Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er det verste dere har spist av tørket mat?


squidman

Anbefalte innlegg

Må si jeg er svært skuffet over lars monsen type frysetørret mat, bare masse krydder og frysetørket soya protein. Det var det verste. Var riktignok billig, men smakte helt pytan og mettet ikke heller. Selv om det er mange ganger dyrere, da bør man kanskje kjøpe real tur-mat. Det er ikke bra heller, men har jo forsøkt meg på forskellige! Nei her kan du komme med erfaringer av dårlig frysetørket mat, hva vi skal styre unna! Måltider, merker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Mac and Cheesen til Monsen er overraskende bra. Har til og med spist den til lunsj på hjemmekontor, og har vel en 10-12 pakker liggende

Av dårlige alternativ, så har jeg til gode å få et godt måltid ut av Mountain House. Men det er vel 15 år siden sist jeg forsøkte, og mye kan ha skjedd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig erfaring med: 

Tactical foodpack

Trek N Eat

Gilde

Monsen

Adventure food

Mountain House (har bare prøvd ett par)

 

Merker som jeg synes er ok:

REAL, synes mange er gode (men de er for dyr)

Blå Band

Summit to eat (har ikke prøvd så mange)

Fire Pot

 

Synes Real har de mest smakfulle rettene, og er ett hakk over de andre merkene. Blå Band er også jevnt over bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri smakt Lars Monsen sin mat, men må innrømme at jeg blir djævelsk nysgjerrig på å prøve! Kan det virkelig være så ille? Litt som når 12 år gamle meg  ble introdusert for røyk for første gang.

Endret av ingen87
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ingen87 said:

Jeg har aldri smakt Lars Monsen sin mat, men må innrømme at jeg blir djævelsk nysgjerrig på å prøve! Kan det virkelig være så ille? Litt som når 12 år gamle meg  ble introdusert for røyk for første gang.

Fikk prøvd meg på Tiedemanns rød rundt samme alderen, er fortsatt svimmel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen87 skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri smakt Lars Monsen sin mat, men må innrømme at jeg blir djævelsk nysgjerrig på å prøve! Kan det virkelig være så ille? Litt som når 12 år gamle meg  ble introdusert for røyk for første gang.

Jeg er en sånn der som spiser nesten alt, også alt av frysetørket mat.

Men Lars monsen sin mat var skikkelig dårlig. Den eneste jeg har gitt opp å spise var en indisk rett fra hans serie. Det var bare flammer oppi, så mye krydder at det var helt uspiselig…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (5 timer siden):

Jeg er en sånn der som spiser nesten alt, også alt av frysetørket mat.

Men Lars monsen sin mat var skikkelig dårlig. Den eneste jeg har gitt opp å spise var en indisk rett fra hans serie. Det var bare flammer oppi, så mye krydder at det var helt uspiselig…

Lars Monsen har en versjon som heter Tikka Masala, tipper det kanskje er den. Den smaker helt for jævlig. Værst jeg noen gang har prøvd av frysetørret mat.
Får assosiasjon til såpe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for meg var Monsen det verste. Bare krydder. Mountain House var også dårlig. Summit to eat laks og pasta var ok, men ikke nok kalorier. Fikk nesten diarrhea av Monsen Tikka Masala var vare krydder og chilli og soyaprotein. Synd da Monsen er 1/3 del av de andre i pris. Jaja, tilbake til Real turmat da. Har forsøkt meg på forskjellige eggepulver, men bruker for mye propan for å koke opp. Dropper det. Tilbake til knekkebrød og leverpostej i porsjonspakker og makrell i tomat. Jeg ser på sjalusi på youtube folk som har med reinskav, burger, hele egg, bacon, fløte osv, hvordan i all verden klarer de å bære med så mye? Hadde 40kg i sekken siste 4 dagers tur med 3 fiskestanger, drone, kamera stativ og booze. Ingen sjans jeg hadde hatt med elgkjøtt og egg og bacon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.