Populært innlegg Elisabethsk Skrevet 1. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 1. mai 2016 I dag ble det nærtur. Over jordet bak huset og gjennom det som for litt siden var skiløyper. Har ikke gått der utenom på ski før, så ble litt vabbing hit og dit, og et par ganger i gjørmehull til knes - nysnøen som kom i helga gjorde det vanskelig å vurdere hvor det gikk greit å gå og ikke. Til slutt ga jeg opp og søkte mot bakkene ovenfor, og fant meg en liten plass under et tre for en kjapp rast, en kaffekopp og en liten ettermiddagshvil med blikket opp mot himmel, trær, vandrende skyer og med fuglekvitter som bakgrunnsmusikk. Jeg skal definitivt bli flinkere til å ta med meg turkjøkken og mat/drikke og komme meg ut - selv om jeg ikke kommer meg lenger enn 20 minutter unna huset. 10
Populært innlegg aleks Skrevet 1. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 1. mai 2016 Hyttetur denne uka for å skrive skoleoppgave. Riktignok ikke full vinter til fjells, men fortsatt mye snø og både torsdag og fredag snødde det ganske bra. Var i Hemsedal for årets siste på nedoverski. Var utrolig heldig med været. Dette bildet er tatt på toppen over det jeg tror er Tottetjerne 1246 moh. Dette er langs riksvei 52. Storehorn 1482 moh. Utsikten fra hyttevinduet over det vesle vannet 936 moh. 14
Populært innlegg AK74 Skrevet 1. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 1. mai 2016 Fantastisk værforhold i nord:) Fjæretur i rimelig kupert terreng, kjente at det var lenge sia storsekken har vært på ryggen! Må kom meg i trening til de lengre turene:) Ble 4 timers gåing, og en lang middagspause, lykkelige jenter på tur:) 13
REs Skrevet 2. mai 2016 Skrevet 2. mai 2016 (endret) 11 timer siden, Elisabethsk skrev: Jeg skal definitivt bli flinkere til å ta med meg turkjøkken og mat/drikke og komme meg ut - selv om jeg ikke kommer meg lenger enn 20 minutter unna huset. Jeg pleier å si at: "Det er ingen vits i å gå på tur hvis det ikke lukter bål / røyk av klærne når du kommer hjem". (En gang speider, alltid pyroman.) Men selvfølgelig holder det lenge med en primus eller en gassbrenner selv om disse ikke setter lukt i klærne. Å sitte ute i naturen å vente på at kaffevannet skal koke gir en egen ro i sjelen, og noen ganger pleier jeg å se på terrenget rundt meg og tenke på hvordan det så ut her for noen tusen år siden og hvordan det hadde vert å leve her da. Her hvor jeg bor og der jeg pleier å ta mine "nærturer" har det vert menneskelig aktivitet i minst åtte tusen år. http://www.regionstavanger.com/no/Produkt/?TLp=40176 Her er også et av Norges best bevarte skillet fra steinalderen funnet. http://forskning.no/arkeologi-steinalder/2011/09/ansikt-til-ansikt-med-steinaldergut (Nå er ingen lenger helt sikre på om dette var en gutt eller en pike, og dette holder fremdeles en del forskere i aktivitet.) Endret 2. mai 2016 av REs 4
Populært innlegg awesomevicc Skrevet 2. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 2. mai 2016 Hoppet ut av komfortsonen min og ble med Turistforeningen på singletur i helgen. Vi bodde på turistforeningens hytte på Nodhagen i Sandnes kommune og på lørdag gikk vi opp til Vårlivarden. Fantastisk kjekk helg med morsomme folk, absolutt å anbefale Tror virkelig jeg skal prøve noe sånn igjen, samt fellesturer med DNT 13
HegeJohnsen Skrevet 2. mai 2016 Skrevet 2. mai 2016 Ga opp råtten snø rundt hytta sist helg og håpet å finne våren i nærmarka mi (Estenstadmarka). Bummer!! Planen om å gå til markas høyeste topp Liaåsen ga jeg opp. Skulle tatt med meg piggsko eller brodder. I områdene nedenfor dammene var det stort sett snøfritt, men jeg skulle ikke mange metrene ovenfor dammene før snøen la tjukk. Sukk... Estenstadmsrka har forøvrig en miniatyr Trolltunga som jeg oppsøkte for første gang denne søndagen. Trodde ikke Estenstadmarka hadde flere overraskelser på lur for meg, men heldigvis - den overrasker meg fortsatt 7
Populært innlegg Mørkeblå Skrevet 2. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 2. mai 2016 Varm og solrik dag med fin gevinst 13
