Populært innlegg Martin HJ Skrevet 2. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 2. oktober 2017 Fire dager høst i Jotunheimen forrige uke, masse vær og tåke og god stemning rundt bålet i leiren med ni karer - akkurat slik det skal være Knutsøe, Leirungsdalen, Griningdalskampen og skogen rundt Birisjøen var områdene som ble bevandret. 23
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 2. oktober 2017 Fine dager her inne ved grensen til Børgefjell. Enormt med tyttebær. Vi plukket 16 liter på under en time.. Ungene hadde sin aller første teltnatt helt alene - noe vi er imponerte over. De hadde med seg en telefon og ringte inn 0640 når de våknet. I dag gikk turen til gapahuken ved Antons plass.. en forholdsvis vindstille plass i denne for tiden så vindfulle dalen. Det blæs fra alle kanter.. 24 1 1
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 3. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 3. oktober 2017 Ble bare to timer søvn i natt, alarmen ringte kl 01.00, og jeg kjørte til Sunndalen for å bestige Trollheimen's nest høyeste fjell, Tåga (1840m) det vind-og værvinduet som var meldt i dag. Flott topp med ganske så spektakulær utsikt over hele Trollheimen. 19km tur/retur, 1900 høydemeter, 9 timer totalt. Sunndalen Store Trolla (1850m) Skarfjellet Snøhetta i tåka Skjorta i Øksendalen Alpine delen av Trollheimen, fjellene mellom Sunndalen og Innerdalen 27
Populært innlegg Imp Skrevet 4. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 4. oktober 2017 Er på tur med min sønn ved Graveråsen på Hurum. Ser dere Satan sjøl i bålet? 17
Populært innlegg Joker Skrevet 4. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 4. oktober 2017 Har vært på en liten padletur i naturens eget fargekart. 17
Populært innlegg Kjetil E. Skrevet 5. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 5. oktober 2017 Gaustatoppen 14
Populært innlegg a_aa Skrevet 7. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 7. oktober 2017 En kompis hadde lyst på selskap "Over vidden", og jeg var ikke tung å be med 10
Populært innlegg Imp Skrevet 7. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 7. oktober 2017 Ny tur på tampen av høstferien med mine to vakre barn og Ulv. Stikkord: bålkos, kantareller, padling, god mat, sove under åpen himmel.. Sted: Røskestadvann/Langvann. 12
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 8. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 8. oktober 2017 Vinteren kom litt brått på i hytteområdet i går... Snart skisesong 12
+Memento mori Skrevet 8. oktober 2017 Skrevet 8. oktober 2017 Tur til Kongens utsikt, utrolig mye folk ute i dag. Herfra kan du se Gaustatoppen, Jonsknuten og lengst unna er Hemsedalsfjella 135 km unna. Det beste kartet er ved Kleivstua. Det er tre veier til Kongens utsikt, to som er mye brukt og i tillegg en over Åbboråsen som vi gikk tilbake på. 8
a_aa Skrevet 8. oktober 2017 Skrevet 8. oktober 2017 Enda en nydelig høstdag i Bergen i dag Angret litt på at jeg ikke tok en natt under åpen himmel, men i går kveld var jeg småsliten i beina etter turen over vidden - så det ble rødvinskveld i sofaen heller enn kveldstur med hodelykt og sovepose ... Tok en nærtur i dag på kjente stier, det gikk greit med t-skjorte og shorts - måtte riktignok hive en buff rundt halsen av og til når nordavinden ble påtrengende, men den langermede ullskjorten i hoftesekken ble kun brukt som hodepute (da jeg la meg ned for å nyte solvarmen på Olsokfjellet). For en gangs skyld klaffet det at jeg hadde penger på meg, og Viggohytten på Gravdalsfjellet hadde åpnet kaffesalg - da ble det både kaffe og vaffel med bringebærsyltetøy De hadde nok kjempeomsetning, jeg tror knapt jeg har sett så mye folk på stiene her som denne flotte høstsøndagen 8
Populært innlegg aamodt Skrevet 9. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 9. oktober 2017 Hadde en tur til Kjeragbolten på søndag, en hard tur i bakrus 13
Populært innlegg vidarvale Skrevet 9. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 9. oktober 2017 Inneklemt soldag... Yr melder om sol fra skyfri himmel, men kun i dag, resten av uken ser begredelig ut. Høst på nordvestlandet; det kan gå lang tid for en slik dag kommer igjen,men en vet aldri.. Pakker sekken, en tur innom jobb noen timer og med en god timesaldo på avspaseringerskontoen og en grei sjef så bærs det til fjells. Det er flere topper å velge mellom i nærområdet, men valget faller på Sprovstind på Ørskofjellet. Tar den korteste veien opp alpinanlegget i god driv opp på Sandfjellet (1065m) så er dagens trim også i boks. Fra denne toppen er det litt ned før siste kneik opp til Sprovstinden (1194m). Nå går det i rusle temp, nyter fjellet, solen og naturen rundt. En lang pause med niste, kaffe og sjokolade på toppen, før en begynner på turen ned igjen, i sneglefart - har ikke noe hast med å komme ned i bilen. Full uttelling av en solskinnsdag. I 18
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 10. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 10. oktober 2017 Ble ikke noe sol på søndag, så det ble en tåkete topptur. Uansett bare kos å bestige Skrommelnebba (1548m) med 40cm nysnø på toppen! 14
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 10. oktober 2017 Gikk opp på en lokal fjelltopp med en kasse og boks med tilhørende bok. Styrer en del med den lokale fjelltrimmen, og dette er en topp som vi skal ha med neste år. Har vært mye jobb for å få ting på plass slik at vi kan merke der vi ønsker. Det går en enklere vei/ATV spor lenger inn, men det er rasfare og dette må vi bare ha forståelse for. Langfjorden er ellers en mye brukt innfallsport til Lomsdal Visten. Toppen ligger midt på dette bildet og heter Dalaunfjellet. (Frost i morges og sommerdekk..jeje) Siden vi nå merker opp her blir det anledning for å gå Hommelstø Skyline ( utsiken fra bygda der inne), som er hele den fjellrekken på bildet. Kreativ innbygger som har laget mye morro langs med veien der inne.. malte sykler, ovner, senger osv, men artig tekst.. Formidabel utsikt mot kysten og inn mot Breivasstinden og Lomsdal/visten. Lite snø. Fin tur, men jeg surret med GPS og ser jeg brukte dobbelt så lang tid som i 2005! http://kjiver.no/dalaunfj.htm er fra akkurat samme turen den gangen man skrev turrapporter 13
Imp Skrevet 12. oktober 2017 Skrevet 12. oktober 2017 På 9.10.2017 den 19.54, aamodt skrev: Hadde en tur til Kjeragbolten på søndag, en hard tur i bakrus Hvordan er det med turismen på denne tiden av året? Mye folk?
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 12. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 12. oktober 2017 Etter jobb på mandag i Trondheim gikk turen til Sunndalsøra for en kveldstur og nattetur. Noen utsiktsbilder fra Vassdalshaugan. Hovsnebba (1554m) Fulånebba (1429m) Hoåsnebba (1550m) og Langrabbpiken t.h. (1509m) 19
aamodt Skrevet 12. oktober 2017 Skrevet 12. oktober 2017 6 timer siden, Imp skrev: Hvordan er det med turismen på denne tiden av året? Mye folk? Det var ganske så isete og glatt på veien opp så det begynner å bli i siste liten tror jeg Det var litt folk, men fikk langt ifra noen følelse av å gå i kø, så helt ideelt for vår del 1
Populært innlegg Tor-Erik-L-77 Skrevet 14. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 14. oktober 2017 Ble en rolig høsttur i dag på en av de lokale turstiene. Flotte høstfarger og hva er vel bedre en å nyte fersk kaffe med panorama utsikt ned mot hjembygda? 18
Populært innlegg a_aa Skrevet 14. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 14. oktober 2017 Temmelig høstlig her på Laksevåg også 12
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 14. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 14. oktober 2017 Ble tur til Furunebba i Sunndalen i dag. Gikk fra bilen kl 01.40 og brukte hele 6 timer opp til toppen. Krevende pga snøforholdene over 1100m. Dette ble nok en av de fineste turene jeg noensinne har hatt i oktober. 18,7km, 1700 høydemeter. 21
Tor-Erik-L-77 Skrevet 14. oktober 2017 Skrevet 14. oktober 2017 Som alltid helt fantastisk flotte bilder Þróndeimr! Øynene mine fråtser hver gang jeg ser tur rapportene dine
Populært innlegg Eivind T Skrevet 14. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 14. oktober 2017 Fine padleforhold i Lutsivassdraget i dag: 10
+Memento mori Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Lite folk i marka i dag, bare litt regn. Noen flotte trær på Krokskogen. Var lenge bare meg å kona før det kom en sykkelist inne på skistua. Løvlia har også en selvbetjent hytte, slik at det ikke er stengt. 5
Anbefalte innlegg