Populært innlegg Lar5 Skrevet 19. august 2016 Populært innlegg Skrevet 19. august 2016 Da var ferien slutt for i år:) Kan se tilbake på 13 dager i fjellet. 10 dager langs rondanestien, 180km ca. Med variabelt, men ikke håpløst vær. Fin gå temperatur var det grunn. Bedre vær enn i fjor er vel grei oppsummering. Gikk i utgangspunktet alene, men lå alene bare på ei av seks selvbetjente hytter:) Bra med folk i rondane selvsagt. 15
Populært innlegg Lar5 Skrevet 19. august 2016 Populært innlegg Skrevet 19. august 2016 (endret) De 3 siste dagene gikk til Jotunheimen. 50km ca. Første dagen gikk jeg inn til memurubu. Så ble det surtningssue dagen etter. Brukte vel 6t50min opp og 3t 10min ned. Siste dagen gikk jeg til rasletinden. Merka de 24km og 1400 høydemeter fra dagen før kan man si.. 16km og 800høydemetre ble allikevel ikke så lange hefta, 5t30min ca. Hadde helt konge vær begge dagene. På surtningssue var det 23 varmegrader og vindstille, ubetydelige skyer. På rasletinden var det 30grader vindstille. Så ikke en sky!. Så lett rondane, muen og rendalsølen med naboer:) Endret 19. august 2016 av Lar5 20
Populært innlegg AK74 Skrevet 19. august 2016 Populært innlegg Skrevet 19. august 2016 Første tur i egen kajakk:) hvilken lykke! Troms på sitt beste:) 15
Populært innlegg Mørkeblå Skrevet 19. august 2016 Populært innlegg Skrevet 19. august 2016 (endret) Lurte på om jeg skulle prøve å skrive min første turrapport. Legger noen bilder av min årets fineste tur. Svartisen - Tåkeheimen og topptur til Helgelandsbukken Endret 19. august 2016 av Mørkeblå 24
HegeJohnsen Skrevet 19. august 2016 Skrevet 19. august 2016 2 timer siden, Mørkeblå skrev: Lurte på om jeg skulle prøve å skrive min første turrapport. Legger noen bilder av min årets fineste tur. Svartisen - Tåkeheimen og topptur til Helgelandsbukken Å skrive en turrapport høres ut som en genial idé!! Fantastiske bilder 4
Populært innlegg Heriks Skrevet 19. august 2016 Populært innlegg Skrevet 19. august 2016 Skal få skrevet en ordentlig turrapport bare den neste turen til uka er unnagjort. Har tilbragt noen dager i Tarfala, beundret isbreene og månen samt vandret/klatret til topps på Sveriges 4. høyeste fjell Kaskasatjåkka 2071 moh. Panorama tatt rett på utsiden av Tarfalastugan (ja, jeg vet det ser litt merkelig ut, kamera _suger_ på å sy sammen panoramabilder) En nærmere titt på Kebnepakteglaciären Utsikt fra Kaskasatjåkka 2071 moh. midt på bilde ses nordtoppen på Kebnekaise, sørtoppen (som er høyest pr. dags dato) gjemmer seg litt i skyene. Fin måne over Tarfaladalen Onsdag kveld 21
7homas Skrevet 20. august 2016 Skrevet 20. august 2016 On 8/19/2016 at 0:00 PM, Þróndeimr said: Har prøvd endel ja, men er svært kritisk til egne bilder, så de blir aldri lagt ut da jeg ikke synes de er gode nok! Som du ser blir det mest bilder med fokus på landskap, så håper jeg at jeg klarer å skaffe meg noe nytt fotoutstyr etter hvert om jeg får råd slik at jeg kan ta litt mer actionbilder. haha, regner med du skjønte at jeg kødda 1
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 20. august 2016 Populært innlegg Skrevet 20. august 2016 Stenfjellet fra Grådalsveien i dag. Ny listetopp i boks (Røros PF> 100 m). 15
