Populært innlegg Espensa42 Skrevet 26. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 26. desember 2014 Formiddagstur på truger på Venabygdsfjellet. Ikke i dag, men julaften. Min debut på truger. Fantastiske forhold! Fantastiske Robert på Venabu Fjellhotell guidet oss til fossene i Myfallet. 14
Larsdx Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Var ute på sykkel på stiene ved Sognsvann i går. Supre forhold og også helt fint å gå til fots. Du trenger ikke pigg. Så ellers ut som overraskende brukbare forhold i lysløypa til Ullevålseter, men det blir vel raskt slitt om det ikke kommer mer snø. 3
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 27. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 27. desember 2014 (endret) Ein overnattingstur i skauen med minste kiden og venner. Vridd bilete igjen. Gir opp å få dei rett veg. (Fikset KIJ) Endret 9. juli 2015 av Kjell Iver Endret bildestr grunnet feil med Tapatalk når dette ble postet 12
pahatlem Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Heldige unger! Så ut som en spennende tur! 1
GBS Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Kveldstur til Dreiers Minne i snøtung skog og en liten måne som lyste. Magisk vakkert i -10 grader og glitrende snø. Inne i koia var juletreet pynta og med levende lys var det ikke mangel på julestemning. 6
Populært innlegg tomgri Skrevet 27. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 27. desember 2014 Liten tur i nærområdet natt til i dag. Blir vel en av årets siste utenetter. 10
Rolf_E Skrevet 29. desember 2014 Skrevet 29. desember 2014 Jaktet pudderet og jaggu meg fant jeg det etter en ok ferd i Myrkdalen tok vi ferden videre. En natt i bil og pudderhimmel 6
Populært innlegg steingrd Skrevet 29. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 29. desember 2014 Årets siste tur er over, den tradisjonelle romjulsturen med en kompis. Trenger ikke reise langt for sånne turer, så det ble en kort tur i Østmarka. Utrolig gøy å kunne finne ulvespor, elgespor og revespor i sin egen nærmark på en så kort tur! Fikk også krysset av en hemmelig koie som jeg har hatt på lista over steder som skal finnes, den var godt gjemt gitt! Flott natt med stort bål, øl-slush og masse cognac 12
HegeJohnsen Skrevet 29. desember 2014 Skrevet 29. desember 2014 Tur og tur..... De fleste turene mine går hit om dagen; i håp om å trene opp kneet til å takle fjellturer til sommeren. På kort sikt er målet å få et kne som funker i hverdagen. Ikke spesielt artig, men må man, så man. 8
Populært innlegg steingrd Skrevet 30. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 30. desember 2014 Eldstegutten på sju fikk skøytestøvler til skøyteskiene til jul og dermed har det blitt mange turer inn til Losby på oss i romjula. I dag fikk minstemann være med i pulken. Med pulk på slep ble det til tider en utfordring å holde følge med sjuåringen det er hvertfall ikke meg han har arvet det av! 12
frikken Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Fisketur i dag med hund og spark,ikke ett eneste napp hehe men en fantastisk dag på isen 7
resfjellet Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Fikk endelig testet de nye trugene mine. Ikke all verdens vær, men godt å ut en tur likevel. Tidvis veldig dyp snø, tråkket store deler av turen opp til knærne i løssnø. Må likevel gi trugene godkjent da turen ikke ville vært mulig uten dem. Der snøen hadde skavlet seg var det en drøm å bruke dem. 9
Populært innlegg RulleRolf Skrevet 31. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 31. desember 2014 Har vært på fjorden og padlet godtnyttår, bokstavelig talt og med gps`n 24
Populært innlegg Dag G - Evje Skrevet 31. desember 2014 Populært innlegg Skrevet 31. desember 2014 Gikk samme nyttårsaftentur som vi to brødrene gikk med faderen for snart 50 år siden. Landskapet og utstyret har forandret seg. Men vi to som enda vandrer her på Guds jord er som før. 10
resfjellet Skrevet 31. desember 2014 Skrevet 31. desember 2014 Måtte en tur til fjells i dag også. Mons har tatt mye av snøen det siste døgnet. Gjorde et forsøk på nyttårssalutt, men den gamle pinneraketten ville ikke fly ut av varden! 7
