Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling i "Ut i naturen" 2.september


Lars

Anbefalte innlegg

Annonse

Veldig bra program :wink: ! Det ser bare så herlig ut å ferdes i stille vann i fred og ro med kajakk.

Desverre bor jeg midt i Hedmark og synes det blir langt å dra ut til kysten for å kunne drive med dette.

Finnes det fine sjøer og elver i innlandet som passer til denne flotte aktiviteten? Synes liksom ikke Mjøsa frister noe særlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle steder der det er vann kan man padle. I Hedmark finner man både store sjøer som Mjøsa og Femunden, Norges lengste elv Glomma, Trysilelva og massevis av mindre innsjøer i f.eks. Femundsmarka. Bare fantasien begrenser hvor man kan padle. En kajakk stikker ikke mer enn 10-20 cm dypt. De fleste elver har rolige partier som egner seg til de som ikke liker stryk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vann er det bare å padle!

Når det er som værst med båter i Oslofjorden drar jeg ofte med kajakken i ferskvann hvor det som regel er mye mindre trafikk.

Så går det jo fint å hive ut en wobbler. Håpe å få er fin kubbe(storørret) på kroken. Eller bare dra ut med mat og finne en stille vik.

Alt til sin tid.

Rudt Mjøsa er det iallefall 2 klubber som driver med turpadlig. Og en anerkjent butikk på Lillehammer. Selv om dette er i feil fylke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente det begynte å krible kraftig i padleåra da jeg satt foran tv'en igår kveld, så idag bare måtte jeg ut på sjøen for å dempe den verste kløen.

Godt å se at det går an å lage gode padleprogram uten å måtte ty til storm og høye bølger.

Den rulla hadde du ikkje helt kontroll på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500fjell: Dessverre er det teltforbud i Perleporten utenfor Risør, men jeg jobber med å finne ut av det. Tok et bilde av soveposer under Tarp sist jeg var der. Kanskje det er lov? :shock: Skal sjekke opp litt med kommunen.

Carl F: En skal ikke kimse av ro i sjelen! Programmet ble spilt inn i slutten av mai. Fra man-tor. Det skal jo være en helgetur, men TV tar tid...

Joker: Er veldig klar for å starte med video også, men livet som padler er ikke så lukrativt rent økonomisk (selv om jeg følger meg som en millionær på de fleste andre områder). Håper å få midler til å investere i videoutstyr etter at guiden til Aust-Agder er lansert. Hvis noen vet om noe sted en kan søke fra - eller utrangert utstyr - så si endelig i fra! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500fjell: Dessverre er det teltforbud i Perleporten utenfor Risør, men jeg jobber med å finne ut av det. Tok et bilde av soveposer under Tarp sist jeg var der. Kanskje det er lov? 8) Skal sjekke opp litt med kommunen.

Oi, lover og regler. Sånn har ikke jeg peiling på, :wink: men fint er det uansett der ute ved Lille Danmark, Risøya og Perleporten. En skikkelig langtur er jo å padle Barmen rundt, en klassisker, men ikke akkurat den skjærgården som finnes rundt Arendal 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.