Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Gilde utfordrer Real

Anbefalte innlegg

Har spist snurring i boks og firkantsnurring (muligens en firkantet sirkel?). Den første kan spises rett fra boksen og smaker bra. Firkanten er fin å pakke og noe mer miljøvennelig, men innholdet er tørt. Mil, olje, smør eller en dekadent saus hjelper nok her som for så mange andre "friluftsrasjoner".

Er i markedet for å prøve "Tactical Foodpack" tross lett idiotisk navn. De posene ser praktiske ut og de har endel artige varianter. Det siste er kanskje viktigst på lengre-men-ikke-ekspedisjon turer: variasjon. Tre uker på havregryn går bra, men faren for å bli småsprø er overhengende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

(Logg inn for å se skjult innhold) Det blir spennende å prøve disse, deilig med noen alternativer til Real og de andre aktørene på markedet.      

Personlig syns jeg Real er overpriset og nokså smakløst. Jeg har Ulcerøs Kolitt og tåler generelt dårlig ferdigmat. Real gjør meg litt oppblåst og uggen i maten. Som sikkert flere av dere har følt på.  Det blir spennende å teste ut Gilde sitt alternativ.  Nå er jeg også utdannet kokk. Det er overraskende enkelt å blande egne poser - tilsvarende Real. Med en vakummaskin får du en plassbesparende, vanntett, rimeligere og bedre alternativ til Real som holder seg i flere uker.  Så tre

En av måltidene jeg har gått over til på tur er "en halv pølse og potetmos".  Blir gjerne lunch på en del turer, billigere enn real er det også. Til frokost går det stort sett i hjemmeblandet havregrøt. Men mat kommer helt an på type tur, når på året (temperatur), lengde på tur, osv. på hva man velger å ha med seg. Mat er jo stortsett ganske holdbardt midtvindters, bortsett fra grønsaker og frukt da..  

Posted Images

Eg vart overbevist til å kjøpe ei kasse med tactical, var var 21 pakker i boksen og ein hadde dermed nok mat til ei veke - han som solgte meg denne lovprisa kvaliteten!

Eg vart veldig skuffa, på alle måter! Ingen målekant, so ein må gjette seg fram til mengde vann. Alt smaker skikkelig syntetisk og direkte guffent - og alt har samme form/konsistens. Av frystørka turmat er tactical foodpac det dårligsste eg har smakt og for min del er Real gourmetmat i forhold

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes enkelte av real sine er veldig gode. Putt de i ziplock i stedet for medfølgende emballasje, så tar det mindre plass og avfallet tar mindre plass. 

Jeg anbefaler å lage tørket turmat selv, da får du porsjoner som er mer tilpasset deg og du får noe du vet du vil like (forutsatt at du er i stand til å lage mat selv som du liker selvsagt). Pris pr. porsjon blir veldig lav (kan lett komme under 20kr/ porsjon).

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, magnum_mauser said:

Av frystørka turmat er tactical foodpac det dårligsste eg har smakt og for min del er Real gourmetmat i forhold

En gang i verden fantes Fuizion og de laget måltid for gourmeten, tørket og la det på pose. Real er helt greit, men kan ikke sammenlignes. Hvilket gjør meg glad for at @Marius Engelsen har meldt seg frivillig til å hoppe først :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grimner skrev (1 minutt siden):

En gang i verden fantes Fuizion og de laget måltid for gourmeten, tørket og la det på pose. Real er helt greit, men kan ikke sammenlignes. Hvilket gjør meg glad for at @Marius Engelsen har meldt seg frivillig til å hoppe først :)

Har to pakker i denne proviantposen. Skal holde for 8 dager dette, pluss en pakke egg.

186CAA34-A2ED-4D77-991F-A45A722B5B25.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Boggabogg skrev (15 minutter siden):

Vil si det er enda større tabbe å ta med en toliter pistasj-is.

Aldri prøvd russeknuten «2-liter is på en skoletime, uten å bli oppdaget»?

