Tor-Erik-L-77 Skrevet 1. mars 2018 Skrevet 1. mars 2018 11 minutes ago, Memento mori said: Det har vært ned mot minus 20 i løpet av natta. Litt kaldt i bare ullundertøyet når jeg sto opp og gikk inn, orket ikke ta noen bilder. Sprekt! 1
esphojo Skrevet 1. mars 2018 Skrevet 1. mars 2018 28 minutter siden, Memento mori skrev: Da er testen ferdig, sov bra, men litt trekk/vind. En tarp hadde nok hjulpet. Det har vært ned mot minus 20 i løpet av natta. Litt kaldt i bare ullundertøyet når jeg sto opp og gikk inn, orket ikke ta noen bilder. Hender det at du får noen uforklarlige blikk eller kommentarer fra dine naboer 😉?
+Memento mori Skrevet 1. mars 2018 Skrevet 1. mars 2018 14 minutter siden, esphojo skrev: Hender det at du får noen uforklarlige blikk eller kommentarer fra dine naboer 😉? Tja, det blir noen netter på plenen i hagen i løpet av året. Det noen kaller dårlig vær, som snø, vind, kulde bruker jeg til trygg testing av for meg nytt utstyr. Lærer litt hver gang. Var en nabo som sov i hengekøye også i natt, @kokken81. Så vi er flere som liker oss ute. 5
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 1. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 1. mars 2018 Flott i marka i dag, men kald vind fra nord. Gikk til min hemmelig bålplass og tråkket en såle der, så den er bedre å bruke nå mot påske. Tror også jeg har greid å ta bilde av samme tre som skiforeningens Løypebas, men fra en annen vinkel. Godt gjort med så mange trær som finnes i marka. 11
Populært innlegg Tutogkjør Skrevet 2. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 2. mars 2018 (endret) Må jo ta sjansen når muligheten (været) er der! Vanvittig fin tur igår/idag også! Tok ei natt i telt for å smake litt på kuldegradene og for å kose meg litt. Ifølge svigermor var det 23 kalde grader. Lå på en haug i bjørkebeltet under Svinestranda og Blånibba. Og tok idag turen opp til Blånibba (1067moh). Kjempefin utsikt derfra i alle retninger. Vest mot fjorden eller sørøst mot Breimsvatnet, fjellet "Skjorta" og Snønipa. @ Endret 2. mars 2018 av Tutogkjør 14
Gjest Mareng Skrevet 2. mars 2018 Skrevet 2. mars 2018 Askøy er ikke akkurat kjent for å være kaldt, eller ha mange (noen) dager med skiføre i løpet av ett år. Men det gjelder å utnytte de mulighetene man har. Når isen endelig har lagt seg, og man får 3 cm snø, da er det bare å hente tidlig fra barnehagen og komme seg ut Det er jo veldig flott å kunne bruke veldig lokale muligheter, når kjangsen byr seg.
+Memento mori Skrevet 2. mars 2018 Skrevet 2. mars 2018 Drømmeforhold for skøyter, hardeste isen jeg har gått på mange år! Som å gå i nedoverbakke hele tiden🎉😀 10-15 cm helt klar stålis, nesten ekkelt å gå når du ser bunn så klart. Gikk vel en 10.000 meter, inkl over en øy, og rundt en stor øy. Legger en rapport på Skridsko.net med GPS -tracking og bilder i kveld. Som vanlig litt is info på regobs. Det blir fellestur her i helgen ifølge rollers på Facebook. Hadde både kasteline, pigger, isstaver og flyteelement i sekken med tørt tøy. Viktig å kunne lese is, for å ferdes tryggest mulig. 9
