Populært innlegg Blackbrrd Skrevet 18. august 2015 Populært innlegg Skrevet 18. august 2015 Der var årets tur til Store Ble unnagjort. Kaldt i vinden, varmt i le og i solsteken. Skulle egentlig gå opp på Brattefjell, men da må jeg sovne før kl 3 på natta! 10
Populært innlegg Mørkeblå Skrevet 18. august 2015 Populært innlegg Skrevet 18. august 2015 Møysaltur. Akkurat begynt å jobbe som guide her. Nydelig fjellmassiv jeg aldri får nokk av. Kunne se helt til Kebnekaise denne dagen. Sveriges høyeste fjell som er 160 km unna i luftlinje. Stetind (Norges nasjonalfjell skimtes i midtn til høyre i bakgrunnen. 19
Populært innlegg Julie_G Skrevet 19. august 2015 Populært innlegg Skrevet 19. august 2015 Fra lørdagens sykkeltur, Bjørnsjøen. 11
Blackbrrd Skrevet 20. august 2015 Skrevet 20. august 2015 Etter mye om og men kom jeg meg opp på Brattefjell (1540 m.o.h.), en litt anderledes tur, først halvannen time slakt opp/bortover over myr på myr på myr, så rett opp fjellsida til toppen. Nå har det ikke regnet på en uke, men det var bra vått der oppe allikevel. På den positive siden, så var det gress omtrent hele veien ned fra toppen, veldig skånsomt for knærne! Fjellet ligger i Brattefjell-Vindeggen landskapsvernområde og det er utrolig flott der oppe. Det var veldig morsomt å sitte der på toppen og se rett bort på både Mælefjell og Vindeggen som er de to neste toppene jeg har tenkt meg på. Må si det har klaffet bra å ha siste ferieuken min nå! Utsikt fra toppen Noen er ekstremt fornøyd med å komme seg opp på toppen etter to avlysninger 9
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 21. august 2015 Populært innlegg Skrevet 21. august 2015 Slaraffenliv i Estenstadmarka i går. Altfor fint vær til å sitte inne på jobb, så jeg tok en avspaseringsdag og kula'n ved Estenstaddammen. I dag hadde vi "utedag" på jobben. Fortsatt strålende vær i Trøndelagen. Jeg droppa glatt alt som hadde med løping, svømming og sykling å gjøre, og gikk for en fin gåtur i Malvikmarka. 11
+Bjarne H.S. Skrevet 22. august 2015 Skrevet 22. august 2015 Blåste ned igjen fra Etnefjellene i formiddag etter ett døgn. Fin tur, men vindfull. Møtte trivelige dyr på veien 5
Dag G - Evje Skrevet 22. august 2015 Skrevet 22. august 2015 Avholdshytta ? Finnes det sånn folk i Trøndelag, @ ?? 6
HegeJohnsen Skrevet 22. august 2015 Skrevet 22. august 2015 Avholdshytta ? Finnes det sånn folk i Trøndelag, @ ?? De finnes vel, men mange er de neppe! Synes selv det er et snodig navn på en serveringshytte, men slik er det Røde Kors som drifter den. 1
+Bjarne H.S. Skrevet 22. august 2015 Skrevet 22. august 2015 Hyttehelg I dag gikk turen til Røros hvor vi startet turen fra Småsætran og gikk opp til Skåkåsfjellet (900 moh) via Avholdshytta. Flott tur i deilig vær og fantastisk Rørosnatur. Savner faktisk Røros. Der var det fint i sommer
Populært innlegg Mørkeblå Skrevet 22. august 2015 Populært innlegg Skrevet 22. august 2015 Ble en tur opp til Vestbotntinden med lett sekk og litt buldring langs kammen opp fra Gullesfjorden, Nordland Ble litt dytting av store kampstener ned fjellet Virker helt urørt her oppe nesten. Gullesfjorden i bakgrunnem. Fra Vestbotntindkammen Møysalen i Bakgrunnen. Sortland skimtes helt til høyre. Lofottoppene i midten av bildet. Hjerteformet vann 13
HegeJohnsen Skrevet 22. august 2015 Skrevet 22. august 2015 Savner faktisk Røros. Der var det fint i sommer Ikke noe som er så fint som Røros i godvær Glad for at hyttedrømmen endelig er realitet og at vi har Røros med omkringliggende områder rett i nærheten. Velkommen tilbake hit! Jeg regner med at Femundsmarka vil lokke de kommende år også. 2
Dag G - Evje Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 Sitat: Ble litt dytting av store kampstener ned fjellet En litt noe uheldig uvane syns nå jeg da.... 4
Heriks Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 Dagens tur ble ei mil på skogsbilveiene i Kongsvinger, med en tur bortom Bogerfløyta for å bade hunder. 2 stykker som benytter hver minste anledning til å hoppe i myrhull. Bogerfløyta Denne er ikke grei å bli kvitt når den har fått slikt fotfeste. Masse masse kjempespringfrø. 8
HegeJohnsen Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 Tur og kultur i skjønn forening i dag. Besøkte Kongens Gruveved Røros og fikk i samme slengen med oss Orvbergsfjellet. Spennende å rusle rundt i et område som huser 300 år med gruvehistorie. 7
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 24. august 2015 Populært innlegg Skrevet 24. august 2015 Hatt nokre fine toppturar med overnatting i det siste, sist i natt med min sønn på en minitopp nokre ekm frå huset. Flotte stjernehimlar for tida! Eit lite utvalg lågkvalitetsbileter frå mobil. 13
Dag G - Evje Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 Heriks skrev: Denne er ikke grei å bli kvitt når den har fått slikt fotfeste. Masse masse kjempespringfrø Kjempespringfrø er svartelistet i Norge. Men duverden hvor fort den sprer seg. Hageplante importert fra Himalaya.
