Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg trenger nye skisko 75mm


brageevju

Anbefalte innlegg

Annonse

Du skriver ikke noe om bruksområde. Utvalget på 75mm krymper så jeg ville vurdert Xplore, eventuelt NNN-BC avhengig av bruksområde. Uavhengig av bindinger så er dog skoene uansett det viktigste for støtte, komfort og fravær av gnagsår. Det er fortsatt noen alternativer på 75mm, så stødige alternativer du kan få tak i i Norge:

Alpina Alaska 75, Crispi Bre og Svartisen, samt kanskje Scarpa T4 og Fischer BCX Transnordic 75. Alfa Greenland er veldig myk i sålen og i hvert fall ikke aktuell. Lundhags Guide Expedition 75 er kun anbefalt med kabelbinding. Det ser ut som det er vanskelig å få tak i Andrews og Alico, men hvis du ser på utenlandske nettbutikker så kan det hende du finner. Finn.no kan også være verd å se på: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?lat=63.42811&lon=10.39687&q=75mm&stored-id=25228253&sub_category=1.69.3962&trade_type=1

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rokkitan skrev (2 timer siden):

Du skriver ikke noe om bruksområde. Utvalget på 75mm krymper så jeg ville vurdert Xplore, eventuelt NNN-BC avhengig av bruksområde. Uavhengig av bindinger så er dog skoene uansett det viktigste for støtte, komfort og fravær av gnagsår. Det er fortsatt noen alternativer på 75mm, så stødige alternativer du kan få tak i i Norge:

Alpina Alaska 75, Crispi Bre og Svartisen, samt kanskje Scarpa T4 og Fischer BCX Transnordic 75. Alfa Greenland er veldig myk i sålen og i hvert fall ikke aktuell. Lundhags Guide Expedition 75 er kun anbefalt med kabelbinding. Det ser ut som det er vanskelig å få tak i Andrews og Alico, men hvis du ser på utenlandske nettbutikker så kan det hende du finner. Finn.no kan også være verd å se på: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?lat=63.42811&lon=10.39687&q=75mm&stored-id=25228253&sub_category=1.69.3962&trade_type=1

Lykke til.

Hei

Takk for svar

Bruksområder er lengre turer med sekk i og utenfor løyper i noe bratt terreng 

Ender kanskje med å kjøpe brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Erfaringen tilsir, at 75 mm med "beksøm" sydd såle er stivere i sålen enn de med støpt pålimt såle. Så kommer ankelstøtten som må vurderes i tillegg. Sjekk på Finn!

Elgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brageevju skrev (11 timer siden):

Hei

Takk for svar

Bruksområder er lengre turer med sekk i og utenfor løyper i noe bratt terreng 

Ender kanskje med å kjøpe brukt

Eg solgt nettopp eit par Andrew St.Moritz då eg ikkje lenger kan bruke 75 mm. Fantastiske støvlar, stive men komfortable, vanvittig kvalitet. Eg kjøpte dei til dei typiske vårskiturane med tung sekk på bre og i vestlandsterreng.

Ho eg solgte dei til vart også heilfrelst  (skulle ha nye støvlar til typisk "Vestlands bruk"). 

Gamletorvet har førebels slutta å selje dei (leverandør fekk trøbbel under covid), men om du finn dei på nett er dei absolutt å tilrå. Dei var så bra at eg vurderte å behalde dei berre for å ta litt på dei innimellom 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vertikals Varg skistøvler ble ganske sikkert fremstillet hos Andrew. Var ganske lik i nesten alle detaljer helt til fargen på snørelisser. Sjekk på Finn om noen i din størrelse er til salgs. Men sjekk grundigt for sålebrudd i mellomsålen ca. 3-5 cm bak fronten! Ganske brei og romslige støvler.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.