Jump to content

Nye utfordringer venter på oss der ute i naturen

Recommended Posts

Annonse
Posted

Apropos: traff en sveitser på dagens tur på fjell og tilbød meg å guide han ned en annen rute enn han gikk opp. Da jeg senere nevnte at det var mye flått i akkurat det området ble han helt perpleks, snakket om å pakke klærne sine ned i plastpose og dusje skrotten og problemer med utøy i bobilen sin osv... Det var visst mye mer fokus på disse problemstillingene nede i sentraleuropa enn her - så det kan vel kanskje være noe som kommer mer og mer her også..

Posted (edited)

Ja, ting tyder på det. Og ja, denne flotten er for eksempel mer vanlig i Tyskland forstår jeg, og i sydligere land som Italia og Spania. Nå er det ikke slik at alle disse jaktflottene bærer det farlige viruset. Jeg tipper det er mye enklere å vinne toppgevinsten i lotto enn å få dette viruset i seg. Så jeg ser ingen grunn til å få panikk. Jeg kommer i hvert fall til å dra på tur uten å tenke på dette.

Jaktflott er et stilig navn. Det smaker liksom litt urskog og villmark av det. Stor er den også. Liksom litt farlig...kanskje vi må begynne å ta med hagla på tur nå... Han sveitseren står sikkert og skrubber seg i dusjen ennå, og ser seg over skuldrene heretter når han går på tur i Norge.

;-)

Edited by Skogens Stønn