Gå til innhold
  • Bli medlem

Toros nye flatpakka "Rett i koppen"


Myriameter

Anbefalte innlegg

Har testet ut disse hendige, om ikke gratis...ca 27,- , pakkene til Toro som knapt veier 70g. Tre av fire absolutt innenfor smaksmessig til nå. God konsistens og ikke opplevd halsbrann-følelsen pga ph, som Real kan gi. Fin lunch porsjon. Næringsmessig helt innafor. Blir med i tursekken fremover. Og så håper jeg det ikke bare er et blaff på markedet. ( Lurt med en liten klype e.l. i toppen, når den står og godgjør seg.) Eksempelvis;

https://www.toro.no/produkter/lasagnepasta/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvd de selv og liker formatet. Lasagne-pasta og Carbonara var ganske greie, men Tandoori måtte jeg rett og slett kaste pga dårlig smak.

Synes nok samtlige Real smaker bedre, men det er et litt annet måltid for meg. Disse toro-pakkene blir mer en brødskive-erstatter midt på dagen der Realen er middagen i teltet for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en av hver smak her om dagen og skal la minste jentungen på 7 få teste og se om hun liker de.
Hun er småspist, men spiser allikavel nok til at det blir litt for lite om vi skal dele en Real, så håper disse kan dekke inn til hun begynner å spise litt mere i slengen.

 

IMG_3415.thumb.jpeg.8cbcf94eff1ca7f5116defec791c9266.jpeg

 

IMG_3414.thumb.jpeg.5eb8729c6c4b251f4baaff68c14f8cad.jpeg

 

IMG_3413.thumb.jpeg.99023f67d7f43776cba2df76b15c763f.jpeg

 

IMG_3412.jpeg.b528bc47056ac719afa031386fc27b89.jpeg

Bilder fra nettsiden til Toro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd disse. Carbonara og Lasagne var gode. Jeg har med Tandorri og Mac n cheese i pulken neste uke, så får vi se om de er gode.

Jeg synes størrelsen og energimengden er fin til hverdagsturer. En real er stort sett alt for mye til annet måltid enn når jeg er skikkelig middagssulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser disse har ca halve energimengden av frysetørret middagsporsjoner. Halvparten av innholdet er pasta. Dersom disse skal erstatte en middag, så må jeg supplere med noe ved siden av.

Firepot, norsk produsent av turmat, har 3 ulike størrelser på sine middager, kan være verdt å sjekke disse også.

Men uansett fint med tilgang til mindre porsjoner, det er ikke alle som trenger/orker en hel porsjon av de tradisjonelle.

Hvordan er pakningen, er den brennbar eller folket som gjør at den vanskelig forsvinner på et lite bål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

sofasliter skrev (22 minutter siden):

Ser disse har ca halve energimengden av frysetørret middagsporsjoner. Halvparten av innholdet er pasta. Dersom disse skal erstatte en middag, så må jeg supplere med noe ved siden av.

Man kan egentlig ikke sammenligne disse med frysetørret middagsporsjoner. Innholdet er halvparten, og prisen er 1/5 del.

Man kan spise to stk. toro for godt under halve prisen av en real. Men personlig synes jeg innholdet bør ha mer grønnsaker enn bare pasta og saus for å kunne kalles middag ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofasliter skrev (47 minutter siden):

Hvordan er pakningen, er den brennbar eller folket som gjør at den vanskelig forsvinner på et lite bål.

Ikke forsøkt å brenne, men det er sølvfolie av noe slag på innsiden av posen. Usikker på om det gjør seg på bål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sofasliter said:

Firepot, norsk produsent av turmat, har 3 ulike størrelser på sine middager, kan være verdt å sjekke disse også.

 

Er Firepot et norsk merke? Trodde dette ble produsert i Dorset i England

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringperm skrev (44 minutter siden):

Er Firepot et norsk merke? Trodde dette ble produsert i Dorset i England

Det har du helt rett i, det produseres i Dorset, England. Bare å beklage jeg var overbevist om at dette var ett norskt produkt…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miamaria skrev (23 minutter siden):

De der har jeg ikke sett, hvilke butikkjeder er det som har disse?

Fant på Kiwi igår. :)

 

Synd disse av miljøhensyn har en slags folie på innsiden, burde latt seg gjøre å lage noe i enkel papp.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte alle 4 for å teste. I min gane var Carbonara og Lasagnepasta soleklare vinnere. 
Jeg synes disse var perfekte lunsj porsjoner når en full-size Real turmat kan bli for mye, og til 25% av prisen.

