Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke fjellski anbefaler dere til lengre turer?

Jeg har hatt flere pa med fischer E99 tour xtralite. Generellt har jeg vært veldig fornøyd med dem, særlig kortfelle-ordningen

I vår hadde jeg en lengre skitur med pulk og telt, der jeg i lengre perioder var 50 km fra nærmeste vei. Da er det viktig å kunne stole på skiene, som skal holde meg flytende på den tidvis råtne vårsnøen. Etter ca ei uke merket jeg at stålkantene hadde knukket flere plasser og at de begynnte å grave seg ned i snøen, 90 grader ut fra ski-sålen. Dær stålkanten var blitt borte ble treet i kjærnen av skien eksponert for snø og vann og de begynnte etter hvert å sprekke. 

Det er ikke første gang jeg har opplevd at stålkanten kenekker og flerres ut, dette paret varte mellom 3 og 5 år. Det forige paret varte ca. like lenge.

Er det flere som har samme erfaring med fjellski fra fischer? Og har dere hatt god erfering med deres kundeservice? Er det eventuelt noen som har tips til ski som er bedre egnet til langturer?

Nedenfor er bilde av stålkanten som har gravd seg ned i snøen og sprekken i treet. 

image.thumb.png.2a085d48a5792a3424995e5e09420954.png

image.thumb.png.7e400ad0fe12d7b6079e99c61ee56998.png

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.