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 3. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 3. mars 2018 (endret) Var med på Rollers sin fellestur på Tyrifjorden i dag. 13 stk som gikk 12 km under drømmeforhold. Skru opp lyden! Endret 3. mars 2018 av Memento mori Hadde lagt til feil bilde. 12
Populært innlegg tonymakkaroni Skrevet 3. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 3. mars 2018 Igloen ved Torgetjern står seg bra, godt besøkt tydeligvis også 12
Populært innlegg +tshansen Skrevet 3. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 3. mars 2018 Tar kaffen ute i dag! Mye besøk og enda mere støy kan få selv den beste til å rope om hjelp 😂 da ble en tur i skogen beste alternativ, selv om det ikke er mange km hjemmefra 11
+tshansen Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 Ble en tur i løypa med småen i dag, han ville så gjerne gå på ski, og med gårsdagens lille snøfall som gjorde sitt med føret i dag! Rett og slett magisk 9
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 4. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 4. mars 2018 (endret) Årets drømmetur på skøyter. 6 timer 27 km og ☀️ , knallfin is. Første del var med Rollers. Så gikk jeg med 3 andre en tur til et nytt område. Jeg som var lokal gikk først. Sjelden hyggelig tur. Litt lite mat og drikke, siden turen ble dobbelt så lang som tenkt. 2 striper kvikklunsj ble delt på 4. Korrekt passering av sprekk, med hopping. Se isen beveger seg. Endret 4. mars 2018 av Memento mori La til et bilde til☀️ 12
Populært innlegg a_aa Skrevet 4. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 4. mars 2018 Har småhanglet de siste dagene, med lett hodepine og harking, ikke egentlig syk - men nok til at jeg droppet overnatting i fullmåneskinn natt til fredag. Synd, hadde tenkt å se om soveposen min med TLim -7°C greide seg fint inni en bivybag ned til rundt -10°C - og det vet jeg fortsatt ikke. Men i dag ble det uansett en rolig kort søndagstur, tok bussen fra Kringsjå til Nipedalen og gikk tilbake igjen: Ble beæret med blå himmel opp mot Nipetjørna, og ved Viggohytten var det sol, kaffe og vafler. Det var bare to som var kommet dit da jeg ankom, men det ble en jevn strøm som vandret inn ila den halvtimen jeg satt der. Jeg gikk videre oppover mot toppen av Gravdalsfjellet og så at skyteppet nærmet seg solen sakte men sikkert. Jeg bestemte meg for å nyte den så lenge den var der, og gikk av stien bare for å tenne kvistbrenneren og slappe av i solen med litt mat (frukt og Real) og mer kaffe. Bare en halv kilometer fra Viggohytten Snøen kokte allerede idet jeg rigget opp for en fjellfie, gitt Virkelig flott, satt der en drøy time før jeg labbet videre idet de første disete skyene begynte å dimme ned solen. Tok nedturen via Olsokfjellet og Damsgårdsfjellet. I skogen i nedre del av Damsgårdfjellet måtte jeg stoppe noen minutter og høre på fuglesangen, den varmende solen hadde gitt vårstemning til opptil flere fjærkledde beilere, gitt. Vakkert! 11
Populært innlegg +tshansen Skrevet 4. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 4. mars 2018 Tar kveldsen ute i dag 14
Gjest Mareng Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 @a_aa Er viggohytten bygget opp igjen etter den brant ned altså? Det har ikke jeg fått med meg (men det er noen år siden jeg var på tur der). Er det servering hver søndag?
