Populært innlegg Viktor Braadland Skrevet 8. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 8. mai 2016 Overnatting med gode kompiser ved Furevatnet, Vindafjord. Furevatnet ligger noen kilometer inn i marka etter Turistforeningshytta Olalia.Helt ok med viltgryte laget fra bunnen av.Finnes det noe bedre enn å våkne til denne utsikten? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) I dag ble det sykkeltur igjen Sønnen ville en tur ut å se på det gamle huset vårt. Det er over ti år siden vi flyttet, men ok, vi tok en tur. Det er 23 km hvis vi kjører bil korteste vei, men vi syklet til Sola og via Malmheim (Julebygda) og langs Rv. 44 hjem igjen. En sykkeltur på ca. 2.5 timer. Sist jeg syklet med ham syklet han fra meg, men i dag tok jeg lette og raske syclocross sykkelen! Han syklet fra meg like vel. Kanskje det kommer mer an på han som sitter på sykkelen enn på selve sykkelen? Vi var i alle fall heldige med været. 26 grader i Stavanger i dag og bare 16 grader i Alicante. (Ingen charterferie til Spania for meg.) Endret 8. mai 2016 av REs 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg tklami Skrevet 9. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2016 (endret) Ble en tur ut i Østmarka denne helga fra lørdag til søndag. Var nydelig vær og turen ble i så måte veldig hyggelig. Det ble både bålkos og fisk. Klarte å lure 4 ørreten på flua, godt å få de første på flue for sesongen. På mark fikk jeg en lake for første gang, abbor og mørt, men alt så smått at det ikke ble ansett som mat. Men uansett godt og virkelig kjenne på sommeren Endret 9. mai 2016 av tklami 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HegeJohnsen Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Etter å ha gitt opp snøletingen bega vi oss mot våren i går. Den fant vi i Mølmannsdalen (nær Røros). Nydelig furuskog med flere vann hvos isen enda dekket store deler av overflaten. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg awesomevicc Skrevet 9. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2016 23 grader og sol, så selvsagt måtte man ut! Gikk en tur på Lilandsheiene, var noe gruvedrift der 100 år siden. Ingen fare, denne var bare en sånn prøvegruve og er ikke farlig 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg a_aa Skrevet 9. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2016 Den 26.4.2016 at 22.08, a_aa skrev: Og dagens tall er "four" & "eight" And today: Gimme five! Fortsatt litt snø hist og pist på turen "over vidden": Fint å komme fram til masten på Rundemanen rundt solnedgang: Ville teste formen fram mot 7-fjellsturen i slutten av måneden, og dro lett (droppet kameraet, og måtte bruke mobilen som har dynamisk omfang som en Xerox fra 80-tallet). Formen er faktisk ikke så verst , langtfra spreking-tempo, men ligger innenfor det jeg ser på som mitt ambisjonsnivå. Da er det vel bare å håpe på godvær siste helga i mai Og skal jo også fylle dusinet med "over-vidden-turer", så nå har jeg 7 igjen, gitt - det er jo nesten halvveis. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg awesomevicc Skrevet 10. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 10. mai 2016 Fortsatt fint vær, 21 grader når jeg gikk ut i syv tiden og helt fantastiske farger i heiå Så kom jeg over først en fot og så en til, og deretter en skalle som har hørt til en elg. Helt fantastisk idyllisk! Vandret litt utenom sti men fant frem til slutt 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Miamaria Skrevet 10. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 10. mai 2016 Fjerde og siste episode av finværsturen forrige helg er nå kommet i bloggen HER. Så herlig stemning at jeg får lyst på en umiddelbar reprise, hersens jobbhelg i pinsen. Jaja. Det blir ikke oppdrettsanlegg der riktig ennå, så det blir nok flere turer dit i løpet av sommeren. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 11. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 11. mai 2016 Ble en solrik og varm topptur til Store Dyrhaugstinden (2147m) på søndag! Pause øverst på Dyrhaugsryggen før videre anmasj mot toppen. Store Dyrhaugstinden Hurrunger i alle retninger Nedkjøring i sørvestrenna. Vi tok normalruta ned, men det så fint ut ned her så det får bli retur neste sesong! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HegeJohnsen Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Nærtur i marka i strålende vårvær. Litt deprimerende at det enda ligger en god del snø i de øvre delene, men det har iallefall smeltet MYE siste halvannen uke. Bjørka har plutselig fått museører og hvitveisen dekker skogbunnen der snøen har forsvunnet. Våren er en deilig tid 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg 7homas Skrevet 12. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 12. mai 2016 En 5km runde nordover fra Refsnes på søndre Jeløy forrige dagen. Fantastiske 26oC i skyggen utpå ettermiddagen. Vindstille. Knusktørt - dere vet den lukta av varm og tørr skog. Digg som f. Skogbunnen er dekket av blomster, stort sett hvitt, men noe blått, gult og rosa. Som ellers på Jeløy er det ville epletrær, roser og kirsebær "overalt" på sør og vestsiden langs fjorden. Flåtten har vel ikke våknet helt enda, jeg slapp i allefall unna. Det er dritmye flått på Jeløy av en eller annen grunn. Det er bare noen få rådyr der i tillegg til noen hest, sau og kyr, men ikke masse. Ingen elg. Kanskje det kommer av at det meste er landskapsvernområde eller naturreservat. Kanskje det er det milde klimaet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 13. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2016 Været var fortsatt så bra på mandag at returen fra Jotunheimen gikk via. Sunndal med topptur til Åbittinden (1398m). Knallvarmt vær (24c i Sunndalsøra), så nedkjøinga ble ikke den beste, ble for mye sugeføre og for mye melkesyre! Men fin tur og fin topp det her. Den bratteste delen av nedkjøringa, ett kort stykke 36/37 grader, østovervendt. Typisk vårsnøskred på sørvestsida. Utsikt fra toppen 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg awesomevicc Skrevet 13. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2016 Liten tur til Hådyr i Sokndal kommune. Blåste godt og definitivt ikke samme temperaturen som tidligere i uka, men kjekt med frisk luft! Også kan man se langt, bort til Lista hvertfall! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HegeJohnsen Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Verken-eller-sesong i fjellet rundt hytta nå. Verken ski eller fjellsko funker. Gleder meg til sommeren! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamaria Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Jeg er til stadighet litt på etterskudd i bloggen, men nå skal jeg være høvelig ajour. Det som har kommet nå er altså fra forrige helg, da det var padling på Tjeldøya i Tjeldsundet. Litt annet landskap enn vi er vant med her, og det er jo veldig spennende. Ikke minst - furuskog - typisk hammock-terreng. Det er notert til neste gang! Alle bildene er HER i bloggen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Heriks Skrevet 14. mai 2016 Pålogget Populært innlegg Del Skrevet 14. mai 2016 To topper med navn Vardehøgda i dag, begge i Nes kommune (AK) hhv. 411 og 360 meter så det er ikke akkurat kjempetopper men men, de skal nå gås likevel. Først til Fenstad, bomveg ved skianlegget (40 kr. tar kort) og parkeringsplass ved Vika, deretter blåmerket fin sti. Kan gås som en runde. Turbeskrivelsen sier det skal være flott utsikt, men den er ganske bevokst med trær så vi skjønte ikke engang at vi hadde vært på toppen før vi var på vei ned igjen. Dette til tross for at det stod skilt der Vel, tursjokoladen ble inntatt på badeplassen ved parkeringa. Deretter Vardehøgda på delet mellom Nes og Eidsvoll, man kjører opp Brattstupveien (skogsbilveg) her er det også bompenger (40 kr. SMS) fra parkeringsplassen er det 1,5 km å gå opp til tårnet. Ble akkurat passe tur å ta begge når man først var ute og kjørte. Har sikkert ikke vært på noen av disse stedene på 20 år, så det var vel på tide. Fine områder så kan vel hende jeg ikke skal la det gå like lenge til neste gang Ser ut som det kan bli endel blåbær til høsten, Branntårn på Vardehøgda (Vestre), Skimter Mjøsa i det fjerne Liker den panoramafunksjonen på kamera altså ... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HegeJohnsen Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Sjekket ut skiløypene nede i skogen ved hytta. Til min overraskelse er det faktisk mulig å gå på ski her enda. Må være villig til å bære skiene et stykke og ikke kreve meget bra spor, men pga maskinpreparering er det fortsatt en god såle man kan gå på. Været er ikke akkurat noe å skryte av. Alt fra solgløtt til snø og hagl på dagens tur. I skrivende stund har det snødd tett i hele kveld. Dagens høydepunkt var en orrhane som landet i hagen rett utenfor hyttevinduet. Vi har observert dem i området en ukes tid, men aldri så nærme. