Gå til innhold

Andreas Gram

Aktiv medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Andreas Gram

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Oboy-kulene så jammen gode ut, så det blir fort litt snacks på turer fremover. Jeg har til Narvik gått ned ca 5 kilo, så jeg tror jeg har klart å ta meg litt inn igjen. Løsningen viste seg å være å bite tennene sammen og innse at mer mat, og dermed mer vekt de første dagene, resulterer i en bedre tur for meg hvor jeg ikke ender opp med å tære på meg selv :) Nå er det et års pause til jeg har anledning til å fullføre og dermed lang tid til å teste alle tips og triks ;)
  2. Uendelig justerbart belte hadde nok vært smart. Jeg har heldigvis ikke måttet klippe nye hull siden Trondheim
  3. Takk for alle forslag så langt Oppklarende svar: Ja, jeg har naturligvis kjøttdeig/annet kjøtt i gryterettene mine. Prøver å ta første natt etter handletur på steder med kjøkken slik at jeg kan steke alt på forhånd. Sparer både vekt og reduserer faren for sykdom Med 3 dl havregrøt mener jeg da 3 dl tørre gryn og litt rosiner og nøtter for smakens skyld. Pannestekt brød prøvde jeg, men det tok såpass lang tid og smakte ikke så utrolig godt, at jeg falt tilbake på havregrøten. Mulig jeg bare landet på en dårlig/kjedelig oppskrift. Jeg har nå oppdaget delfiafett og Flott matfett. Fantastiske saker å blande en hundregramsklump av i middagen og 50 g til frokost! Dette virker som at har gitt resultater, for jeg begynner å kjenne beltet mitt igjen Både hurtigris og potetmos har omtrent samme antall kalorier per gram, så det går vel mer eller mindre for det samme. En stor klunk av det ene eller det andre i middagen, så blir man litt mer mett. Hvis morsmelkerstatning har høyere kaloriinnhold enn tørrmelk, så får jeg bare bytte handlevanene mine ved første butikk.
  4. Halvveis i Norge på langs har jeg nå gått lei av sakte vekttap, og ønsker å klare å proppe i meg litt mer kalorier slik at jeg kan holde vekta sånn nogenlunde, men helst uten at sekken blir nevneverdig tyngre. Jeg er av den meget storspiste typen: en gutt på 20 år som til vanlig må spise 2500-3000 kcal/dag for å holde vekta. På langtur med dager på litt under 3 mil i snitt blir dette gjerne 4-5000 kcal/dag på meg Så langt har 3 dl havregrøt til frokost, 4-5 skiver logan til lunsj og en hel torogryte til middag holdt meg mett og gående. (det legges naturligvis klumper med smør i alle måltider) Det jeg lurer på er om noen har andre gode råd til mat jeg bære på som helst er lettere enn torogryter med kjøtt. (hvis noen tenker å foreslå real, kan jeg svare med at det for det første ikke selges på vanlig matbutikk, men for det andre spiser jeg ikke drytech med mindre jeg må!) Det viktigste blir nesten kaloriinnhold, for jeg har nok krydder med meg til at det kan smake godt nok uansett
  5. Jeg bruker for øyeblikket akkurat samme bukse til akkurat samme formål som deg. Har brukt den fra Lindesnes til Trondheim hittil, og den har fungert utmerket så langt! Det har forsåvidt ikke vært veldig mange regndager, men den har klart å holde meg tørr de dagene det har vært regn, snø eller sludd. Som alle andre skall/Gore-tex klær, puster den dårlig. Veldig godt med lange lufteglidelåser langs låret! Har vært brukt med ski med stålkanter, og har fortsatt ikke noen hull nederst, men jeg går gjerne litt bredbeint. Jeg vurderte Norrøna Falketind, men den var for smal rundt leggene for min del. (har litt sykkellegger, så buksene må være litt løse rundt beina) Eneste jeg har å utsette på dem er at glidelåsene på lårene kunne gjerne startet tidligere (nærmere beltestedet) Det er kronglete å komme til det man har i frontlommer på buksa under når man har den på seg. (jeg er av typen som går med mye i lommene) Kort oppsummert: Den har fungert akkurat som den skal hittil og jeg er meget fornøyd så langt!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.