GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet
10 minutes ago, fjellrĂŠv said:

NÄ som jeg har en husky ser jeg helst at det ikke er sÄnn kjempevarmt pÄ sommeren lengre :P

KjĂžp en hundeveske og fyll den med kjĂžleelementer fra Biltema.. 🙄 Ut pĂ„ tur med 10 kilo is pĂ„ ryggen.

En kompis av fattern gjorde det av og til, pÄ den mÄten fikk han godt nedkjÞlte hunder som i tillegg klarte Ä slite seg ut skikkelig.

Skrevet
Gabs88 skrev (6 minutter siden):

KjĂžp en hundeveske og fyll den med kjĂžleelementer fra Biltema.. 🙄 Ut pĂ„ tur med 10 kilo is pĂ„ ryggen.

En kompis av fattern gjorde det av og til, pÄ den mÄten fikk han godt nedkjÞlte hunder som i tillegg klarte Ä slite seg ut skikkelig.

Men det smelter vell om man skal vÊre ut noen dager hehe. Han er heller ikke sÄ trent at klÞven kan belastes skikkelig enda. Men hvor bra vÊr kan det bli i trÞndelag da?

Skrevet

Man tenker at det er kult helt til sola steker pĂ„ teltduken kl. 06:00 sĂ„ du mĂ„ krabbe ut for Ă„ gispe etter luft hver dag pĂ„ tur 😅

• Takk 1
  • Hehe 1
Skrevet
10 minutes ago, fjellrĂŠv said:

Men det smelter vell om man skal vÊre ut noen dager hehe. Han er heller ikke sÄ trent at klÞven kan belastes skikkelig enda. Men hvor bra vÊr kan det bli i trÞndelag da?

Det smelter nok da ja. 😁

Men du har feks Ruffwear Swamp Cooler som er en evaporativ kjĂžlevest med reflekterende folie.

Den kjÞler nÄr den er vÄt og reflekterer varme fra sollys.

• Liker 1
Skrevet
sneakyowl skrev (2 timer siden):

Man tenker at det er kult helt til sola steker pĂ„ teltduken kl. 06:00 sĂ„ du mĂ„ krabbe ut for Ă„ gispe etter luft hver dag pĂ„ tur 😅

Jeg var pĂ„ sykkeltur i nord i fjor sommer med rekordvarme og skyfri himmel, faktisk dagstemperatur pĂ„ 30 grader pĂ„ Senja. Varme, midnattssol og mĂ„nelandskap gjorde at jeg til tider mĂ„tte sove i skyggen av teltet istendenfor inni.Â đŸ„”

Jeg synes 10-15 grader er fin sommertemperatur nÄr man skal vÊre i aktivitet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

NÄr hÞsten kom i fjor sÄ satt jeg fortsatt Ä ventet pÄ sommervarmen. FÄr hÄpe TrÞndelag stÄr pÄ mottakerlista nÄr varmen skal deles ut i Är

Edit:
Det er jo ikke at det ikke er varmt, det er bare litt ujevnt fordelt
image.png.b471a8c15930eabfb467e931f90c2aee.png

Endret av aico
  • Hehe 1
Skrevet

Stort sett enig i at det ikke trenger Ă„ vĂŠre for varmt. Men er fornĂžyd om det blir mindre regn en vi hadde i 23...

Skrevet

Baaaah...fordelen med Ä bu pÄ i Østerdalen er at vinteren er lang og kald. Bikkjer sett skikkeleg vinterpels, og vi har fine skilÞyper i 5-6 mnd. 

Bakdelen er at nÄr det endeleg vert sommar...sÄ er det ofte j.... varmt. Rekordvarme i ein Østerdal som allereie er brutalt varm om sommaren lovar ikkje bra hverken for folk eller fe. Spent pÄ kven som blir mest gretten av oss.

Eik lyt flykte til fjells eller kysten sÄ snart ein har hÞve trur eg.

Skrevet

Er det ikke ganske ofte at det er forskjell pÄ sommervarmen i nord og sÞr? Det er i hvertfall min erfaring - styggvÊr i nord betyr ofte godvÊr i sÞr og omvendt. 

Og pÄ kysten kommer jo ofte den evinnelige tÄka om varmen blir for hÞy - liker egentlig heller kald nordavind og klarvÊr. Varme er oppskrytt. :) 

• Liker 3
Skrevet
Kjell Iver skrev (43 minutter siden):

Er det ikke ganske ofte at det er forskjell pÄ sommervarmen i nord og sÞr? Det er i hvertfall min erfaring - styggvÊr i nord betyr ofte godvÊr i sÞr og omvendt. 

Og pÄ kysten kommer jo ofte den evinnelige tÄka om varmen blir for hÞy - liker egentlig heller kald nordavind og klarvÊr. Varme er oppskrytt. :) 

Jo, jeg har ogsÄ det inntrykket. SvÊrt sjeldent finvÊr i hele landet. 
Selv har jeg noen uker uten planer. Kan kjÞre dit det er passe. Drar man til fjells er det som regel greit i varmen. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.