Gå til innhold
  • Bli medlem

Flaske til rødsprit?


Hardy

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gode tips om noen små flasker med liten og presis tut som man kan ha rødsprit til forvarming på? 

Det blir ofte mye rødspritsøl ifb forvarming når man bare bruker flaska rødspriten selges i

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hardy skrev (26 minutter siden):

Er det noen som har gode tips om noen små flasker med liten og presis tut som man kan ha rødsprit til forvarming på? 

Det blir ofte mye rødspritsøl ifb forvarming når man bare bruker flaska rødspriten selges i

Screenshot2024-02-04at12_00_53.thumb.png.1aad6c651c78a71e28e022c7316e637d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardy skrev (1 time siden):

Er det noen som har gode tips om noen små flasker med liten og presis tut som man kan ha rødsprit til forvarming på?

Støtter Trangia flaske i høvelig størrelse. Men det finnes også andre måter å unngå søl på ved påfyll av sprit i forvarmingsskåla. Du kan "bruke presisjonsverktøy" som  du får på apoteket:  Sprøyte  eller en Pipette;   (Begge kan også brukes til å suge ubruktsprit opp fra for eks en spritbrenner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt en del, og når man har rødsprit på en flaske som er for noe mat/drikke så må den merkes godt, men de gule plastflaskene med sitrondråper er velegnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en flaske for Klorhexidin sprit, den er 250ml. Denne har en innsats i åpningen som gjør at det er lett å posjonere en liten stråle sprit på riktig sted. Denne kan lett vippes ut for påfylling. Fåes også i 125ml for 250ml varer jo ganske lenge. 

Ideen med sitronsaftflaske var heller ikke dum. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dsk skrev (3 timer siden):

Jeg har forsøkt en del, og når man har rødsprit på en flaske som er for noe mat/drikke så må den merkes godt, men de gule plastflaskene med sitrondråper er velegnet :-)

Jeg har også brukt denne gule sitronflasken i mange år. Har vært redd for at den skal sprekke i kulden på vinteren pga den tynne plasten, men den flasken jeg bruker nå har vært med meg lenge uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett etter en forhandler av Vargo 250ml brensel flaske, men har ikke funnet den billig nok. Den hadde passet bra i kittet mitt. Den har også gode målestreker.

spacer.pngspacer.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjartanE skrev (På 6.2.2024 den 18.44):

eg bruker IKEA Vagn til alt fra rødsprit (passer stående i 111-kassa) til rapsolje/smør/shirachasaus. 

Er disse ok å bruke til mat?
Jeg gjenbruker småflasker som det har vært ingefærshot på til olje/salt osv, disse har skikkelig kork og er helt tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofasliter skrev (2 timer siden):

Er disse ok å bruke til mat?
Jeg gjenbruker småflasker som det har vært ingefærshot på til olje/salt osv, disse har skikkelig kork og er helt tette.

Jeg bruker dem til det. Plast er plast, har jeg tenkt. Sikkert ikke så enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tesk skrev (På 6.2.2024 den 18.19):

Jeg har sett etter en forhandler av Vargo 250ml brensel flaske, men har ikke funnet den billig nok. Den hadde passet bra i kittet mitt. Den har også gode målestreker.

spacer.pngspacer.png

Styr unna disse er mitt råd.

Har hatt 2 stk, begge begynte å lekke. Elendig kork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (21 minutter siden):

Styr unna disse er mitt råd.

Har hatt 2 stk, begge begynte å lekke. Elendig kork.

 Takk Marius, da styrer jeg unna dem! 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.