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7homas Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 14 hours ago, Heriks said: To topper med navn Vardehøgda i dag, begge i Nes kommune (AK) hhv. 411 og 360 meter så det er ikke akkurat kjempetopper men men, de skal nå gås likevel. Først til Fenstad, bomveg ved skianlegget (40 kr. tar kort) og parkeringsplass ved Vika, deretter blåmerket fin sti. Kan gås som en runde. Turbeskrivelsen sier det skal være flott utsikt, men den er ganske bevokst med trær så vi skjønte ikke engang at vi hadde vært på toppen før vi var på vei ned igjen. Dette til tross for at det stod skilt der Vel, tursjokoladen ble inntatt på badeplassen ved parkeringa. Deretter Vardehøgda på delet mellom Nes og Eidsvoll, man kjører opp Brattstupveien (skogsbilveg) her er det også bompenger (40 kr. SMS) fra parkeringsplassen er det 1,5 km å gå opp til tårnet. Ble akkurat passe tur å ta begge når man først var ute og kjørte. Har sikkert ikke vært på noen av disse stedene på 20 år, så det var vel på tide. Fine områder så kan vel hende jeg ikke skal la det gå like lenge til neste gang Om dere ikke har vært der; ta turen til Legevakta på Minnesund (gamle sykehuset) og ta turen opp til Minneåsen, Bare følg den grusveien som går rett opp fra parkeringa (var gratis sist jeg var der) og følg den til den slutter. Fortsett på sti/ traktorvei noen hundre meter og ta til venstre videre opp til toppen når dere kommer ut på neste grusvei. I enden av grusveien ligger det et antenneanlegg. Ta til venstre på sti 20 meter før dette og etter et par hundre meter står dere under det ene av to gjenværende branntår i fylket (tror det er fylket - ikke arrester meg på det). Gjengrodd på bakkenivå, men bra 360o utsikt fra toppen av tårnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heriks Skrevet 15. mai 2016 Pålogget Del Skrevet 15. mai 2016 Et øyeblikk siden, 7homas skrev: Om dere ikke har vært der; ta turen til Legevakta på Minnesund (gamle sykehuset) og ta turen opp til Minneåsen, Bare følg den grusveien som går rett opp fra parkeringa (var gratis sist jeg var der) og følg den til den slutter. Fortsett på sti/ traktorvei noen hundre meter og ta til venstre videre opp til toppen når dere kommer ut på neste grusvei. I enden av grusveien ligger det et antenneanlegg. Ta til venstre på sti 20 meter før dette og etter et par hundre meter står dere under det ene av to gjenværende branntår i fylket (tror det er fylket - ikke arrester meg på det). Gjengrodd på bakkenivå, men bra 360o utsikt fra toppen av tårnet. Mistberget, har vært der noen ganger Fin tur det også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg +Bjarne H.S. Skrevet 15. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 15. mai 2016 Nede igjen etter første tur i Etnefjellene denne sesongen. Herlig tur, og endelig skikkelig igang med fjelltursesongen! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 15. mai 2016 Mange fine turer ved hytta - og våren er i anmarsj for fullt- men syns det er litt lite fugleliv enda. Muligens litt tidlig. Her er "suppe" til kokings inn i Laupskardet - med de utroligste ingredienser. Mye snø og egentlig skiføre ikke så alt for langt opp - eller veldig løs snø.. Det er usedvanlig tidlig vårløsning her og ikke lenge før det er fotføre også innover Simskardet mot Børgefjell. Så sånn ser Fiplingvatet ut - bare millioner av ispinner som gnisser mot hverandre med pinglyd. Var en tur lenger sør i vatnet for å se om det var muligheter for fiske, men fortsatt is der også.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamaria Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Grunnet jobb og greier har det ikke blitt særlig med padling her i pinsehelgen, men jeg kom meg en snartur ut for å rulle i dag. Rulling ble det også lite av (men noen ble det, og de gikk fint) – men jeg fant forskjellig rart nedi vannet. Innlegget i bloggen HER. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a_aa Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Kommunetopp i dag Men kanskje ikke den aller aller upperste; Vattafjellet (172,9 moh) i Vikna kommune... Utsikten mot storhavet: ... og mot de 17 vindmøllene på nabofjellet Dalafjellet: Fin pinsetur 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond Arvid Hagen Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 vel dette er fra min lille sændagstur http://www.trondhagen.com/tur-til-sandaa-spiderhytte/ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heriks Skrevet 16. mai 2016 Pålogget Del Skrevet 16. mai 2016 Samler noen topper på Peakbook og det er da 5 topper i Nes (AK) med primærfaktor over 100 meter .. burde være et overkommelig mål. Så i dag har jeg da vært på Storlifjella, det er toppen sin det! Topptur uten topp og skogtur uten skog .. En fjellknaus midt ute på ei svær hogstflate altså ... vel vel, turen dit var jo i alle fall fin Skardtjennet, Virra ei stund ute på den hogstflata før jeg fant ut hvilken av de fjellknausene som var målet Det var altså denne (tror jeg, var i alle fall denne jeg hadde plotta inn) Vi må stort sett ned i alle vannpytter vi kan finne på veien, så greit å avslutte med et bad i Flolangen ... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg