mr.elendig Skrevet 17. juli 2017 Skrevet 17. juli 2017 5 hours ago, a_aa said: Hva heter spisestedet? Hmm, skulle ha vert meir i posten, men det skjedde vist noko der. Gjekk opp gullkleiva frå gullbotn og så fulgte eg kanten sørover, kan ikkje huske kva det heiter der oppe. Satte meg ned omtrent her ved enden av det sørlegaste vatnet: https://kystinfo.no/share/8751119d1b0a (må kanskje flytte/zoome kartet for å få riktig plasering på markør) med utsikt nedover mot gullbotn og samnanger. Tok same veg tilbake men rota litt rundt på steinfjellet for å ta fleire bilete. Var overraskane bra vær, stort sett opphald heile turen, godt å varmt nede men ein smule kjølig oppe. Skulle berre ønskje at det var vær til å fly ned. Middagsplassen sett ovanfrå, med utsikt mot osterøy og trengereid. 4
Populært innlegg AK74 Skrevet 19. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 19. juli 2017 Endelig oppholdsvær på Helgeland:) ble en tur i Offersøypollen, balansen ikke helt på topp, så litt tid på sjøen er på sin plass. Tørrdrakt er en fin ting:) 12
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 19. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 19. juli 2017 Ble jobb som fjellfører etter jeg kom hjem fra Canada, så dagene går unna med toppturer til Store Skagastølstinden, Store Austanbotntinden, Fannaråki, Kalven, Galdhøpiggen og Skardstinden så langt. Fra føringstur til Fannaråki Fra føringstur til Store Skagastølstinden, her ble det to turer opp på ei uke Fikk til en liten tur opp Litlsomrungnebba i Sunndalen for noen uker siden også med overnatting under åpen himmel. 25
Populært innlegg a_aa Skrevet 19. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 19. juli 2017 Her i Bergen trengtes ikke paraply, tørrdrakt, Gore-Tex, gummistøvler eller ullundertøy på kveldsturen 12
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 21. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 21. juli 2017 Fra treningstur over Bøverbreen samt topptur til Kalven's tre topper. 23
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 22. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 22. juli 2017 Fra torsdagens tur til Storhøgda (1073 moh) i Røros kommune. Fantastisk flott tur så fort grusveien gjennom et hyttefelt var tilbakelagt. 18
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 23. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 23. juli 2017 Fra føringstur til Skardstinden i går, Norge's femte høyeste fjelltopp. Skardstinden sett fra Leidalen. Nåle til høyre for hovedtoppen. Begge ble besteget samt noen småtopper over 2k på Dumhøe. Fire hamrer må forseres for å nå toppen fra vest. Alle tre hamrene byr på enkel klatring, og ser langt vanskeligere ut enn hva det egentlig er. Her sees første hammer som også er den mest krevende av dem. Panorama fra toppen Skagastølsryggen lengst vest. Store Smørstabbtinden og Kniven nærmest. På tur ned under Nåle 21
Populært innlegg AK74 Skrevet 23. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 23. juli 2017 På ferie på Helgeland. Planen var tur til Vistkjerringa 1239 uten hund siden terrenget var ukjent. Planen endret da tispa fikk løpetid, og hannhunen ble veldig koko! Han fikk bli med, og det gikk overraskende greit i alt av terreng:). Fra Eitrådalen sammen med Brurskanken turlag lørdag, telting i dalen til i dag. Skjørlegda og fjellgården og litt videre i dag. Fantastisk😎 16
Populært innlegg a_aa Skrevet 23. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 23. juli 2017 Hadde tenkt en lengre tur i dag, men på morgenen og formiddagen ble jeg kraftig angrepet av Lazy Sunday Syndrome, og trivdes ualminnelig godt i sofaen ... På ettermiddagen ble det likevel en slentrende tur, preget av slaraffenliv i gresset med radioen på, pluss litt blåbærplukking for fryseren og kantarellsanking til kveldsmaten 13