Populært innlegg +Miamaria Skrevet 3. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 3. mai 2016 Sist helg forbannet jeg meg på at jeg skulle på tur, uansett migrenefaenskap og greier. Litt usikker på hvorvidt levra er enig, den måtte ta imot en del medisin, men jeg kom meg av gårde! Det skulle jeg ikke angre på, det er tross alt sykt bedre å ligge med hauverk på en strand med bølgebrus, enn på sofaen med durende kjøleskap og diverse, hjemme. Første etappe av turen som faktisk ble ganske lang (med nok medisin av diverse slag), er nå kommet i bloggen HER. Det ble en post i 10 på skjæret, til og med, og en ypperlig teltplass. 12
REs Skrevet 3. mai 2016 Skrevet 3. mai 2016 57 minutter siden, Miamaria skrev: Sist helg forbannet jeg meg på at jeg skulle på tur, uansett migrenefaenskap og greier. Litt usikker på hvorvidt levra er enig, den måtte ta imot en del medisin, men jeg kom meg av gårde! Det skulle jeg ikke angre på, det er tross alt sykt bedre å ligge med hauverk på en strand med bølgebrus, enn på sofaen med durende kjøleskap og diverse, hjemme. Tøft gjort å gjennomføre en sånn tur sammen med en så uønsket turdeltager. Min erfaring med migrene er at uansett hvor du er eller hva som skjer så er både lys og lyd uønsket. Typisk at slike ting kommer og ødelegger helga. Du får trøste deg med at mange damer blir kvitt denne "helgegjesten" når de får barn, eller ved ca. 35 års alderen. 2
+Miamaria Skrevet 3. mai 2016 Skrevet 3. mai 2016 Når den har slått ut for fullt er det bare å stenge seg inne på soverommet, dra ned rullegardinen, røske ut kontakten på fryseskapet som står på andre siden av veggen, slå av telefonen – og håpe at det ikke kommer båter forbi. Men når jeg er tidlig nok ute med medisinen så kan det gå å padle rolig tur i periferien, selv om jeg ofte merker den godt likevel. Det er ett eller annet som gjør at "naturlige" lyder tåles bedre enn disse elektriske og mekaniske. (Til helvete med alle oppdrettsanlegg!) - Jeg trodde ærlig talt at jeg ville ende opp liggende i teltet en hel dag, men det fikk faktisk bra. Bare man eter medisin og ikke drar det for langt, så er natur gode greier for sånt. (y) I hvert fall noen ganger når man har svinflaks.
Populært innlegg awesomevicc Skrevet 3. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 3. mai 2016 (endret) Tur til Gursligruvene med avdelingen på jobb Fin tur på omtrent 8 km Endret 3. mai 2016 av awesomevicc 13
Populært innlegg steingrd Skrevet 4. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 4. mai 2016 Hjemme i pappaperm og på tide å ta med guttungen på sin første topptur. Kort og fin tur til Bjønnåsen i Rælingen i herlig vær. Utsikten her er upåklagelig, kunne se Blefjell i det fjerne! 12
+Bjarne H.S. Skrevet 4. mai 2016 Pålogget Skrevet 4. mai 2016 Sammen med kanskje 1000 ungdommer på Opptur i dag i Haugesund. Kjekt! 9
REJOHN Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 3 timer siden, Bjarne H.S. skrev: Sammen med kanskje 1000 ungdommer på Opptur i dag i Haugesund. Kjekt! Skulle en kjapp (og det ble virkelig en kjapp tur) tur til Bjørndalsnuten. På Gramstad var det folk omtrent i tusentall. Ungdom på opptur.. STF med mange medhjelpere var på plass. Det må være et alle tiders tiltak. 2
Populært innlegg a_aa Skrevet 5. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 5. mai 2016 Woke up this morniiiiing... ... og om lidt var kaffen klar Kaffe trengtes, for det var såpass vindfullt i løpet av natten at det ble en del blafring og et og annet vindkast var såpass kraftig at den blåste duken ned i hodet på meg - så søvnen ble litt stykkevis og delt. Men tarpen, barduner, de selvmekka ekstrahempene og temmelig små titanplugger holdt fint stand Og det har blitt sommerposetemperaturer, yeay! 15
