Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hur lång tid tar det att värma maten när det inte blåser på detta kök.

När jag/vi hade Trangia på T-sprit och lite vatten han man sätta upp tältet och packa upp all sovutrustning och göra klart i tältet under tiden en person fixade med maten på ev 2 kök ett för potatismos och ett för frystorkat.

Då köpte jag mitt Kap-Artic för fotogen (gaskanister fanns ej då i SV -70T)

Ang bensinångor så kan de både ute och inne spridas runt kök om man spiller och när det uppstår rätt blandningsförhållande för explosion så kan det gå mkt illa.

Fyll på bränsle ute i vind långt från köket,ha fickkniv i fickan för att kunna skära dig ur tält vid brand gäller även för gaskök.

Skrevet

Hei Håkan det tog små 10 minutter fra jeg havde sat mig og til jeg havde brændende varm mad.

Der var næsten ingen vind og en luft temperatur på ca 7 grader.

hvis det blæser så har jeg en lille vindskærm fra vargo(38g) som jeg sætter rundt om, den funker bra med både trangia Micro og mini.

Er det vinter og det skal være sprit, så bliver det trangia 27 med vinter forvarmer.

jeg syntes sprit er kosteligt og helt stille. Men bruger også gerne gas på både mit trangia og min primus lite.

jeg ønsker mig et svea 123, ikke fordi jeg har et behov men fordi det er en hyggelig lille brenner 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.