Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
Marius Engelsen skrev (1 time siden):

Engelskmenn er noe for seg selv. 😂😂😉

Jeg hadde en vinter følge over Hardangervidda med noen engelskmenn jeg møtte på Krækkja.

De omtalte turen som tusenvis av vanlige nordmenn tar hvert år som en «expedition». De hadde til og med fått noen sponsorer i England for «ekspedisjonen» sin.

Amerikanere er ikke langt unna. Jeg har i mange år undervist amerikanske soldater i «winter survival» i Nord Norge. En type trening som vanlige norske ungdommer går gjennom uten å tenke mye over det. Amerikanerne derimot får en «Artic Operation» medalje eller hva det nå er de kaller den.

• Liker 1
  • Hehe 2
  • 2 uker senere...
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg blir alltid litt ekstra begeistret når jeg ser andre fra Norge som velger å dele sine eventyr på Youtube. Spesielt når fokus på kvalitet i innhold og bilde går igjen som en rød tråd. 

Nok en kanal som er verdt å følge på tuben 

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)
Kjell Iver skrev (2 timer siden):

Forholdsvis ny kanal med en video fra Børgefjell som var severdig. 40 kg bagasje - 73 år. Det er stadig håp :) Ble oppmerksom på denne da den kommer på Naturkanal1 i natt også.

Det er ikke mulig å bygge inn denne videoen

https://youtu.be/X-vfp2PP2h8?si=0zxgA7EbXgZ3QwWp

Overraskende god kamerføring også! Kosefilm.

Noe helt annet jeg akkurat så: Magnus Midtbø soloer Matterhorn. Etter sluttoppsummeringen hans å dømme og den sterke kritikken i kommentarene er det nok ikke hans stolteste prosjekt. Ganske store villmann-fakter som fort kunne gått galt.

Endret av sneakyowl
  • Liker 2
Skrevet
Kjell Iver skrev (18 timer siden):

Forholdsvis ny kanal med en video fra Børgefjell som var severdig. 40 kg bagasje - 73 år. Det er stadig håp :) Ble oppmerksom på denne da den kommer på Naturkanal1 i natt også.

Det er ikke mulig å bygge inn denne videoen

https://youtu.be/X-vfp2PP2h8?si=0zxgA7EbXgZ3QwWp

Hva er det som gjør dette interessant i forhold til en del andre kanaler som tilbyr samme innhold? Er det mer relaterbart pga alder? Stedet han besøker? Eller at han får sendetid på Naturkanal1? 🤔

Jeg syntes det er utrolig interessant å høre hvorfor noen Youtubere, innholdskapere eller influencere om du vil fenger mer enn andre. Hva er fellesnevneren? 
Siden jeg driver med dette selv prøver jeg å suge til meg erfaringer som kan være aktuelt å justere i eget innhold. 

Det kommer til tider noe motstridene svar og jeg forstår at noe innhold er preget av sesong, eller ønske om egne turer. Men det er alltid interessant å høre hva som skjør A mer interessant enn B, spesielt i dette segmentet som vi kanskje kan kalle "sakte TV" 

Jeg har mine egne preferanser, men de er ofte farget av hvor jeg er i prosessen av å lære mer rundt å skape eget innhold. Ikke nødvendigvis så spesifikke på sjanger eller tema. 

Hadde vært interessant å høre fleres meninger rundt dette.? 

Skrevet
1 hour ago, tshansen said:

Hva er det som gjør dette interessant i forhold til en del andre kanaler som tilbyr samme innhold? Er det mer relaterbart pga alder? Stedet han besøker? Eller at han får sendetid på Naturkanal1? 🤔

Jeg syntes det er utrolig interessant å høre hvorfor noen Youtubere, innholdskapere eller influencere om du vil fenger mer enn andre. Hva er fellesnevneren? 
Siden jeg driver med dette selv prøver jeg å suge til meg erfaringer som kan være aktuelt å justere i eget innhold. 

Det kommer til tider noe motstridene svar og jeg forstår at noe innhold er preget av sesong, eller ønske om egne turer. Men det er alltid interessant å høre hva som skjør A mer interessant enn B, spesielt i dette segmentet som vi kanskje kan kalle "sakte TV" 

Jeg har mine egne preferanser, men de er ofte farget av hvor jeg er i prosessen av å lære mer rundt å skape eget innhold. Ikke nødvendigvis så spesifikke på sjanger eller tema. 

Hadde vært interessant å høre fleres meninger rundt dette.? 

At han går en slik tur alene, tross høy alder, er selvfølgelig en stor del av det. Jeg tror det vekker et lite håp i mange om at det kanskje er mulig å få til noe tilsvarende når man selv blir pensjonist. 

Det samme gjelder jo for selve stedet, at det er i Norge i seg selv har betydning, og Børgefjell er vel på listen over steder alle som har en interesse for telt-turer utenfor sivilisasjonen skal til eller har vert en gang i løpet av livet (og gjerne vil tilbake til). Så for min del, ser jeg en video der klikker jeg meg automatisk inn for å se, selv om jeg ikke alltid bruker noe særlig tid på videoen. 

For min del er dette forøvrig en typisk video jeg hadde sett i Januar/Februar, når man begynner å planlegge sommeren og lengter snøfrie fjell. Jeg ser veldig lite slike videoer mellom April og Oktober, men sluker alt som dukker opp i midten av Februar. :) På generelt grunnlag er jeg veldig glad i sakte sommerinnhold vinterstid, mens på sommeren er jeg ofte mer intressert i aktiviteter og utstyr. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.