dagen...

Mens jeg ruslet rundt i butikken observerte jeg lignede prissetting på mange flere varer.  Dette er noe som jeg ved mange tilfeller i ettertid også har observert i butikkene til xxl.  

Hva kan man si, vi forbrukere liker å bli lurt..    :D

 

 

 

Jackan jag skrev om tidigare har nu kommit fram. God passform tack vare uppbyggnaden som är mer avancerad än jag trodde med tanke på det löjligt låga priset.

Kvaliteten är si och så; Dom har använt lite för lite trådspänning när dom sytt den, så det finns viss risk att någon söm slits med tiden. Men det är ju enkelt att sy om.

 

Mycket lätt och kompakt och kommer att komma väl till pass på vinterns toppturer.

Jag har vägt den också: 114 gram. Inte SÅ lätt, alltså, men den har reglerbar huv och drag-snodd nedtill.

 

 

Har du en link til jakken du beskriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.