Jump to content

Hvorfor bruker ikke alle en kvistbrenner?

Tom42

Recommended Posts

kgjersda skrev (23 minutter siden):

Skulle hatt noe under for å hindre at den setter merke i naturen. Har prøvd glassfiberduk med aluminiumsfolie, men demne bare flasset og det ble nå like varmt under.

Lokk fra malingsspann, evt med noe under for å lage litt avstand?

Annonse
  • 3 weeks later...
Memento mori skrev (På 16.7.2024 den 7.59):

Ser veldig copy paste ut, men større hull, så lettere.

Hva som er defenisjon på uten løse deler er litt artig.😂

Ikke sant. Vel vel, om ikke helt lik, så veldig lik.

Spesielt å se hvordan noe produkter introduseres med en rimelig høy prislapp, hvorpå markedet henger seg på og kopiene kommer.....og prisene faller.

F.eks Emberlit, som jeg kjøpe titanium versjon (198g) av i 2016 til ca 1200 inkl mva og frakt.
bilde.png.29dee02ae2da05f1968d961ef7610f53.png

Gikk ikke lang tid før man kunne finne ørten svært så like modeller i rustfritt stål (etterhvert også titanum) til en hundrelapp eller tre fpå Ebay, Aliexpress og tilsvarende. Noen navnløse, andre med påklistret merkenavn som Lixada osv.

Eller for å ta et annet eksempel, som er mer i gaten til Pico og de andre her m.t.p fasong, Littlbug Junior Stove (142g eks ekstrautstyr), som i 2014 kosta meg 1200 med noe ekstrautstyr (firebowl, pot sling med hanging chain + en stove pouch.)
bilde.png.23e94780d2772cf6a5fec03d985d0d3b.png

Noen år senere gjorde @a_aa meg oppmerksom på denne kopien, som jeg fikk på Ali Express til like under to hundrelapper (dog uten ekstrautstyret til Littlbug). Denne, "Rover Camel WS018 Large Size Portable Wood Stove" (150g)

bilde.png.2966c7667ac1de257558b34277f6afe4.png

Får vel akkurat samme nytten ut av denne kopien, men til en langt mer overkommelig pris.