Heriks Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 Heriks skrev: Denne er ikke grei å bli kvitt når den har fått slikt fotfeste. Masse masse kjempespringfrø Kjempespringfrø er svartelistet i Norge. Men duverden hvor fort den sprer seg. Hageplante importert fra Himalaya. Den har nok dessverre litt bedre kår her enn i Himalaya, og det krever minst 3 års innsats med sprøyting/slått før den har satt frø for å få bukt med den. I tillegg har den slett ikke noe i mot våte steder noe som gjør at den sprer seg veldig lett vannveien. Men det er jo pene blomster da, hadde den bare holdt seg i hagen til folk. Typisk eksempel på problemene ved introduserte arter.
Populært innlegg LeneG Skrevet 25. august 2015 Populært innlegg Skrevet 25. august 2015 Endeleg kom meg eg på Jønshornet (Ørsta, Sunnmøre) eg og!! "Alle" eg kjenner har vore der før, og det har berre aldri klaffa for meg. Fredag vart det ein nydeleg sommarkveld i fjellet. På veg opp i Molladalen Vatnet omkransa av ville fjell Heftige klipper Fin utsikt Meir i bloggen 15
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 25. august 2015 Populært innlegg Skrevet 25. august 2015 Var på Ryssdalsnebba (1618m) på grensen mellom Nesset og Sunndal kommuner i helga. Fin topp, med flott utsikt, spesielt imot Skjorta og Romsdalstopper/Eikesdalstopper i sør. Bratt opp nordryggen Skjorta i sør Utsikt fra toppen Vestre Litlskjorta og Gjuratinden i bakgrunnen Romsdalstopper Påfyll av vitaminer på returen! 16
Populært innlegg Trine RS Skrevet 25. august 2015 Populært innlegg Skrevet 25. august 2015 Syltraversen ( eller nesten hele, gikk opp mot storsola og tok av der ) på søndag. Ble litt for heftig for meg den siste hammeren men fikk omgått den fint så vi kom oss opp. FANTASTISK og sjeldent vær. Takk og lov at det blåste litt Bildet viser utsikt mot Storsylen etter vi har tatt av nedenfor Storsola. 11
HegeJohnsen Skrevet 26. august 2015 Skrevet 26. august 2015 Har prøvd kajakkpadling for første gang (om jeg ser bort fra en "sitte-oppå-kajakk" i Thailand en gang). Satser på å få tatt grunnkurset neste sommer 6
Populært innlegg Heriks Skrevet 26. august 2015 Populært innlegg Skrevet 26. august 2015 Ble en tur til Rafjell i dag også, men tok en vri og gikk opp en vei jeg ikke har gått før .. så da ble det jo en helt ny tur med en gang Hokåsen utmarkslag har sørget for skilting og bygging av gapahuk, samt fuglekasser ... Dette må vel nesten regnes som en kjellerleilighet? Passerte et par fine skogstjenn på veien opp, riktig så idyllisk. Hadde nok vært enda bedre med litt mer spennende lys, men da får jeg vel heller ta turen en dag det ikke er regn i lufta. Brutus levde en stund i håpet om at han skulle få tak i den ene kvinanda som svømte rundt .. men den tok til vett og fløy sin vei ganske kjapt. Pleier å være fin utsikt fra Rafjell ( i alle fall hvis man klatrer opp i branntårnet så man kan se over tretoppene). Hadde litt trua da jeg startet turen, men da jeg kom til toppen var det bare tåke i dag. Bedre lykke neste gang. Ble en fin tur, selv med litt regn og dårlig utsikt. Møtte akkurat ingen på vei opp, 2 på toppen og 2 på vei ned .. 13
Dag G - Evje Skrevet 28. august 2015 Skrevet 28. august 2015 Første dag hjemme etter offshoretur er alltid tung å komme igjennom. Det hjelper å komme seg ut på tur framfor å legge seg på sofaen. Tenkte jeg skulle vandre oppover Otras vestbredd. Men en forsinket vårflom satte en stopper for det. Sandstrendene stod under vann. Fulgte heller grusveien oppover med noen stikk ned til elva for å nyte medbrakt kaffe. 9000 steg så litt trim ble det nå. 8
Populært innlegg Dag G - Evje Skrevet 29. august 2015 Populært innlegg Skrevet 29. august 2015 Tur til Skjevraknuten-786 moh og Honnvaren-757 moh i Bygland i dag. 550 høydemetere opp fra Byglandsfjorden. Var innom bombeflyvraket fra krigens dager. 5 engelskmenn og 2 canadiere omkom i crashet etter å ha blitt skutt ned av tyske jagere. 22000 skritt ble det i tildels kronglute og bratt terreng. 13
Anbefalte innlegg