Gå til innhold
  • Bli medlem

Superlett brilleetui?


Flyalf

Anbefalte innlegg

Noen som har gode forslag til flasker eller annet som det kan lages etui for briller? Har ganske dyre solbriller med på turer og savner et superlett etui. De kjøp-etueiene jeg har sett eller hatt har vært ca 100gr for tunge. Takk på forhånd for gode ideer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

image.png.6bd8775f15c0539557763315cb4017bd.png

 

Jeg har noe ala dette, har aldri veid det men tviler på at det veier så mye som 100 gram..

 

image.png.449b6f14366b113a4b17bb104690d393.png

 

Eventuelt så fungerer jo slike poser veldig bra så lenge brillene ikke blir klemt av andre ting. Og hvis de ligger i en slik pose og så har en jakkelomme for seg selv så kommer du langt med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen gode forslag, men håper det kommer noen. Jeg har tidligere brukt solbriller som passer i vanlige etuier og da er det mulig å finne ganske lette etuier i plast. Nå har jeg fått Oakley og de passer overhodet ikke i "vanlige" etuier. Den medfølgende posen veier 10g men gir ingen nevneverdig beskyttelse mot trykk etc. Det harde etuiet beskytter godt, men veier 87g og er ganske omfangsrikt. Vekta er forsåvidt noe jeg kunne akseptere, men volumet på etuier til slike store krumme solbriller har jeg rett og slett ikke plass til, bortsett fra på vinterturer.

Jeg har ennå ikke vært på flerdagstur med disse brillene så foreløpig ikke funnet ut hvordan de skal oppbevares når de ikke er i bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.