Þróndeimr Skrevet 21. august 2016 Skrevet 21. august 2016 19 timer siden, 7homas skrev: haha, regner med du skjønte at jeg kødda Haha nope! Regna med du mente litt mer actionbilder som dette: https://500px.com/photo/58755718/true-grits-by-geoff-holman 1
7homas Skrevet 21. august 2016 Skrevet 21. august 2016 10 minutes ago, Þróndeimr said: Haha nope! Regna med du mente litt mer actionbilder som dette: https://500px.com/photo/58755718/true-grits-by-geoff-holman Lol, nei nei nei, du pleier å fange mye mer action med dine bilder, det der er jo bare et kosebilde. Siden jeg meldte meg inn her, har jeg vel ikke sett ett eneste bilde, fra din kant, som ikke har vært dritbra 1
Populært innlegg a_aa Skrevet 21. august 2016 Populært innlegg Skrevet 21. august 2016 Ferieavrundingsdag - i morgen bærer det fra Trøndelag til Bergen og jobb igjen... Tok en tur til hytta og gikk over den før høsten, og fikk satt treprammen i naustet etter å ha spandert på trekvart liter "amerikansk terpentin" på den. Fjelltrimkortet mitt hadde bare 8 klipp (for å få et krus kreves det 10 av de 14 toppene), og siden det er familietradisjon for en ribbefettbrenner-tur i mellomjulen, trengte jeg bare ett klipp til før sommerferietrimmen var i havn. Det ble en kjapp tur til Rotvikfjellet, med veldig medgjørlige værguder enda en gang - over meg var sol og blå himmel, rundt meg var det skyer og byger: Flott tur 11
Populært innlegg friluftsRemi Skrevet 22. august 2016 Populært innlegg Skrevet 22. august 2016 En rask løpetur opp Løvstakken i går bydde på veldig fin utsikt, med typisk bergensvær 10
Populært innlegg a_aa Skrevet 23. august 2016 Populært innlegg Skrevet 23. august 2016 Da er ferien over, første dag på jobb i dag på nesten 4 uker - men jeg nekter å forholde meg til "striskjorte og havrelefse"-floskelen... Tok en liten rekognoseringstur på Damsgårdfjellet og Holefjellet i dag, og på tur oppover førstnevnte ble det litt matauk: Etter en fin tur, ble det derfor en sen men velsmakende middag med en creme fraiche-basert stuing av kantareller, karamellisert løk, div krydder/urter og søtpotetterninger ved siden av biffstrimler - selv om ferien er over, skal jo livet fortsatt nytes 14
Populært innlegg Tor Dalseth Skrevet 23. august 2016 Populært innlegg Skrevet 23. august 2016 Helgatur til Vikahornet ved Dyrkorn, Sunnmøre. Flott tur som startet med tett tåke fredagen, lørdag og søndag strålende ☀️☀️☀️ 13
Populært innlegg Mørkeblå Skrevet 23. august 2016 Populært innlegg Skrevet 23. august 2016 (endret) Møysaltur og Møysaløl på toppen. Fant noe snø fra toppbreen til å kjøle den litt ned. Endret 23. august 2016 av Mørkeblå 24
Populært innlegg friluftsRemi Skrevet 27. august 2016 Populært innlegg Skrevet 27. august 2016 Var på klassetur til Insta Mosevatnet sør ved Folgefonna. Jeg var med begge dagene siden det var flere kajakker tilgjengelig enn studenter. Utrolig fint, selv med rimelig tett tåke. 21
Populært innlegg Heriks Skrevet 27. august 2016 Populært innlegg Skrevet 27. august 2016 Ikke i dag riktignok, men det var denne uka i alle fall Tur fra Haukeliseter inn til Hellevassbu, 2 dager med ro og hvile der inne og så samme turen tilbake. Finfint på Hardangervidda litt regn på vegen inn og sen ankomst til hytta, en kveld med ordentlig ruskevær og tåke på starten av dagen når vi skulle gå ut igjen, men det klarnet opp etterhvert. Møtte endel reinsjegere .. men det var ingen som hadde sett noe rein. Jaja, fin tur og veldig trivelig hytte Hellevassbu. 17