resfjellet Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Friluftlivets år måtte selvfølgelig innledes med en tur i dag. Beklager hvis det blir for mye fra meg nå, men må forsøke å utnytte fridagene mest mulig. 6
REs Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Svigerfar som var fra Haukås (i Tysvær) påsto at det tok ørreten med hendene om høsten. Du kunne jo prøve denne fiskemetoden også? Min morfar fortalte også at de tok ørret med hendene. Han vokste opp på Helgeland, gården som ligger på høyden på høyre siden av E39 når du kjører sørover forbi Bråstein, like før fartskameraet. De gikk i bekken som renner mellom Bråsteinvatnet og Stokkelandsvatnet. Der la de steiner i vannet for å lede fisken og så satte de en lyngdott i åpningen. Så skremte de fisken nedover bekken og når den prøvde å gjemme seg i lyngdotten så tok de den med bare nevene. Men jeg har også vert ute på en liten tur i dag. Det ble Bjørndalsfjellet. Jeg var nr. 2 på toppen i år. Det hadde vert en der kl. 11:00, og jeg var der kl. 12:55. Det blåste stikker og strå på toppen, men jeg holdt meg i lavlandet på tilbaketuren og da ble det en fin tur selv om det var veldig vått. 2
REJOHN Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Men jeg har også vert ute på en liten tur i dag. Det ble Bjørndalsfjellet. Jeg var nr. 2 på toppen i år. Det hadde vert en der kl. 11:00, og jeg var der kl. 12:55. Det blåste stikker og strå på toppen, men jeg holdt meg i lavlandet på tilbaketuren og da ble det en fin tur selv om det var veldig vått. Dale/Li for meg, men det var ikke mye vind på toppen da jeg var der. 1
Dag G - Evje Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Hadde tenkt meg på fjelltur i dag men pga pissvåte meldinger ble det bare en heiatur. Grana som har etablert seg høyest på Urdalsfjell er nok ikke kandidat til neste års juletre.... 6
Phaser Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Vi sparket igang friluftlivets år hjemme i hagen i natt. Gøy for barna uansett. Våknet til 4 varmegrader og den lille snøen som var er borte. Den holdt akkurat igjennom jula ihvertfall 5
Populært innlegg SRM Skrevet 2. januar 2015 Populært innlegg Skrevet 2. januar 2015 Kom tilbake i går kveld etter en tredagers nyttårstur i Nissedal. Hodelykta sto for fyrverkeriet. 12
HegeJohnsen Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Ingen tur i dag, men i går ble det en runde rundt hyttefeltet. Ikke all verden til tur, men kneet mitt takler ikke annet p.t. Lite snø i Holtålen, så tror truger er bedre egnet enn ski. 7
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Populært innlegg Skrevet 2. januar 2015 En frisk dagstur inni Simskardet - Børgefjell. Gikk til sommerparkeringen fra veien. Ingen stor tur - 2-3 km, men for oss var det en merkedag siden ungene storkoste seg på ski. "Heftig" vær på returen. Det snødde over 20 cm bare på de 2-3 timene vi var der - våt og tung snø. Ungene satt under en gran i jervenduken. Fikk fyrt opp bålet på første fyrstikk - så det må sies å ha vært en fin start på turåret. 10
Populært innlegg steingrd Skrevet 3. januar 2015 Populært innlegg Skrevet 3. januar 2015 I dag gikk turen til Mørkåstjerna i Østmarka, rett innenfor grensen til naturreservatet. Her ble vi hele dagen, med bål, kaffe, kakao, sjokolade, toddy, flere runder med serveringer og alt som hører med. Unger som holder hverandre med selskap gjennom hele dagen er deilig gitt! Flott dag i fantastisk område! 14
martin.m Skrevet 3. januar 2015 Skrevet 3. januar 2015 Akkurat kommet hjem. I dag var jeg på tur i Narjordet-området (Os kommune i Hedmark). Kjørte hundeslede fra Narjordet-Norgarden-Rønningsvollen-Stenbuvollan-Narjordet. sammen med samboer og Ketil Reitan. Kjørte spann med 6 hunder, det gikk unna med svært godt trente løpshunder. Tror jaggu meg jeg skal slutte å gå tur og kun bruke slede fra nå, for dette var utrolig gøy. Smilte fra øre til øre hele turen. Ingen bilder dessverre da kameraet ble glemt i bilen Men får nok lagt ut noen bilder fra de neste turene, for det blir nok garantert flere. 7
Anbefalte innlegg