Min erfaring med produktintrodukskoner er at de har lokkepriser for å få folk til å teste de før de settes opp. Har ingen tro på at de blir stående til 25kr veldig lenge.

Så jeg fylte opp ekornlageret 😀

Nå har jeg for en stund 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo en kjip faen så da kjøpte jeg inn 30 stk hver av Carbonara og Lasagna-pasta, og 10 stk av Mac'n'Cheese på Obs Tandoori kan da ha for min del.

I verste fall så bruker jeg de som billig lunsj på jobb. Jeg disse virkelig var en hit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet. Smak under pari. Alu i pakning.

Fortsetter nok å kjøpe de gamle rett-i-koppen og tømmer innholdet over på plastposer. Tar enda mindre plass, og embalasjen brennes på bål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun smakt lasagnesmaken foreløpig, men synes den var helt grei. Og kjekk til noen turer, der jeg synes de andre rett i koppen blir for små - og jeg syntes den posegreia var praktisk, som går an å sette fra seg. Ikke akkurat gourmet eller noe jeg kommer til å bruke veldig ofte, men til den prisen helt ok til noe slags bruk synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet Lasagne-pasta og Carbonara. 
Lasagne-pasta var veldig kjedelig og tam i smak, Carbonara var litt bedre.
Kommer nok og til å fortsette med å kjøpe den vanlige runde boksen med Rett-i-koppen Pasta Bolognese og ha over i små poser på tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal smake meg gjennom Toro porteføljen. 

Min favoritt er MAMA nudler I boks (biff eller kylling), kraftig smak og boksen er ganske stor og blir breddfull når jeg fyller vann til 0.5cm under kanten. Følger med sammenleggbar gaffel (har opplevd at den mangler).

Selvfølgelig ikke kompakt, men koppen er i solid materiale og ikke isopor, så når jeg har spist innholdet blir koppen brukt resten av turen, til kaffe, suppe vann og tannpuss. (Må selvsagt spises tidlig på turen for å bli universal kopp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (4 timer siden):

Hva mener du? Var det aluminiumsbiter i pakken? Eller mener du at posen har så tykt aluminiumsbelegg inni, at man ikke kan brenne pakningen?

Det var aluminiumsbelegget jeg tenkte på ja. Har dog ikke forsøkt å brenne det på bål (test kun en pakke hjemme). Om det brenner opp på et lite kaffebål må jeg revurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått smakt meg igjennom Lasagne, Carbonara og Mac and Cheese

Sistnevnte var best, eller minst vond om du vil. Har ingen planer om å kjøpe mer, men hvis det skulle vær en smak jeg kunne revurdert så kunne det fort ha blitt Mac & Cheese.
Jeg er glad i alt som smaker av ostepulver, og hadde den smakt mer likt Monsens sin versjon, så hadde det blitt et fast inventar i sekken.

Carbonara smakte som Toros fiskesaus, som jeg var uheldig nok til å kjøpe en gang. Sikkert ikke helt lik, men er overbevist om at det er denne som er utgangspunktet. Den var ikke direkte vemmelig, men ga heller ikke mersmak.

Lasagnen smakte billig tomatsaus fra Europris og var den jeg så mest frem til, men som derfor også skuffet mest. Det er jo ikke uvanlig at høye forventninger skaper den største skuffelsen, så det kan jeg ikke skylde på Toro. Men resultatet for meg var likevel at jeg ikke kommer til å kjøpe mer av denne.

Svakheten av min lite uhøytidelige test var jo at jeg spiste disse hjemme, og man vet jo alle at all mat smaker bedre på tur, så jeg skal ikke utelukke en bedre opplevelse om jeg faktisk hadde gjort dette. Men porsjonene er likevel såpass små, at det neppe kvalifiserer som en forrett og blir fort uinteressant bare pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arbe skrev (På 19.4.2024 den 21.23):

Testet. Smak under pari. Alu i pakning.

Fortsetter nok å kjøpe de gamle rett-i-koppen og tømmer innholdet over på plastposer. Tar enda mindre plass, og embalasjen brennes på bål.

Må bare pirke litt her, no offence. :) Men brenning av plast generelt ikke er tillatt iht. forurensingsloven på grunn av utslipp av dioksiner og andre miljøgifter i naturen. Enkelte kommuner har spesifikke forbud.

Aluminium er et brennbart stoff som ikke har noen kjent negativ påvirkning på naturlige kretsløp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.