Lodbrok Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Er en lykkelig eier av bla. to lette telt. Henholdsvis Helsport Reinsfjel 3 sl. Og Big Agnes Copper spur hv 2ul... Problemet mitt er, jeg vet ikke hva de tåler av uvær... Er redd jeg må investere i ett mer solid, og tyngre telt for to uker I Børgefjell(sommerstid)....Eller hva mener folket som har erfaring med lette telt og "tungt vær"...? Siter
Larsaholt Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 39 minutes ago, Lodbrok said: Er en lykkelig eier av bla. to lette telt. Henholdsvis Helsport Reinsfjel 3 sl. Og Big Agnes Copper spur hv 2ul... Problemet mitt er, jeg vet ikke hva de tåler av uvær... Er redd jeg må investere i ett mer solid, og tyngre telt for to uker I Børgefjell(sommerstid)....Eller hva mener folket som har erfaring med lette telt og "tungt vær"...? Big Agnes-teltet ditt kjenner jeg ikke til, men Reinsfjell 3 SL gjør jobben. Vær alltid nøye med god bardunering i høyfjellet, så slipper du å få deg en overraskelse i løpet av natta. Du kan alltids trekke litt ned fra høyden, ned i en dal, bak en stor stein, unngå åpne sletter etc for å minimere risiko dersom du er i tvil. Siter
+Gabs88 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Hilleberg Niak veier 1,7 kg, jeg vil kalle det et lettvektstelt, det tåler storm. Finnes mange videoer av dette. Men hvis du går ned til 1.2 kilo osv som feks copper spur tåler det også fint det meste men jeg har hørt om folk som har fått knekte stenger eller rifter når de har vert skikkelig uheldige i høyfjellet. Men de funker jo som gull så lenge været ikke er helt forferdelig. Endret 4 timer siden av Gabs88 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.