Haoverla Skrevet 24. juli 2017 Skrevet 24. juli 2017 I går dro jeg til Fonna sommerskisenter. Tok trekket opp og gikk videre til topp-punktet på Nordre Folgefonna 1635m. Dette punktet ligger i de tre kommunene Kvinnherad, Ullensvang og Jondal. Gikk videre nedover mot Sørfjorden og helt til enden på breen. Bak meg i enden av fjorden på bildet skimtes Hardangerbroen. Odda Tur til Trengereidhotten på lørdag som er en liten utsiktsperle i Bergen. 9
REs Skrevet 24. juli 2017 Skrevet 24. juli 2017 (endret) Ikke i dag, men i går ble det årets første kanotur. Denne sommeren har ikke værgudene akkurat vert på friluftsfolkets side, men i går hadde vi vel en av sommerens fineste dager og når naboen inviterte til kanotur med min kano, så kunne jeg ikke si nei. Det ble faktisk nesten fire timer med både bål, kaffekjele, pølser og mye røykelukt i klærne. Altså en upåklagelig dag. Jeg har to Hasle kanoer som ligger i et naust ved vannet og her er det bare å låse opp døra, trekke kanoen ut og padle i vei. Nå om sommeren så ligger det ikke andre båter i naustet så det er god plass, men da vi kom tilbake og dro kanoen inn igjen så oppdaget jeg noe interessant på den ene veggen. En fluestang. Det fiskes ikke så mye med stang her, helst med garn, og helst om høsten, men her var det altså en fluestang som var hengt opp på veggen. Det var tydelig at det ikke blir fisket så mye med stang her og denne brutale mishandlingen av et nesten hellig fiskeredskap måtte bare fotograferes. Endret 24. juli 2017 av REs 8
Populært innlegg Heriks Skrevet 24. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 24. juli 2017 Planen var NM leirduesti i Oppdal, deretter 4 dager i Trollheimen .. men det ble litt endring. Vi tok en dagstur i Trollheimen (rene folkevandringen der oppe, de fleste skulle på stranda) Så for oss at det der kom til å bli et mas så det ble med en liten tur innover mot Vassendsetra, men der var det heller lite utsikt så vi snudde etter en stund og tok resten av dagen på stranda vi også :P. Så bestemte vi oss for å reise å se på Atlanterhavsvegen istedet. Når vi først var på tur så tok vi med Bud, Trollstigen, Geiranger, Lom, Sognefjellet, Tindevegen og Vettisfossen i samme slengen før vi satte kursen hjemover igjen. Så ble mange mil (144), og nesten ingen til fots. Skjønt fikk jo spasert en stubb innover til Vettisfossen da. Startet med en kjapp tur opp til viewpoint Snøhetta på turen opp til Oppdal En liten tur innover mot Vassendsetra i Trollheimen torsdag, og beundret utsikten fra Gjevilvasshytta som snarest. Solnedgang ved Atlanterhavsvegen Kjapp stopp og tur opp til Berdalsfjellet fra Tindevegen (utrolig samling av høyspentmaster etter den vegen forresten) Turen inn til Vettisfossen var vel egentlig den eneste delen av turen som kvalifiserer som "tur" men men .. vi hadde da en riktig fin runde likevel og fikk da brukt teltet alle nettene 15
a_aa Skrevet 24. juli 2017 Skrevet 24. juli 2017 9 timer siden, Heriks skrev: [...] Tindevegen (utrolig samling av høyspentmaster etter den vegen forresten) Uten høyspentmaster, ingen Tindeveg. Det har sikkert gått en led der fra gammelt av, men det det var byggingen av høyspentlinjen som gjorde det nødvendig å etablere en anleggsvei - og den grove veien ble etter hvert til Tindevegen, litt bedre år for år. Flotte bilder! 1
Heriks Skrevet 24. juli 2017 Skrevet 24. juli 2017 14 minutter siden, a_aa skrev: Uten høyspentmaster, ingen Tindeveg. Det har sikkert gått en led der fra gammelt av, men det det var byggingen av høyspentlinjen som gjorde det nødvendig å etablere en anleggsvei - og den grove veien ble etter hvert til Tindevegen, litt bedre år for år. Flotte bilder! Neida, vi skjønte at det var derfor veien var der. De ruvet godt i landskapet likevel
Populært innlegg tonymakkaroni Skrevet 24. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 24. juli 2017 Formiddagstur inn til Bjørnstokkvatna i Lomsdal Visten. Neste gang blir det med fiskestang og noen dager til rådighet. 15
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 26. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 26. juli 2017 Roadtrip fra Tr,heim til Molde via Atlanterhavsveien, videre til Sunndalsøra via Aursjøvegen før vi avsluttet med en tur innover Innerdalen før retur til hytta. På Atlanterhavsveien fikk vi med oss en tur på svevestien på Eldhusøya og Colomna Atlantica på Hågå. Før vi forlot Molde besøkte vi Varden som har en helt fantastisk utsikt over mer enn 200 fjelltopper. Turen videre gikk inn i Eikesdalen. Dalen der mennesker føler seg veldig, veldig små. En kort fottur inn til Mardalsfossen (som i 10 av årets 12 måneder ledes i rør for kraftproduksjon) tok vi oss tid til før Aursjøvegen ventet. 3,6 km tur/retur. Dessverre skyet det over idet vi begynte turen på Aursjøvegen. Lunchen tok vi utendørs ved Aursjøhytta ( betjent DNT- hytte) før vi kjørte videre til utgangspunktet for DNT-stien til Raubergshytta i Dovrefjell og Sunndalsfjella nasjonalpark. Stien gikk langs en fantastisk elv med mange små fossefall. Vi gikk opp til Nedre Håkodalsvatnet før vi snudde. Stien videre gikk over utoset, og jeg var ikke videre keen på å passere der med den vannføringen som var. I dag ble det en tur innover Innerdalen med kaffe og vafler på Renndølsetra. 8 km t/r. Innerdalstårnet ble behørig observert, men jeg vet ikke om jeg noen gang finner motet til å prøve meg på den toppen. To bildecollager som viser noe av det vi opplevde. Turist i eget land er flott når været spiller på lag. 15
Populært innlegg lettskremt Skrevet 26. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 26. juli 2017 Tur til Svarthetta i dag, høyeste topp i Rennebu kommune med 1548 moh. Flott utsikt innover i Trollheimen. 16
Timmey78 Skrevet 27. juli 2017 Skrevet 27. juli 2017 9 hours ago, Vandrefalk said: Her: Misunne dej den tåka, fikk bare regn når vi var på Hesten for et par uker siden.
Truant76 Skrevet 27. juli 2017 Skrevet 27. juli 2017 På 19.7.2017 den 22.11, a_aa skrev: Her i Bergen trengtes ikke paraply, tørrdrakt, Gore-Tex, gummistøvler eller ullundertøy på kveldsturen Er det utsikt mot Askøy?
a_aa Skrevet 28. juli 2017 Skrevet 28. juli 2017 20 timer siden, Truant76 skrev: Er det utsikt mot Askøy? Jepp - det er det jeg kaller "standardbiildet" mitt fra "standardturen" min Må ha postet dusinvis av bilder med omtrent samme utsnitt, men motivet er likevel forskjellig fra gang til gang. Se feks: https://www.fjellforum.no/forums/topic/27011-hvor-har-du-vært-på-tur-i-dag/?do=findComment&comment=348888 https://www.fjellforum.no/forums/topic/27011-hvor-har-du-vært-på-tur-i-dag/?do=findComment&comment=388297 https://www.fjellforum.no/forums/topic/27011-hvor-har-du-vært-på-tur-i-dag/?do=findComment&comment=381558 https://www.fjellforum.no/forums/topic/27011-hvor-har-du-vært-på-tur-i-dag/?do=findComment&comment=386761 https://www.fjellforum.no/forums/topic/27011-hvor-har-du-vært-på-tur-i-dag/?do=findComment&comment=351894
Populært innlegg Vandrefalk Skrevet 29. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 29. juli 2017 Ikke i dag, men i går: 16
Populært innlegg +Bjarne H.S. Skrevet 29. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 29. juli 2017 Hadde siste camp på 17-dagersturen min på Hardangervidda vest ved Nedre Vassdalsvatn noen kilometer fra Litlos Turisthytte sist natt. To mil ned til sivilisasjonen. Nede i tretida. Hjemme rundt seks. Her er campbildet fra nest siste natt: 19
Snutemor Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 Turrapport fra en bitteliten øy i et ganske stort hav veldig langt unna Norge: gikk til stranda, drømte meg bort til Lofoten og Vesterålen, og gikk hjem igjen. Og sånn går nu dagan. 8
Populært innlegg a_aa Skrevet 31. juli 2017 Populært innlegg Skrevet 31. juli 2017 Jomfrutur med nyanskaffet packraft i kveld Tilbakela hele 1,3 nautiske mil på sjøen, gitt: https://kart.gulesider.no/m/yBI44 Her er Sandhalsen: Smul sjø med en farkost som var mye mer stabil enn ventet. Fikk merke at padlemusklene ikke er særlig godt trent, men en fin førstetur synes jeg  18
Anbefalte innlegg