Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Fjällräven Kajka-modeller (storsekker)


Anbefalte innlegg

Ser at Fjällräven har oppdatert sine Kajka sekker til noe mer eller mindre helt nytt. Marginalt lettere.

Gjelder 55L, 65L, 75L, 85L, 100L. Fint at 55L ikke lenger kun er tilpasset damer og at flere av de har ryggstørrelser s/m eller m/l valg.

55-utgaven ser ikke ut til å ha eget bunnrom.

https://www.fjallraven.com/no/no/search?q=kajka

55:

kajka_55_s_m_24200023-620_a_main_fjr.thumb.webp.4c1099858ed80d30d12f4ab2e9b74581.webp

 

65+:

kajka_65_m_l_23200270-620_a_main_fjr.thumb.jpg.097490f06bc7ab5be99eff3e14485e5e.jpg

Vet ikke helt om jeg liker det nye designet. Spesielt sidelommene ser ganske spesielle ut, men det gjør de gamle Kajka-modellene om de er fylt helt opp også. De gamle blir i hvert fall helt flate/ikke synlige når de ikke er i bruk, men rent praktisk for tilkommelighet ser de nye lommene bedre ut.

Fronten har ikke lenger heller to spiler for å stive opp materialet. Blir sekken pløsete om den ikke er godt fylt opp i så fall? Det er en av "funksjonene" jeg liker best med de gamle Kajka-sekkene, at den holder en god form uansett hvor lite eller mye du har pakket.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første tanke er at jeg hadde slitt uten sidelommer mtp lange ting som fiskestang eller packraft-åre.

Lufting i rygg er noe jeg prioriterer og det virker ikke spesielt bra på denne sekken.

Og prismessig ligger de jo også veldig høyt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (3 timer siden):

Vet ikke helt om jeg liker det nye designet. Spesielt sidelommene ser ganske spesielle ut, men det gjør de gamle Kajka-modellene om de er fylt helt opp også. De gamle blir i hvert fall helt flate/ikke synlige når de ikke er i bruk, men rent praktisk for tilkommelighet ser de nye lommene bedre ut.

Likte ikke det nye designet i det hele tatt... om jeg skal være ærlig.

At sidelommene på den gamle modellen er helt flate når det ikke er noe i de, er en av funksjonene som gjør dette til min favorittsekk og en av grunnene til at jeg kjøpte en i starten.
Jeg liker best når man kan bevege armene fritt bakover uten at albuene kræsjer i noe, og at det ikke stikker ut noe i bredden som gjør det vanskligere å gå innimellom trær og buskas. Blir som å kjøre liten bil med alt for bred henger bak :P 

Så nå ble jeg ekstra glad i mine to "gamle" Kajka-sekker hvertfall, og gleder meg eeenda mer til å pakke 65l-sekken for Lifjell-tur når snøen forsvinner, om ikke så lenge :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ambivalent. Hvis jeg skal bruke sidelommene liker jeg at volumet ikke krangler med hovedrommet. På den annen side krangler sidelommer med festereimene på siden. Savner elastike (flaske) lommer på siden, og lomme/netting/strikk bakpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (8 timer siden):

Litt ambivalent. Hvis jeg skal bruke sidelommene liker jeg at volumet ikke krangler med hovedrommet. På den annen side krangler sidelommer med festereimene på siden. Savner elastike (flaske) lommer på siden, og lomme/netting/strikk bakpå.

Flaskeholdere er det på begge sider, men de er nok ikke helelastiske. Det tror jeg er greit for å ha sekken leeenge (elastiske deler har en tendens til å takke for seg etter noen år).

Det er i hvert fall fester/løkker bakpå for å montere egen lastestrikk e.l. Det kan faktisk likes, selv om jeg sannsynligvis ville brukt egne reimer for å feste liggerunderlag der uansett, sånn jeg gjør på klassiske Kajka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.