Da var trikset å sette den på radiatoren, og når du fikk kjangsen, eller når læreren snudde seg, måtte du shotte hele isboksen 💩👍

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

Lest hele tråden, og skjelden har vel ordtaket "smaken er som banken" vært mer passende. Foreløpig høydepunkt er en skribent som trenger 5pk real, om dagen.😅

Testet real, for real, på begynnelsen av 90.tallet. Setter derfor pris på endel av smakene deres i dag. Likevel, alternativer ønskes velkommen. Når det er sagt, for egen del passer ordtaket "alt går i grisen". Overhodet ikke kresen, det meste smaker bra, samt at jeg har med ulike krydderier. 

Endret av Nikke
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

Nå har jeg vært på turer hvor to liter flytende pistasjeis med to plater sjokoladesaus ville være den perfekte forrett, men jeg er mer interessert i hvilken rødvin til hvilke(n) ost som går best med Sætres Beste Salinas.

Riktig som @Nikke sier, men så lenge maten ikke er skjemt, så er det gjerne "ikke langt nok" faktoren som gjelder.

Et triks med Real og Cheyenne-pepper: en pose av hver og dagen etter har du materiale til nødsignal i skrikende oransje.

Endret av Grimner
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)
Nikke skrev (På 3.6.2021 den 14.55):

Lest hele tråden, og skjelden har vel ordtaket "smaken er som banken" vært mer passende. Foreløpig høydepunkt er en skribent som trenger 5pk real, om dagen.😅

Testet real, for real, på begynnelsen av 90.tallet. Setter derfor pris på endel av smakene deres i dag. Likevel, alternativer ønskes velkommen. Når det er sagt, for egen del passer ordtaket "alt går i grisen". Overhodet ikke kresen, det meste smaker bra, samt at jeg har med ulike krydderier. 

Smaken er som baken ja, den er delt. Heldigvis er jeg på den riktige halvdelen, den der det smaker godt.

Endret av Skogens Stønn
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Ludden
      Får slå ett slag for couscous siden ingen andre nevner det. Like enkelt som potetmos, og definitivt bedre enn hurtigris
    • Av Pearl
      Hei!
      Dere som er på ukestur og mer med barn - hva spiser dere til lunsj? 
      Hjemme er det brød, yogurt og frukt det går i. Helgeturer er greit, men når turen blir lengre? Barna her er 2 og 4år.
      Tenker både på sommeren og vinter. 
      Takker så mye for svar! 😊

Ann-Kristin 
    • Av fjellkaren
      Er det noen som har prøvd å tilberede turmat av type tilsvarende Real etc på kaldt vann? kanskje går det hvis man tar (kaldt) vann i posen på morgen slik at det får mange timer i bløt? Det er litt pes å varme opp vann til koking for så å helle oppi posen og vente noen minutter, spesielt ved dårlig vær etc. Tenkte å gjøre noen tester på dette snart, men hvis noen har erfaringer trengs ikke det.
    • Av Gjert
      Lurer på om det er noen her som har erfaring med frysetørket turmat på reiser i utlandet, gjerne mer spesifikt Sør-Amerika, Brasil, Argentina og Chile. Har hørt det er vanskelig å anskaffe turmat lignende real turmat i Sør-Amerika så vil gjerne ta det med meg, men skal innom Brasil først, før jeg flyr til Argentina.
    • Av HannKatta
      Denne brukbar?:

(Logg inn for å se skjult innhold)
      INGREDIENSER
      1 glass grovt peanøttsmør
      2 dl lys sirup
      1 dl sukker
      4 dl corn flakes
      2 dl kokos
      200 g lys kokesjokolade
      Rist kokosmassen gyllen i en tørr stekepanne.
      Smelt sammen peanøttsmør, sirup og sukker over svak varme. Hvis du får fatt i det, kan du bruke finkornet sukker – det smelter på en litt annen måte enn vanlig sukker.
      Trekk kasserollen til side, og bland inn corn flakes og kokos.
      Kle en liten langpanne med plastfilm. Trykk massen jevnt utover bunnen i formen. Tykkelsen bær være cirka én centimeter.
      Smelt sjokoladen over vannbad. Bre den jevnt utover «karamellen», og sett formen kaldt.
      Når massen er stiv, løfter du den ut av formen, og skjærer den i jevne biter.
      Peanøttsjokoladen holder seg godt hvis den oppbevares i en tett boks i kjøleskapet.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.