Populært innlegg +Miamaria Skrevet 5. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 5. mai 2016 Her ble det mest bølge- og redningsøving i dag, men med fotograf på land er det jo alltid gøy. Klubben har lagt ut noen bilder HER. Så er andre episode av helgeturen kommet i bloggen HER. Fant en kul rødalge som jeg etterpå har fått greie på ikke bare er spiselig, men etterspurt og greier. Så den skal testes ut neste gang. 12
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 5. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 5. mai 2016 Prøvde å finne snø på fjellet mellom Holtålen og Tydalen, og fant for såvidt det, men råtten som bare det. Gikk gjennom så det suste og på vannene var det overvann. Må vel innse at skisesongen er over i disse strøkene. På kveldene har vi besøk av orrhaner rett utenfor hyttedøra, i år som i fjor 10
Populært innlegg Tor Dalseth Skrevet 5. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 5. mai 2016 Overnattingstur til Grytavatnet ikke langt fra Lauparen. Herlig helg med strålende vær . 12
Populært innlegg Viktor Braadland Skrevet 6. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 6. mai 2016 Noen kompiser og meg tok turen til Kåtanuten (534moh) her forleden dag. Kåtanuten ligger i Vindafjord kommune, i Ølen. 13
+Miamaria Skrevet 6. mai 2016 Skrevet 6. mai 2016 Etappe 3 på migreneturen er nå kommet i bloggen HER. Fantastisk fin dag, utrolig takknemlig for at medisinen virket sånn høvelig. Den som fant opp medisin håper jeg har en fin pris på hylla. Men hva er det med folk som lar hundene sine springe løse rundt og hoppe opp på folk? Hvor har de det fra at sånn oppførsel er ok? Kjenner jeg blir passelig irritert bare jeg ser igjen bildet av &%&$(& kvinnfolket. Nuvel, resten av turen var fenomenal. 9
Johan2000 Skrevet 7. mai 2016 Skrevet 7. mai 2016 Skogshorn. Strålande sol när jag gick upp som snabbt övergick till mörka skyar. Väl på toppen såg det ut att bli regn vilken minut som helst, så det vara bara till att hoppa över kaffet och köra ned direkt. Lite seg snö, men helt OK. Träffade bra med nedkörningen. Troligen den bästa jag gjort från skogshorn. Som vanligt en massa luft under enbuskarna i skogen. Storbottskarvet eller vad det heter igår. Missade lite i nedkörningen där och var nervös efter allt prat i media och på fjøsboka om stor skredfara. I morgon blir det Såta, som generalrepetition inför Skåla nästa helg. Samma upplägg här: Promenad i början med sikidorna på säcken innan man kommer upp till den underbara snön. Sedan är det ca 1000 höjdmeter till toppen. Totalt 1200 meter. Rena kindergarten jämfört med Skålas 1800... Men det blir nog en fin tur. 2
HegeJohnsen Skrevet 8. mai 2016 Skrevet 8. mai 2016 Fra fredagens leting etter snø. Kjørte til Storwartz hvor det halvannen uke tidligere hadde vært strålende forhold iflg en instagrammer. Nå hadde regn og mildvær gjort kort prosess med snøen, og den var pill råtten, hvis den i det hele tatt fantes. Med dette erklæres skisesongen på hytta over for denne sesongen. 5
Populært innlegg Chrisp Skrevet 8. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 8. mai 2016 Endelig, varmt i været og stille. I løpet av noen få strakser på lørdags kveld, ble sekken pakket for en liten topptur i mitt nærområde. Med en overivrig hund i front, ble de nesten to km unnagjort i en feil. Rakk akkurat og få opp hengekøya før solen forsvant. I horisontal avslapping nøt jeg kveldshimmelen mens hunden nøt tørre pinner. Så helt stille ble det ikke. Vi sovnet etterhvert, jeg i hengekøye innsvøp i dun, og hunden i Jervenhiet sitt. Utpå morgen kvisten var det en liten som ikke lenger var fornøyd med Jervenhiet sitt. Så de siste timene ble felles kos i køya. 14
Populært innlegg Adelheid Skrevet 8. mai 2016 Populært innlegg Skrevet 8. mai 2016 Tur langs Tjøme kysten langs stier og over svaberg , med fine overnattinger i telt! Endelig er det sommer og været kunne ikke vært bedre 10
Populært innlegg +Bjarne H.S. Skrevet 8. mai 2016 Pålogget Populært innlegg Skrevet 8. mai 2016 Tilbake etter langhelg i Vikefjellet i Vindafjord. Fantastisk lite fjellområde fritt for snø nå i mai. 13
Anbefalte innlegg