Gå til innhold
  • Bli medlem

Har du badet i år?


Imp

Anbefalte innlegg

Det er HELT sikkert andre som har badet tidligere enn meg, men jeg er ganske fornøyd med å ha slått baderekorden fra i fjor med ti dager. En fin tur til Stikkvannshytta ble det på fredag med min mor, mann og to barn, og selvfølgelig lurte vi badetøy og håndklær oppi sekken. Isen har nok nettopp gått fra vannet, for det var iiiiiiiiskaldt! Bena ble numne etter noen sekunder. Snuppa på seks var en tøffing og ville bade. Etter tre vasseturer hvor hun begynte å gråte fordi bena ble så kalde, men ikke ville gi opp, løp hun uti sammen med meg, satte rumpa så vidt nedi og opp igjen. Tøffa! Mannen og jeg klarte hver vår svømmetur, veeldig fornøyd med meg selv. Rart hvordan hjernen kobler ut når det er så kaldt, sunn fornuft bare flyr sin vei ;)

 

Men deilig var det!

 

Stikkvann ligger her.

 

Noen andre som har badet i år?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Har badet en gang her nede, i den Hvite Nilen, som kommer fra Victoriasjoen lenger sor.

Her er problemet hverken is, kaldt vann eller brennmaneter som hjemme, men krokodiller ... :blink:

Villdyra hjemme har jeg et ganske godt forhold til, men her feiger jeg ut...  :sick:

Det har derfor bare blitt en kjapp dukkert pa meg ogsa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, jeg har badet. Har 60 utendørsbad i tiden 1 oktober til 1 april. Det kaldeste var -1`C den 22 februar i sjøen ved Moss, + 3`C i lufta, sterk vind og regn. Det verste er å skifte under åpen himmel etter badet. Nå sist lørdag var det 7`C i vannet, 15`C lufttemp. og sol. Fantastisk deilig. Får en kjempeenergi etter slike bad :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det. Hvert år begynner badesesongen omtrentlig i mars måned. Da bader hele gjengen villig etter toppturer så lenge sola er

framme! Det er alltid kaldest mens du står på land, men etterpå blir det veldig varmt og godt. En herlig tradisjon. Bildet under er fra Rosendal i fjor. 

 

 P4200252.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.