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 27. august 2016 Populært innlegg Skrevet 27. august 2016 Flott på Krokskogen, har vært på Store og Lille Abortjern. Ikke mygg, men dårlig fiske, selv om jeg var heldig å fikk en boks med mark av en meget vennlig sjel, etter åra funnet 3,5 mark hjemme. Folk er snille? Ble også sjekket for fiskekort av en fra OFA. Positivt at de sjekker, for de gjør en bra jobb. Ble pannekaker siden fisken jeg fikk ikke mettet så mye. 17
Lar5 Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Nok en kommune topp kryssa av. Søndre fjellsjøhøgda er stanges høyeste topp med sine 642,3 meter. 2 km tur retur. 90høydemeter. Gummistøvelføre. Null utsikt:p 6
Populært innlegg a_aa Skrevet 28. august 2016 Populært innlegg Skrevet 28. august 2016 Den 24.7.2016 at 20.31, a_aa skrev: Og nå er nr 8 i boks - 2/3 av nyttårsforsettet med ett dusin "Over vidden"-turer er på plass Tror vi sier 3/4 i stedet jeg - i dag ble det tur nr 9 Vurderte faktisk å "jukse" med å ta banen opp til Ulriken, men da jeg kom til Ulriksbanen litt før kl 13, var det 40-50 meter kø på utsiden av stasjonen. Da spanderte jeg heller de 40 minuttene det tar meg å gå opp derfra, det er mye triveligere enn køståing nesten like lenge... Masse folk ved Ulriken: Det var masse folk på stien over vidden også, nesten litt i overkant mange. Veldig mange som snakket utenlandsk, faktisk. Før nedstigningen fra Trappefjellet, er det en fin "hvilestein" helt ute på kanten på stupet ned til Tarlebøvatnet, der satte jeg meg ned en stund: Fin tur, igjen (men jeg merker at det begynner å bli vel mye rutine nå). 3 turer til før jul må da gå greit, vel ?! 11
Populært innlegg RaKiiS Skrevet 28. august 2016 Populært innlegg Skrevet 28. august 2016 (endret) Dagen søndagstur ble en tur på Skjorta (1711) i Eresfjorden. Bestemte meg igår at jeg skulle ut en fjelltur, er ikke akkurat så ofte på topptur, er mer glad i gå i fjellet med storsekk og fiskestang. Skjorta er til venstre i bilde og helt til høyre ligger Goksøyra, Noen bilder fra utsikt fra toppen Endret 28. august 2016 av RaKiiS 13
Vidar Brenden Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Det ble en veldig kort tur i dag Sjekket at vi kan bruke 2 x Exped Synmat 7 UL MW, hver 65 cm i bredde, i vårt splitter nye Exped Venus II. Det kan vi 4
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 28. august 2016 Forfatter Populært innlegg Skrevet 28. august 2016 Først en tur på en lokal fjelltopp............... - før vi dro ut med båten. Slakteritendenser - er mye fisk! 10
Populært innlegg awesomevicc Skrevet 29. august 2016 Populært innlegg Skrevet 29. august 2016 En liten tur til Surteknuten knappe 409 m over havet. Den var ikke merket, så det var litt gøy, spesielt i det lettgåtte terrenget. Hadde med galningen og måtte dele siste rest av blåbærene med henne... 12
Isak Knutsen Skrevet 29. august 2016 Skrevet 29. august 2016 Jeg har vært en tur i Mykland i helgen og padlet kano, fisk ble det også! Les rapporten her:) 8
Anbefalte innlegg