Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye utfordringer venter på oss der ute i naturen


Skogens Stønn

Anbefalte innlegg

Jada, overskrifta bærer nok preg av "click bait", men siden jeg ser at noen mener hjortelusflua er en stor utfordring på tur, så kan det være en slags trøst i at den er harmløs og i hvert fall ikke løper etter deg som denne gjør: https://www.nrk.no/rogaland/jaktflatt-og-andre-artar-kjem-til-noreg-med-nye-virus-og-sjukdomar-1.15996692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos: traff en sveitser på dagens tur på fjell og tilbød meg å guide han ned en annen rute enn han gikk opp. Da jeg senere nevnte at det var mye flått i akkurat det området ble han helt perpleks, snakket om å pakke klærne sine ned i plastpose og dusje skrotten og problemer med utøy i bobilen sin osv... Det var visst mye mer fokus på disse problemstillingene nede i sentraleuropa enn her - så det kan vel kanskje være noe som kommer mer og mer her også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ting tyder på det. Og ja, denne flotten er for eksempel mer vanlig i Tyskland forstår jeg, og i sydligere land som Italia og Spania. Nå er det ikke slik at alle disse jaktflottene bærer det farlige viruset. Jeg tipper det er mye enklere å vinne toppgevinsten i lotto enn å få dette viruset i seg. Så jeg ser ingen grunn til å få panikk. Jeg kommer i hvert fall til å dra på tur uten å tenke på dette.

Jaktflott er et stilig navn. Det smaker liksom litt urskog og villmark av det. Stor er den også. Liksom litt farlig...kanskje vi må begynne å ta med hagla på tur nå... Han sveitseren står sikkert og skrubber seg i dusjen ennå, og ser seg over skuldrene heretter når han går på tur i Norge.

;-)

Endret av Skogens Stønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.