a_aa Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 @Mareng: Den er både bygd opp og åpnet: http://nordnesrepublikken.no/2017/09/19/den-nye-viggohytten-er-endelig-apnet/ Enkel servering hver søndag ja, til kl 1400 i vintermånedene og til kl 1500 resten av året (er det mye folk, blir det gjerne litt utvidet åpningstid, tror jeg)
Populært innlegg Freebird Skrevet 4. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 4. mars 2018 Ble en tur ut for å plukke noen flere småtopper i Meland i dag, er snart ferdig med kommunen så da blir det vel Bergen kommune neste. Høganipa Litlfjellet Langåsane 16
Lompa Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 På 1.3.2018 den 8.16, Memento mori skrev: Da er testen ferdig, sov bra, men litt trekk/vind. En tarp hadde nok hjulpet. Det har vært ned mot minus 20 i løpet av natta. Litt kaldt i bare ullundertøyet når jeg sto opp og gikk inn, orket ikke ta noen bilder. Flere som har benyttet anledningen til å teste utstyr, ser jeg. Hadde to netter ute på verandaen forrige uke, med litt forskjellig oppsett. Har ikke ekstrempose (Tyin winter, minus 15 komfort, 17-18 kalde utenfor posen), så jeg prøvde ei natt med fleeceliner inni og ei natt med en tynn dunpose oppå. Funket like bra begge deler. Exped downmat 9 DLX, rett på snøen. 1
Populært innlegg Eivind T Skrevet 4. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 4. mars 2018 Har tilbragt helga på Skjerevasshytta innpå Suleskarheia. Flott sted. Flott hytte Statskog har her. Og SKIKKELIG vinter. 15
Populært innlegg +Boggabogg Skrevet 5. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 5. mars 2018 Helga var satt av til familiebesøk på Senja. På lørdag skulle @TerjeH og jeg egentlig bare gå oss en tur etter veien, men når vi kom til Medfjordvær var veien kort opp på Knuten (110 moh). (Etter tradisjonen er dette nesen til Senjatrollet.) Det var spor etter folk som hadde gått både på føttene (fastboende) og truger (turister). I tillegg var det masse spor etter oter som enten hadde vært på musejakt - eller bare gått opp for å kunne sile ned. Siden dette var en spontantur lå broddene heime. Det gikk greit å komme seg opp, men litt meir utfordrende på vei ned. Et par plasser fant jeg ut at det var enklere å lage oterspor størrelse XXL (jeg sklei dog ikke på magen...). Sola varmet på toppen, men vi rakk å bli gode å kalde før vi kom oss heim siden den ikke viser seg mange timene over fjellene så tidlig i mars. Dagens nasjonalromantiske: "Fiskeflåten på vei ut på feltet". I følge lokalavisa er det for tida et "loddebonanza". Fleire plasser i fjorden dreiv måsen og jaktet på noe i havflata, mens to ørner svevde lenger opp. Fjellrekka Nordlandet. Fra venstre Hesten, Segla og Barden. Flotte sommerturer. Nærbilde av Segla, Keipen (bakerst) og Grytetippen. 17 2
Populært innlegg AK74 Skrevet 5. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 5. mars 2018 Tur fra lørdag til mandag. To fjellforumere på tur i Troms😊 Fra Signaldalen til Gappo. Rapport etterhvert. Et fantastisk fjellområde😄 Det hadde vært gøy om vi fikk til et forumtreff i nord snart:) 20
+rayun Skrevet 5. mars 2018 Skrevet 5. mars 2018 Etter en lang kuldeperiode med sur nordavind var det klart for sykkeltur i dag når tempen hadde stabilisert seg på behagelige -6. Det hadde kommet litt snø på morrakvisten som effektivt skulte isen under. Under sånne forhold ser jeg at 160 pigger er litt i minste laget. Selv forsiktig bruk av bremsen hadde liten effekt. Det ble 23 rolige kilometer med fokus på å holde meg på sykkelen. Litt tyngre å sykle i midten, men ikke så glatt. Mye snø og kulde tvinger Rådyra til å bruke all tid på jakt etter mat og de er mer opptatt av maten enn av meg. 8
Populært innlegg Haoverla Skrevet 6. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 6. mars 2018 Har en skadet nakke og skulder, så tok en veldig kortreist tur fra søndag til mandag. Tok banen opp og plasserte meg med flott utsikt over Bergen by 24
Populært innlegg Tutogkjør Skrevet 6. mars 2018 Populært innlegg Skrevet 6. mars 2018 Det ble en tur i fjæra med kjæresten, kidden og bikkjene idag. Engangsgrill med hamburgere og NULL vind var digg! Kjenner nå at sola varmer! Superdeilig! Fjell fra venstre er; Ryssdalshornet(1201moh), Storevarden(1425moh), Svartekari(1220moh) og så Salen-massivet med Traudalen rett utenfor bildet . 11
Gjest Turlyst Skrevet 7. mars 2018 Skrevet 7. mars 2018 Ett par netter på Merkedammen ble gjennomført i lett snødrev og tåke som ga god stemning. Har det for vane å dra når været er overskyet. 4 km og 200 høydemeter gikk bra - mye lettere hjem. -3 i teltet og -5 til -7 ute. Exped Synmat UL Winter fungerte utmerket. En bra og kort midtuketur.
Anbefalte innlegg